Internet marketing basics – Partea 1 din 3. Ce trebuie sa faci pentru a lansa o afacere pe Internet. De unde sa incepi si cum sa o faci bine
Pornim aici o lista scurta de pasi ce trebuie urmati pentru a intra in afaceri pe Internet, in mod corect si fara a repeta greselile pe care mai toti dintre noi le-am facut la inceput. Vor fi trei parti, cu elementele principale numerotate, astfel incat sa navigati cu usurinta printre detalii.
1. Alegeti o piata tinta
Cea mai mare greseala pe care majoritatea oamenilor o fac atunci cand incep o afacere este sa aleaga un produs si apoi sa caute oameni care doresc sa-l cumpere. Daca aceasta este directia de plecare a calatoriei voastre, va indreptati in directia opusa destinatiei. Antreprenorii de succes opereaza intr-un concept diferit. Ei aleg mai intai o piata, si abia apoi un produs pe care acesti oameni il cauta. Cu alte cuvinte, in loc sa incerce sa gaseasca clienti potentiali sa-si vanda produsele, ei gasesc clienti potentiali si apoi ii intreaba ce doresc sa cumpere.
Nu va ganditi nici macar la inceperea unei afaceri pana cand nu stiti exact unde veti gasi o piata potentiala. Ganditi-va mai intai la clientii vizati. Apoi, cautati ce produs puteti oferi pentru acesti oameni. Ai prefera 1000 de accesari pe zi pe site pentru publicul larg, sau 10 vizite pe zi dar de la oameni cu adevarat dispusi sa plateasca preturi bune pentru a cumpara produsele oferite? Daca sunteti inteligenti, veti alege persoanele pregatite sa cumpere!
2. Dezvoltati un produs
Ati gasit piata. Acum trebuie dezvoltat un produs sau un serviciu pentru acea piata. Nu urmariti doar miscarea partenerilor si concurentilor din piata pe masura ce va apropiati de acest pas.
Dezvoltarea acestui produs depinde foarte clar de rezultatele obtinute la punctul anterior. O mentiune merita insa facuta: pe internet, de multe ori, piata se deosebeste destul de putin de produs. Daca ati avea la dispozitie o analiza exploratorie realizata prin comandarea unui set de servicii SEO, veti gasi, de exemplu, un numar mare de persoane care cauta frecvent pe Google (repetam, este doar un exemplu), ceva de genul „unelte pescuit incepatori”. Analizand acest public, prin metode specifice, desciperim o piata, dar gasim de asemenea si linia de produse pe care ne-am putea axa. Desigur, in faza de dezvoltare a unui produs, se merge la pasul urmator, specific.
Exista trei modalitati principale de a vinde un produs online:
a. Va creati propriul produs exclusiv.
Aceasta este cea mai buna ocazie pe care o aveti. Daca va dezvoltati propriul produs, puteti sa alegeti pretul, sa vindeti drepturile de revanzare, sa creati un program de afiliere si asa mai departe.
De-a lungul vietii, sunt sigur ca ati invatat ceva pe care il puteti impartasi intr-un produs practic. Este posibil sa cunoasteti pe altcineva care are cunostinte despre un produs practic si ati putea sa ii oferiti ajutor in crearea unui produs, daca impartiti drepturile. Nu ratati o asemenea ocazie si nu spuneti ca nu se poate face.
b. Achizitionati drepturile asupra unui produs.
Puteti cumpara drepturile asupra unor produse de succes pe alte piete, neajunse in zona pe care aveti in plan sa o deserviti. Daca altcineva a creat un produs care va intereseaza, negociati pentru drepturile sale. Incercati sa cereti drepturi exclusive pe zona de interes pentru produsul lor.
c. Va alaturati unui program de afiliere.
Daca sunteti incepator in online, aceasta poate fi o alegere buna. Cu toate acestea, trebuie sa retineti ca acest lucru nu ofera intregul potential de profit pe care il aduce propriul produs. La fel de adevarat, nici riscurile nu se cumpara, si nici nivelul initial de investitie. Atunci cand alegeti un program de afiliere, asigurati-va ca piata tinta poate fi abordata cu succes (clienti potentiali cunoscuti si competitie abordabila).
Daca primiti un comision de 5% pentru vanzarile de carti de 10 lei, veti castiga doar 50 de bani pe client. Ar fi nevoie de 2.000 de clienti pentru a produce profituri de 1.000 de lei. Nu poti face prea multi bani astfel, deci pe cat posibil, cautati produse mai scumpe si comisioane mai mari.
Un gand in plus pentru finalul acestei prime sectiuni: cand spunem „un prgram de afiliere”, ne putem referi la un singur vendor (ca in exemplul cu acele carti), sau la o retea de afiliere – caz in care aveti instant acces la un numar mult mai mare de vendori. Jucand astfel cartea afilierii, puteti maximiza castigurile, profitand de toate oportunitatile deschise de dezvoltarea site-ului.
Continuare ghid Internet Marketing – partea 2 din 3: citeste mai departe.