ORM

ORM – Managementul reputației online

Managementul reputației online (ORM – Online Reputation Management) înseamnă preluarea controlului asupra propriei prezențe online, astfel încât oamenii să găsească materialele potrivite atunci când vă caută pe Web.

Primul lucru care ar trebui spus este că managementul reputației online, sau ORM, a devenit o parte complicată a structurii sociale. Deciziile de cumpărare se bazează din ce în ce mai mult pe site-uri gen Yelp și TripAdvisor, care permit utilizatorilor să acorde note și să lase recenzii pentru orice servicii, produse sau chiar afaceri în ansamblu. Aceste evaluări sunt date pe baza experienței personale, astfel încât acestea pot fi foarte inexacte și părtinitoare. În esență, evaluările de acest tip reflectă experiența personală generală a unei persoane față de orice bun, serviciu sau afacere cu care interacționează în mod activ.

Desigur, pentru cei mai atenți la detalii, este imposibil să nu fi observat că aproape toate firmele, indiferent cât de minunată sau, dimpotrivă, cât de nesatisfăcătoare ar fi relația lor cu clienții, tot va primi cel puțin 3 stele pe orice site de recenzii. Putem doar presupune că acest lucru are de-a face cu niște specialiști ORM care lucrează pentru aceste companii pentru a le asigura cât mai multe comentarii pozitive. Cel mai simplu, pentru a trece peste un comentariu negativ, este să fie postate rapid cât mai multe pozitive – astfel cele negative rămân ascunse vederii, pe pagina a doua.

Cui îi pasă de reputația ta online?

Reputația ta online poate fi văzută în mai multe moduri. Indiferent dacă vinzi un produs sau un serviciu, sau poate cauți un investitor sau un partener, cineva va apela la un motor de căutare pentru a afla mai multe despre tine. Cele mai comune grupuri sunt:

Clienți potențiali

Consumatori

Parteneri de afaceri

Deținători de acțiuni

Marketeri

Jurnalişti

Contacte personale

Definiția ORM

Există mult prea multe variabile și necunoscute în elementul uman al oricărei situații. Deci, să facem un pas înapoi pentru un moment și să ne uităm la definiția cea mai de bază a ORM. Este pur și simplu încercarea de a influența comportamentul uman prin controlul rezultatelor de top din motoarele de căutare și din social media, prin sprijinirea sau crearea de comentarii pozitive sau pur și simplu eliminarea celor negative.

Suntem cu toții conștienți de faptul că în aceste zile oamenii muncesc din greu pentru a-și promova afacerile în mediul online cât mai mult posibil, dar, de asemenea, au un interes destul de solid în a vedea și că feedback-ul negativ dispare.

Nu este neapărat cazul ca specialiștii ORM să contacteze direct fiecare recenzent pentru a elimina feedback-ul negativ. Există mai multe moduri în care se poate obține așa ceva fără o interacțiune directă cu acele persoane care au postat comentarii negative, de la metode indirecte până la utilizare de roboții sau alte utilitare software.

Problema principală aici este că mulți oameni privesc ORM-ul ca pe o formă de înșelăciune. Cum? Prin încercarea de a convinge clienții că produsul sau serviciul oferit este mai bun decât este de fapt, ceea ce i-ar determina să îl cumpere fără a avea acces la toate informțiile despre el. Atunci, când ORM este atât necesar, cât mai ales etic?

Pentru ce situații este ORM-ul necesar?

Pentru a trata comentariile negative.

Pentru a șterge orice apariție în site-urile tip hate.

Pentru a aborda aparițiile negative din mass-media online.

Cum funcționează ORM?

Prin monitorizarea tuturor menționărilor din spectrul online.

Prin SEO agresiv.

Prin eliminarea review-urilor incorecte.

Prin investigații online.

Mențineți imaginea brandului cu managementul reputației online

Clienții vă judecă imaginea după ceea ce aud și văd despre ea pe web.

Utilizați gestionarea reputației online pentru a consolida imaginea pozitivă a imaginii pe care încercați să o proiectați. Reacționați la întrebări și critici negative și veți arăta clienților actuali și potențiali că organizația voastră este determinată să rezolve orice neajuns cu care v-ați putea confrunta în legătura cu produsele sau serviciile oferite.

Pe scurt, prin utilizarea strategiilor și tacticilor ORM, veți avea mai multă autoritate asupra modului în care cumpărătorii vă percep organizația.

Solicita o oferta GRATUITA!

Cere Oferta