Ce este PPC si Google Ads
PPC (Pay Per Click sau tradus Platesti Pe Click) este o metoda de publicitate in mediul online prin care (spre deosebire de campaniile publicitare la televizor, in ziare samd) platesti doar pentru clientii care intra sau cumpara de la tine din magazin. Google Ads este serviciul de PPC oferit de Google.
Tinand cont ca peste 95% din cautarile online se fac prin Google, Ads reprezinta cea mai intalnita metoda de PPC marketing.
Campaniile PPC reprezinta cel mai eficient mod de a iti face publicitate. Iata de ce:
Reclama ta este vazuta de multi dar platesti doar pentru cei care iti viziteaza site-ul
Poti alege sa fie vazuta de cei care se incadreaza in profilul clientului tau
Ai control deplin asupra bugetului de publicitate, il poti modifica oricand doresti
Stii exact cat castigi pentru fiecare leu utilizat in reclama
Stim ca in prezent publicitatea este esentiala dezvoltarii fiecarei afaceri. Putem crea pentru tine anunturi text care sa fie vazute doar de cei care cauta produsele tale si doar din locatiile alese de tine. Platesti doar atunci cand acestia iti viziteaza site-ul iar sumele platite sunt controlate prin stabilirea unui buget lunar. Prin promovarea Google Ads vei avea acces la un nou segment de clienti, in plus fata de business-ul tau obisnuit. Acestia vor fi inregistrati separat fata de vizitatorii care vin din alte surse – de pe alte site-uri, cautari organice Google, care intra direct pe site-ul tau s.a. – si vei sti ce produse sau servicii au cumparat de la tine.
Pentru ca si noi avem o afacere stim ca este esential sa stii exact cat castigi pentru fiecare suma cheltuita. De aceea iubim PPC.
Ce este remarketing-ul
Ti s-a intamplat ca in timp ce navigai pe internet sa fii urmarit de o reclama a unui site pe care l-ai vizitat recent? Daca da, inseamna ca ai facut deja cunostinta cu remarketing-ul.
Prin remarketing poti alege ca reclama ta sa apara doar celor care ti-au vizitat site-ul in trecut. Atunci cand acestia intra pe alte pagini de internet vor vedea reclame la site-ul tau. Asa cum un proces de vanzare nu se finalizeaza de cele mai multe ori din prima intalnire, la fel si majoritatea celor care ti-au vizitat site-ul vor pleca fara sa cumpere. Fie ca vor sa mai vada si alte oferte sau doar s-au interesat pentru a face achizitia mai tarziu, prin remarketing le vei pastra in minte site-ul tau iar ei se vor putea reintoarce sa faca o achizitie printr-un singur clic. Remarketing-ul este ieftin, eficient si functioneaza.
Iata cateva dintre avantajele oferite de colaborarea cu DigitalCraft
01. Cresterea conversiilor si scaderea costurilor
Nu toti vizitatorii site-ului tau vor cumpara. De fapt doar intre 2% si 20% vor finaliza o tranzactie. Este evident ca daca vei avea o rata de conversie a vizitatorilor in clienti de 8% fata de 4% volumul tau de vanzari va fi dublu. De aceea intr-o campanie de PPC directionam reclamele catre profilul de clienti potentiali cu cea mai mare sansa de conversie. Atat prin alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru vanzare, eliminarea cuvintelor negative, cat si prin setarile din cadrul campaniilor. Astfel tu vei avea vanzari mai mari si costuri reduse, deoarece pe reclama ta vor da click doar cei cu un real interes in produsele tale.
02. Iti economisim timpul
Crearea unei campanii de Google Adwords include multe etape, fiecare avand importanta majora in succesul campaniei. Analiza cuvintelor cheie, optimizarea paginilor site-ului (daca este cazul), setarea corespunzatoare a Google Ads, Google Analytics, crearea ad-urilor (reclamelor) potrivite, monitorizarea si modificarea periodica a campaniei pentru cresterea conversiilor si reducerea costurilor. Prin colaborarea cu DigitalCraft ai avantajul ca nu iti vei consuma timpul pentru a implementa toti pasii sau pentru a indrepta erorilor ce pot aparea in lipsa unei experiente ample.
03. Tarife clare, stabilite la inceput
Incheierea unui contract este optionala. Daca doresti sa renunti oricand la campania de PPC, o poti face fara niciun cost suplimentar. Percepem doar o taxa initiala (pentru analiza initiala a site-ului, cuvintelor cheie, competitiei si pentru a face setarile efective ale campaniei) si o taxa lunara pentru monitorizarea zilnica si modificarile ulterioare, atunci cand vor fi necesare. Ambele sunt stabilite din start, garantam ca nu vor fi costuri suplimentare.
Ce include o campanie de PPC
Analiza initiala si setarile campaniei
Gestionarea ulterioara a campaniei PPC
Initializarea corecta a unei campanii Google Ads nu garanteaza maximizarea rezultatelor obtinute. Aceasta deoarece sunt multe elemente care variaza in timp precum costul pe clic ( pay per click ) si modificarile pe care le face concurenta.
Pentru a avea succes deplin o campanie trebuie monitorizata in permanenta. In cadrul unei campanii luam toate masurile necesare pentru a ne asigura de succesul ei.
Ce vom face?
setam cuvintele cheie negative (cuvinte care nu vor genera reclama atunci cand apar in cautarea unui utilizator) si reducem astfel costurile prin evitara clicurilor inutile
adaugam expresii cheie lungi (expresii de cautare formate din 3, 4 sau mai multe cuvinte) deoarece costul pe clic pentru acestea este mai redus
facem teste cu noi ad-uri si comparam rezultatele
inlaturam ad-urile care nu performeaza
adaugam sau modificam extensiile reclamei (telefon, adresa, review-uri, s.a. pentru ca utilizatorii sa te poata contacta mai usor sau pentru a creste increderea
setam localizarea geografica – facem reclamele vizibile doar utilizatorilor din zonele geografice alese de tine,
vom seta campanii multiple in functie de grupuri de cuvinte cheie si reclame pentru a alinia anumite cuvinte cheie cu anumite reclame
stabilim un orar de afisare a reclamelor pentru ca acestea sa nu apara, spre exemplu, in afara orelor de program ale afacerii tale
modificam periodic bid-ul (valoarea licitatiei) pentru ca reclamele tale sa fie tot timpul in top
realizam un studiu de caz pentru a vedea cum afecteaza modificarile de mai sus bugetul cu exemple s.a.m.d
Hai sa incepem proiectul tau.
Te ajutam sa-ti atingi obiectivele si sa-ti dezvolti rapid afacerea in mediul online.