Cele mai importante motive sa ai un blog sunt urmatoarele:
Suportul
Poti sa faci un blog special pentru pasiunea sau afacerea ta si poti integra un chat sau chiar un forum, mai ales daca blogul este facut in WordPress. Daca folosesti Elementor poti crea formulare dinamice super intuitive si prietenoase. Combina acest plugin cu unul care preia datele introduse in formulare si le pune intr-o agenda cum ar fi Elementor Leads. Aditional, poti folosi Manychat cu care integrezi un robot de Facebook cu site-ul printr-un chat de suport. Practic poti oferi in cel putin trei moduri consultanta, suport si raspunsuri celor interesati de blogul tau si de ceea ce tu prezinti. Ca si forum, recomand pluginul bbPress, iar un alt chat pe care sa il puteti folosi este Pure Chat. Sau puteti instala pluginul WP Support Plus Responsive Ticket System prin care vizitatorii pot sa trimita tichete. Mai exista si ideea de a integra Whatsapp, Skype, Discord sau alte canale sociale media sau cai de comunicare, inclusiv numarul de telefon poate fi facut sa fie apelabil direct din site de pe telefon.
Exista peste 37600 de bloguri cu un sistem de tichet si exista mult mai multe care au cel putin o metoda de comunicare cu clientii/ vizitatorii sai. Incearca neaparat sa tii o cale de comunicare deschisa cu cei interesati de tine.
Traficul
Daca ai un blog sau o retea paianjen de bloguri bine structurate SEO si nu numai, poti sa cresti numarul vizitatorilor si implicit venitul tau. Daca ai continut proaspat constant atunci lucrurile vor sta super bine mai ales daca ai o afacere prin care vinzi produse sau prin care folosesti link-uri de afiliere. Cu cat blogurile tale sunt mai bine structurate continand si elemente de branding si suport cu atat vizitatorii vor fi mai multi si de o mai buna calitate. Cu un minim de trei bloguri intretinute zilnic impreuna cu conturile social media cum ar fi Facebook, Instagram si YouTube, maresti si mai mult popularitatea brandului si afacerii tale.
Pentru un trafic si mai mare, poti incearca schimburi de link-uri si bannere cu alte site-uri din aceeasi domeniu, astfel trimitand vizitatori de la unul la celalalt.
Feedback
Un blog deschis catre comunicare este un blog care va primi mult feedback, atat pozitiv, cat si negativ. Desi lucrurile nu par roz din cauza posibilelor pareri negative, trebuie doar sa iei partile constructive si sa te apuci de treaba. Vezi ce poate fi imbunatatit. Feedback-ul poate fi atat despre blog, cat si despre experienta utilizatorului pe site sau cu produsul sau serviciul pe care tu il oferi.
Feedbackul poate veni ca un mesaj intr-un chat, intr-un formular, dar si ca o recenzie sau un comentariu pe un articol al site-ului. Este foarte cunoscut faptul ca oameni tind sa scrie comentarii pe un blog decat pe un site al unei firmei pentru ca le place sa ramana anonimi.
Concluzie
Un blog te ajuta sa creezi o cale de comunicare cu 2 directii unde si tu poti comunica un lucru, dar si cei care viziteaza blogul pot sa iti comunice. Este indicat sa raspunzi cat mai repede comentariilor sau recenziilor pentru a pastra discutia calda. De asemenea, recomand pluginul Disquis pentru sectiunea de comentarii a blogului, care te lasa sa te autentifici cu canalele sociale si sa poti scrie rapid si usor comentarii. De asemenea, poti sa folosesti pluginuri care aranjeaza ierarhic comentariile, care te lasa sa pui emoticoane sau care imbunatatesc cumva procesul de discutie.
Este foarte mult de lucru, dar daca faci lucrurile asa cum trebuie, iti vei creste cu siguranta veniturile.