Skip to main content

Cum sa instalezi un chat 

Un chat este ideal, mai ales daca vrei sa pastrezi interactivitatea cu vizitatorii tai.  Poti foarte usor sa transformi vizitatorii site-ului tau in clienti sau cumparatori.  In acest tutorial  va vom arata toate detaliile despre chaturile WordPress si cum sa instalezi unul.

Avantaje

Instalarea unui chat WordPress este foarte usor si ieftin daca nu chiar gratuit, in functie de pluginul ales. Poti sa schimbi si design-ul astfel incat sa fie conform site-ului tau. Unele pluginuri au propria aplicatie mobila prin care poti sa verifici chatul. Daca oferi suport mai rapid, vizitatorii vor fi mai fericiti si atunci si experienta de utilizare a site-ului tau va fi una placuta.

Un alt avantaj a acestei functii este ca poti salva timp si resurse financiare. Practic, dai mai putine apeluri si e-mailuri, inlocuindu-le cu o fereastra de chat. Un singur operator poate raspunde la mai multi clienti, pe cand in cazul apelurilor acest lucru nu este posibil.

Poti aduna mai rapid si mai usor statistici. Fiecare plugin ofera informatii si control total. Poti bloca accesul sau poti salva pe mail sau in fisiere text tot ceea ce s-a discutat.

Dezavantaje

De cele mai multe ori, aceste pluginuri nu te lasa sa iti afisezi orarul. Daca nu afisezi orarul sau daca nu intelegi sa fi online cat mai mult, vizitatorii vor fi fustrati. Indicat ar fi ca chatul sa se transforme intr-un formular de contact prin email atunci cand nu esti disponibil.

Alte dezavantaje nu am mai gasit, dar tineti cont de pluginul folosit. Pe partea de design, unele sunt mai greu de manipulat decat ar trebui.

Despre WP Live Chat Support.

Sunt mai multe pluginuri care merita mentionate, dar vom prezenta cum se instaleaza un chat folosind pluginul WP Live Chat Support.

Pluginul se poate gasi si in libraria WordPress. Este gratuit. Instalarea se face ca si cu orice alt plugin, iar dupa activare, are o sectiune proprie. Pentru setarea sa ai optiuni cum ar fi activare, cererea obligatorie a unui nume si email, texte si multe altele. La sectiunea General Settings poti activa chatul si alege activarea sa si pentru dispozitive mobile sau nu. Tot aici poti inregistra IP-ul vizitatorilor, dar si modifica textele pentru chat.

La sectiunea Chat Box, poti modifica fereastra de chat. Alinierea, numele, logo-ul cat si avatarul pot fi setate rapid.

La Offline Messages vedem setarile legate de mesajele offline, iar la Styling sunt setarile pentru design. Aici alegi tema, dar si culorile. 

Pe langa toate setarile disponibile poti sa:

  • adaugi agenti;
  • personalizezi mesajele tale offline;
  • scrii cod personalizat CSS si JS;
  • folosesti REST API;
  • blochezi vizitatorii dupa IP;
  • redirectionezi vizitatori;
  • si multe altele.

Pluginul are si o varianta premium care ofera acces total asupra setarilor sale. Pretul variaza intre 39 de dolari si 100 de dolari.

La sfarsit, pe partea din fata a site-ului (frondend) ar trebui sa ai o bulinuta cu chatul. Cand un utilizator apasa pe aceasta bulinuta, el initializeaza o sesiune de chat si tu primesti o notificare. Aceasta notificare apare in panoul de WordPress. Tot in panou, ai si statisticile de care scriam mai sus.

Despre Zendesk Chat

Inainte sa instalezi acest plugin, asigura-te ca serverul unde este gazduit site-ul tau are minim PHP4 si WordPress-ul instalat este minim versiunea 2.7.

Odata instalat, ai sectiunea Zendesk Chat unde setezi contul pentru Zendesk. Printre optiunile de baza, Zendesk vine cu un chat optimizat mobil si cu statistici avansate. Utilizatorii chatului pot folosi noua functie de pe orice dispozitiv. Panoul de statistici te lasa sa vezi modul de folosire a chatului si sa intervii acolo unde crezi ca este nevoie.

Zendesk este instalat in peste 150.000 de site-uri. Are suport, este multilingual si usor de folosit. Este compatibil cu navigatoarele de internet cum ar fi Internet Explorer 6, Firefox, Chrome, Opera si Safari. Panoul sau de control este facut in HTML5 si are aplicatii pentru iPhone, Android si BlackBerry. Se integreaza cu UserVoice, Salesforce, Highrise, Batchbook si vTier.

Despre Tawk.To Live Chat

Tawk.to este folosit de peste 2 milioane de afaceri. Pluginul este gratuit si te lasa sa monotorizezi utilizatorii in timp ce discuti cu ei. Nu ai reclame sau spam. Poti sa stai conectat cu utilizatorii fie de pe desktop, fie de pe dispozitivul tau mobil.

Pluginul ofera aplicatii gratuite pentru iOS, Android, Windows si Mac OSX. Este si compatibil cu toate navigatoarele de internet moderne. Tawk.to este construit pentru a creste interactivitatea pe site si pentru a face mai rapida interactiunea cu utilizatorii.

Despre Tidio Live Chat

Un plugin gratuit de chat care are si boti. Tidio are urmatoarele functionalitati:

  • Foarte usor de instalat;
  • Boti disponibili 24 din 7;
  • Statistici;
  • Posibilitatea de a contacta un vizitator in timp ce se afla pe site;
  • Modificarea design-ului;
  • Integrare cu 183 de limbi dintre care 21 sunt pretraduse;
  • Design modern;
  • Aplicatie speciala pentru calculatoare si telefoane (suporta sistemele de operare: Android, iOS, Windows, OS X si Chrome);
  • Formular offline pentru vizitatori cu notificare prin email;
  • Integrare cu Zendesk, GetResponse, SalesForce si MailChimp;
  • Gratuit;
  • Suport 24 din 5.

Despre LiveChat

Un alt plugin gratuit pentru chaturi este LiveChat. Cu acesta poti discuta instant cu cei de pe site. In plus functioneaza cu orice builder de site-uri WordPress. Este compatibil cu Elementor, Beaver, SiteOrigin si altele.

Alte caracteristici:

  • Raspunsuri predefinite;
  • Personalizarea chatului;
  • Suporta incarcarea de fisiere;
  • Suporta recenzii pentru agenti;
  • Statistici vizitatori;
  • Formular de tip tichet;
  • Invitatii la chat;
  • Multi- canale;
  • Chestionare;
  • Log-uri;
  • Aplicatii mobile pentru Android si iOS;
  • Rapoarte;
  • Facebook Messenger;
  • Cuvinte cheie;
  • Notificari;
  • Grupuri;
  • Banare;
  • Link de chat.

Despre JivoChat

Un plugin mai putin cunoscut, JivoChat are caracteristici pentru afaceri dedicate vanzarilor. Jivo poate fi folosit impreuna cu adresa de email a firmei, dar si cu Facebook sau cu numarul de telefon al firmei. Practic, echipa ta poate folosi Jivo pentru toate aceste trei cai de comunicare.  Si acest plugin are o versiune de aplicatie pentru dispozitivele mobile. Poti monotoriza vizitatorii si folosi si traducatorul automat. 

Jivo se integreaza si cu CRM-uri si cu API, Webhook si Mobile SDK-uri.

Leave a Reply

Suna
Whatsapp