In aceasta parte vom mentiona si Black Friday Online. Nu vom uita nici de ultimele doua elemente din cum sa incepi un blog WordPress din domeniul modei. Ar trebui sa stii ca toate elementele se regasesc in orice tip de site, mai ales daca acesta este unul nisat. Oricand ai nevoie de ajutor, poti apela la noi pentru web design, seo si nu numai. Urmatoarele doua elemente foarte importante sunt:
Experienta
Experienta face lucrurile mult mai usoare din toate punctele de vedere, in functie de cata ai. In functie si de ce loc de munca ai mai avut, in ce grupuri te-ai invartit, poti aduce ceva unic la blog si la campania de Black Friday online. Daca esti bun pe partea tehnica, atunci lucrurile vor merge mai usor in acest domeniu. Daca esti mai bun in relationarea cu oamenii, atunci s-ar putea sa ii intelegi cum gandesc. Si partea de marketing ar trebui sa fie floare la ureche.
Chiar poti sa iti imbunatatesti conversia de cumparaturi, click-uri si vizite de Black Friday online. Si poti si sa iti imbunatatesti design-ul, continutul si functionalitatile blogului in functie de experienta ta. Chiar daca nu te pricepi pe partea tehnica, poate stii ce vrea sa cumpere lumea si ai idee ce functionalitati ar vrea.
Inainte de a incepe site-ul, este recomandat sa ai experienta in domeniul modei (fashion). Chiar daca ai scris doar cateva articole pentru un alt site sau o revista, cunostintele sunt bine venite. Experienta in moda sau in domeniul nisat de tine este foarte importanta. Este cea mai importanta experienta dintre toate. Trebuie sa fi capabil si creativ suficient de mult incat sa oferi continut original si de interes. Trebuie sa ai bun gust si sa stii ce tip de haine se potriveste unui tip de persoana. Tine cont de gusturi, dar si de fizic, culori, anotimp si alte elemente. Practic, ar trebui sa fi un mic psiholog, dar in acelasi timp si un ziarist. Poti face si cursuri pentru a primi o diploma pe care o poti afisa subtil pe blog, pentru a oferi veridicitate proiectului tau.
Ai foarte multe optiuni de ales. Daca nu ai experienta in nimic altceva decat moda, poti angaja pe cineva asa cum am mai scris si in articolul trecut. Dar experienta din moda ar trebui sa o ai. Nu neaparat la un nivel foarte mare, dar suficient cat sa incepi cu dreptul. Pe parcurs ai putea angaja ajutoare si pe domeniul principal al blogului tau.
Tinand cont de experienta ta, ar trebui sa te folosesti si de relatiile pe care le ai cu oamenii, nu doar de cunostinte. Raspandeste aparitia blogului tau prin cea mai naturala cale si anume oral. In acest capitol, poti folosi atat experienta dobandita in moda sau in oricare alt domeniu, cat si experienta de viata. Foloseste-ti prietenii pentru a te ajuta cu o parere, o cercetare sau un proces creativ. Poate ei te pot ajuta si pe partea financiara.
Imaginatia
Dupa ce ai stabilit bugetul, te-ai documentat si ai analizat experienta, este timpul sa iti folosesti imaginatia. Cu ajutorul ei vei reusi sa oferi blogului articole noi proaspete si constant. Poti chiar si sa rezolvi micile probleme cum ar fi schimbarea culorilor, tipul fontului sau chiar structura paginilor.
Imaginatia poate fi cea mai puternica arma in online, pentru ca se poate aplica extrem de usor. Cu ajutorul ei, iti poti crea o campanie de Black Friday originala si atragatoare si un blog special si diferit. Asa cum si ar trebui. Combina culorile imaginilor si lucrurilor din imagine cu cele ale site-ului. Foloseste imagini si clip-uri video bune calitativ. Printre categoriile de articole pe care le-ai putea realiza amintesc:
- sfaturi si trucuri din moda
- recenzii haine;
- recenzii evenimente;
- mini-tutoriale – cum sa faci un anumit lucru.
Poti combina foarte usor articolele despre moda cu cele de frumusete (machiaj, coafura), sanatate (alimentatie) si chiar cu cele lifestyle. Ca si exemplu, vezi site-ul AndreeaRaicu.ro.
Black Friday online
Daca tot ai mers pe calea modei si in special a unui blog de moda, ar fi indicat sa te gandesti cum poti singur sau fie prin colaborare sa deschizi un magazin online. Daca ai talentul potrivit, ai putea sa faci chiar tu produsele. Nu trebuie neaparat sa fie haine. Poti folosi ca si produse bijuterii, accesorii sau haine mai putin pretentioase. Depinde din nou bugetul tau si publicul tau.
In timp, poti adauga noi produse si magazinul iti va produce profit incet. Ca si idee, pe langa produse facute de mana, poti sa mergi si pe varianta de dropshipping unde iei produse din alta parte.
Pentru campania de Black Friday online, ca si pentru campania de Craciun, de exemplu, trebuie sa te pregatesti cat mai bine posibil. Pe langa ca anunti din timp data campaniei, asigura-te ca ai deja articole scrise pe aceasta tema. Astfel cei care cauta produsele sau blogul tau alaturi de grupul de cuvinte Black Friday sa te gaseasca rapid si prima oara pe tine. Cu cat mentiunile despre eveniment sunt mai vechi cu atat sansele sa fi gasit mai usor sunt mai mari, dar nu uita de articolele constante. Sa opresti fluxul de articole este cea mai mare greseala pentru ca vei deveni irelevant.
Tot pentru campania de Black Friday, pregateste niste imagini atragatoare care indeamna la actiune si imbraca, macar putin, site-ul in haine nou, de BF. Asigura-te ca esti pregatit sa ai un buget pentru acest eveniment si sa ii dai drumul la o campanie de marketing pe Google Ads si pe FB ADS. Nu ai decat de castigat.
Black Friday inseamna oportunitati noi si ar trebui sa ai si stocul din magazin pregatit. Poate chiar un produs vedeta sau unul nou care sa faca exact ceea ce trebuie si anume sa atraga privitorul. Nu uita de preturile scazute, care nu trebuie sa fie false, ci reale, altfel oamenii se vor fustra si iti vor face recenzii negative. Pregateste din timp si asigura-te ca nu pierzi nici macar un client indiferent cat de micut este acesta.