Nu vom mai relua descrierea tuturor aspectelor legate de pregătirea desfășurarea și urmărirea unei campanii de link building. Ne limităm la a spune doar atât: link buildingul este esențial succesului bazat pe traficul organic. Orice doriți să aflați în plus – descarcați Ghidul OffPageSEO al Digital Craft Agency.
Acum vom discuta puțin despre subiectul specific al acestui articol:
Cele trei modalități de a face Link Building SEO
Pe scurt, link building corect se poate face în trei moduri: organic, prin outreaching și prin servicii specializate.
Link Building organic este atunci când conținutul este atât de bun iar autoritatea atât de mare, încât multe alte site-uri aleg să te citeze.
Outreaching înseamnă să cauți și să apelezi la o mulțime de operatori de website-uri, încercând să îi convingi să publice ceva despre tine. Există aici o subcategorie mai „gri” – respectiv când creezi chiar tu o mulțime de alte site-uri din care să aduci link-uri către site-ul de bază.
A treia categorie – serviciile specializate. Acestea din start sunt de două feluri:
- Agențiile SEO
- Platformele de specialitate
Agențiile SEO
Agențiile SEO – așa cum suntem și noi, oferă o serie de servicii care exced aria simplei plasări de backlinks. În primul rând, ele integrează o suită mult mai amplă de servicii de optimizare, dar și pe link building efectiv – realizând o serie de analize și procese specifice astfel încât să poată conduce către cele mai sigure și mai profitabile rezultate.
Platformele de specialitate
Acestea sunt ceva mai greu de găsit, nu doar pentru că sunt mult mai puține, dar și pentru că poartă tot felul de denumiri: Content Marketing, Link Building, Guest posting, Press releases etc.
Până de curând, o asemenea referire în Romania ar fi consumat cel mult un paragraf. Sau, dacă aveam câteva zile la dispoziție să facem o cercetare istorică, poate am fi găsit cele câteva încercări – toate eșuate între timp.
Astăzi însă, avem platformă. Și, de data aceasta, nu mai avem o încercare, ci o rețea bine construită, solidă și experiementată, care cu siguranță vă rămâne pe poziții până la sfârșitul SEO-ului. Vom vorbi în continuare despre WhitePress, că despre ei este vorba.
WhitePress – Content & Influencer Marketing
În primul rând, vom răspunde la o întrebare: este WhitePress un competitor al agențiilor SEO? Poate, dar foarte puțin, și nesemnificativ aspectul, pentru că avantajele pe care le aduce agențiilor în calitate de partener sunt mult mai importante.
Cine a apelat până acum la o agenție SEO, ca și cei de același tip cu ei, o vor face în continuare, pentru că – așa cum spuneam deja mai sus, link building este mai mult decât plasare de link-uri. Cei care nu ar fi ajuns însă prea curând pe lista de clienți ai unei agenții – aceia sunt cei mai câștigați. Toată lumea câștigă. Poate am fi și mai câștigați dacă ar exista și un competitor serios pentru WhitePress, dar nu pentru că i-ar forța să își modifice în vreun fel oferta și comportamentul – acestea fiind impecabile oricum.
Ce puteți obține de la WhitePress?
Ne vom permite să îi cităm aici: „mai mult de 17000 websiteuri, 3000 clienți și 60 jurnaliști – o singură platformă”.
Vă întrebați desigur cât de complicat este să alegeți unde să publicați. Este destul de simplu, iar dacă vă împiedicați la vreun pas, suportul este rapid și eficient. Pe scurt, ce aveți de făcut:
Creați un proiect: un simplu nume care vă permite să legați un articol de o publicație, și apoi să urmăriți procesul:
Adăugați un articol: de obieci unul scris de voi, dar puteți la acest pas chiar să comandați scrierea, tot prin intermediul WhitePress:
Alegeți unde doriți publicarea: selectați platforma / website-ul / blogul – precum și oferta aleasă (unii publisheri au mai multe oferte pe același domeniu destinație):
Aici este probabil cel mai dificil punct. Că să poți analiza avantajele și dezavantajele unui website, atunci când vă gândiți dacă este sau nu potrivit pentru a plasa un backlink către site-ul propriu, este nevoie nu doar de tool-uri specializate și costisitoare, dar și de experiență. Platforma pune însă la dispoziție suficient de multe date despre calitatea și traficul estimat al fiecărui website din ofertă, încât să nu mai aveți nevoie de altceva. Experiența însă, este o chestiune personală:
Dă drumul la comandă: adică aici trebuie să plătești. Sistemul funcționează pe bază de încărcare a contului (achitați orice sumă într-un cont propriu de pe platformă, iar de acolo se trag sumele pentru ce ați comandat), dar o facilitate mai recentă permite deja și plata punctuală a unei comenzi (cu cardul).
Un bonus foarte intereant în proces – după finalizarea unei comenzi, daca folosești scriptul gratuit, ai acces direct în platformă la analize de trafic pentru articolele pe care le-ai plasat:
Păreri despre WhitePress
În primul rând, părerea noastră este excelentă, avantajele fiind clare:
- Listă variată de publicații, extinsă în 12 țări europene, dar cu acces la numeroase publicații cu public target aproape oriunde în lume
- Prețuri clare și stabile în timp (exceptând perioadele de promoție – dar acestea sunt un lucru bun)
- Verificarea corectitudinii publicării
Majoritatea celor care mai stau de vorbă în Social Media au deja o părere foarte bună despre acest tip de ofertă. Pe lângă avantajele de ordin „tehnic”, cele de mai sus, contează enorm seriozitatea – și până acum nimeni nu pare să fi avut ceva de rău de spus.
Dar dacă ești de partea cealaltă a link buildingului?
Am vorbit până acum doar de cei care doresc să promoveze un website crescându-i autoritatea prin link building. Dar cine este în spatele procesului, de partea cealaltă a platformei?
Am așteptat ceva timp scrierea acestui articol – pentru a putea în sfârșit spune: ORICINE. Desigur, un blog cu 4 vizite pe lună nu poate să intre aici, dar altfel, orice website care respectă un set minimal și de bun simț de cerințe de calitate și de trafic mediu, se poate înscrie în platforma, și ulterior accepta publicarea de articole – pentru care să fie plătit.
La ce ne refeream mai sus cu „așteptarea”? Până foarte de curând doar entitățile de tip Persoane Juridice puteau să fie destinatari de plăți. Acum, de foarte curând, se pot înscrie și persooanele fizice – așa cum sunt o mare parte dintre cei care cu atâta grijă și-au crescut blogurile, site-urile de știri sau de review-uri, și care în sfârșit pot respira ușurați – nu mai depind doar de AdSense sau de platformele de afiliere pentru a-și putea monetiza munca.