Incepand cu implementarea cautarii semantice, Google si-a modificat algoritmii de cautare pentru a muta accentul de la potrivirea cuvintelor cheie la recunoasterea subiectelor si satisfacerea intentiei de cautare in cea mai mare masura posibila.
Totusi, aceasta nu inseamna ca ar trebui sa uitam de cuvintele cheie atunci cand construim o strategie SEO. Keyword research este la fel de relevanta ca oricand si constituie fundamentul pentru toate activitatile SEO ulterioare, inclusiv planificarea continutului, optimizarea si structurarea continutului, pagina web a paginii etc.
Dar, pe masura ce conceptul de cautare s-a schimbat, abordarea keyword research ar trebui sa se schimbe si ea. Haideti sa aprofundam la maxim ce inseamna aceasta in 2020.
Evaluarea eficacitatii cuvintelor cheie
In ceea ce priveste SEO, un cuvant cheie eficient este cel pe care puteti obtine o pozitie buna in SERP si care poate conduce o cantitate suficienta de trafic organic catre site-ul vostru.
Deci, inainte de a trece la keyword research, trebuie sa definiti criterii care v-ar ajuta sa evaluati eficacitatea cuvintelor cheie. Astfel, va veti asigura ca cuvintele cheie vizate va aduc trafic relevant si ca veti putea converti acest trafic ulterior.
Iata cateva criterii care ar trebui sa va ajute sa sugerati daca cuvintele cheie se incadreaza in obiectivele stabilite.
Relevanta cuvantului cheie
Daca un cuvant cheie are o relatie cu ceea ce oferiti, atunci este relevant. Retineti ca nu numai cuvintele cheie care descriu produsul sau serviciul vostru intra direct in aceasta categorie. De asemenea, aveti nevoie de cele care caracterizeaza diferite probleme si nevoi a caror rezolvare / satisfacere poate fi facilitata de catre serviciul sau produsul vostru.
Traficul organic potential al cuvantului cheie
Daca va straduiti sa conduceti traficul catre site-ul vostru, trebuie sa va asigurati ca un cuvant cheie are capacitatea de a va ajuta. Cu toate acestea, ceea ce trebuie luat in considerare: o cantitate suficienta de trafic depinde foarte mult de nisa vizata. De exemplu, daca lucrati intr-o nisa larga, cum ar fi serviciile turistice, cuvintele cheie pot avea cautari 10K – 100K pe luna, in timp ce in unele nise specifice, cum ar fi echipamentele de skydiving, volumele de cautare ar putea fi mult mai mici.
Pentru a intelege daca traficul potential este suficient, trebuie sa examinati mediul vostru competitiv. Stiind volumele de trafic pe care le poate produce un anumit subiect, veti fi mai mult sau mai putin sigur despre ce cuvinte cheie sa alegeti sau sa lasati in urma.
Concurenta pe cuvinte cheie
Cunoasterea concurentei pe cuvintele cheie vizate este importanta. Este imperativ necesar sa intelegeti daca aveti sanse sa rankati pentru un cuvant cheie, sau nu. Exista diverse instrumente SEO va ofera doua valori pe care trebuie sa le luati in considerare – concurenta pe cuvinte cheie si dificultatea acestora.
Dificultatea cuvintelor cheie este mult mai informativa, avand in vedere nu numai numarul de concurenti pe cuvantul cheie, dar si puterea acestora competitorilor, inclusiv profilul de backlinks al acestora. Mai greu, dar este posibil sa prezici dificultatea de ranking de pe un cuvant cheie fara a utiliza instrumente. O cautare in Google pe acel cuvant cheie, urmatya de o analiza sumara a site-urile care ocupa primele 3-5 pozitii va va spune multe. Daca vedeti acolo bataie intgre „grei”, cum ar fi, de exemplu, Wikipedia sau Amazon, probabil ca exista sanse mici de clasare.
Intentia de cautare din spatele unui cuvant cheie
Oamenii cauta diferite lucruri in scopuri diferite, iar intentia de cautare indica scopul scopul real al acesteia. Pentru a avea succes in SEO astazi, trebuie sa satisfaceti intentia de cautare a utilizatorilor, nu doar match-ul simplu „Search Query – Page Main Keyword”. Deci, uitandu-va la un cuvant cheie, trebuie sa va intrebati care este intentia de cautare din spatele acestuia.
Tipurile de intentie de cautare includ keywords:
- informationale (ce este …, cum sa …, etc.);
- de navigare (de obicei, cautari ce includ brand-names);
- de investigatii comerciale (cum ar fi „cele mai bune masini de cafea” sau „rucsacurile pentru barbati din piele neagra”);
- tranzactionale (cumparatie, abonare, download, cumpara etc).
Cel mai bun mod de a intelege intentia din spatele cuvintelor cheie este de a examina SERP-urile pentru a vedea ce fel de continut serveste Google drept rezultate de top.
Workflow-ul pentru Keyword research
Exista diferite tactici de cercetare a cuvintelor cheie. In opinia noastra, cea mai buna modalitate de a gasi cuvinte cheie relevante care va pot aduce trafic este sa mergeti si sa explorati mediul competitiv pentru subiectul vostru. Uitati-va mai ales la cuvintele cheie care conduc traficul catre site-urile de top din nisa vizata.
Procesul poate fi impartit in mai multe etape, cum ar fi:
- Definirea concurentilor;
- Selectarea cuvintelor cheie tinta;
- Identificarea intentiei de cautare;
- Maparea cuvintelor cheie in continut / pagini.
Definiti concurentii
Ei bine, va cunoasteti deja nisa si aveti deja in minte cateva cuvinte cheie care descriu diferite servicii sau produse pe care le oferiti. Daca aveti o lista cu subiectele, le veti folosi pentru a incepe vanatoarea pentru cuvinte cheie, descoperind concurentii pentru fiecare subiect.
Puteti aduce aceste cuvinte cheie pe Google si puteti vedea ce site-uri ocupa pozitiile de top. Acestia ar fi concurentii principali. Desigur, utilizarea instrumentelor SEO poate face ca intregul proces de cercetare a cuvintelor cheie sa fie mult mai rapid si mai usor.
Selectati cuvinte cheie tinta
Pana acum, aveti deja o multitudine de idei de cuvinte cheie. Asadar, trebuie sa alegeti cele pentru care este posibil si fezabil sa va intrece concurentii. Aici, dificultatea cuvintelor cheie este elementul central, care te poate ajuta sa iei decizia corecta.
Pentru a va asigura ca puteti ranka pe un cuvant cheie, trebuie sa vedeti cine sunt jucatorii de top din SERP pe fiecare cautare targetata, si sa analizati posibilitatea de a-i depasi.
Desi un asemenea demers, daca se doreste a fi precis, necesita utilizarea de unelte avansare sau apelul la specialisti in servicii SEO – optimizare SEO, se poate totusi realiza la un nivel basic si fara acestea. Speranta noastra este sa reusiti cu bine primii pasi, si sa cresteti indeajuns cat sa ajungem si acolo.
Identificarea intentiei de cautare
Pentru a va asigura ca paginile voastre vor performa pe cuvintele cheie tinta si va vor oferi trafic pe care veti putea sa il convertiti, trebuie sa identificati continutul pe care oamenii de obicei se asteapta sa il gaseasca atunci cand introduc un anumit termen in bara de cautare. Cu alte cuvinte, trebuie sa identificati intentia de cautare..
Pentru a face acest lucru, trebuie sa luati cuvintele cheie selectate si sa verificati SERP-urile pentru ele.
Cu siguranta puteti trece in Google cuvintele cheie, unul cate unul, si sa priviti rezultatele cautarii pentru a vedea daca cuvantul cheie acopera nevoia utilizatorilor de informatii sau utilizeaza un anumit termen de cautare pentru a compara produsele sau chiar direct, pentru a le cumpara.
O data asemenea analiza facuta, faceti clasificarea si selectia finala a cuvintelor cheie vizate.
Maparea cuvintelor cheie in continut / pagini
Acum, trebuie sa decideti cum sa utilizati cuvintele cheie pe care le-ati selectat. Decideti ce pagini sa creati in jurul lor sau ce pagini sa optimizati pentru ele. Maparea cuvintelor cheie pe pagini va poate ajuta sa urmariti performanta acestora, iar ulterior, sa detectati daca alte pagini claseaza cuvintele cheie gresite.
Keyword research in 2020: Concluzii
Cercetarea cuvintelor cheie – keyword research – ramane una dintre cele mai importante etape ale unei campanii SEO. De fapt, ajuta la construirea acesteia si determina multe dintre activitatile SEO ulterioare. Nu conteaza ca este optimizare pe pagina, scriere si promovare de continut sau derularea unei campanii de backlinking, totul pleaca de la si se raporteaza la – keyword research.
Ce trebuie sa tineti cont in plus, in 2020? Simplu: nu puteti separa partea de keyword research de obiectivele SEO pe care doriti sa le atingeti.
Si pentru final, ca sa nu plecati cu mana goala de la noi, iata cateva unelte simple si gratuite cu care puteti face primii pasi:
- Keyword tool – Find Great Keywords Using Google Autocomplete (keywordtool.io)
- Wordtracker – Find new keywords for your market (wordtracker.com)
- ultimul pe lista, dar nu pentru ca este ultimul in preferinte: Google Keyword Planner