PPC si campanii Google Adwords

https://digitalcraft.ro/wp-content/themes/DigitalCraft/css/fonts/svg/basic_sheet_pencil.svg

Ce este PPC si Google Adwords

PPC (Pay Per Click  sau tradus Platesti Pe Click) este o metoda de publicitate in mediul online prin care (spre deosebire de campaniile publicitare la televizor, in ziare samd) platesti doar pentru clientii care intra sau cumpara de la tine din magazin. Google Adwords este serviciul de PPC oferit de Google.

Tinand cont ca peste 95% din cautarile online se fac prin Google, Adwords reprezinta cea mai intalnita metoda de PPC marketing.
Campaniile PPC reprezinta cel mai eficient mod de a iti face publicitate. Iata de ce:
→ Reclama ta este vazuta de multi dar platesti doar pentru cei care iti viziteaza site-ul
→ Poti alege sa fie vazuta de cei care se incadreaza in profilul clientului tau
→ Ai control deplin asupra bugetului de publicitate, il poti modifica oricand doresti
→ Stii exact cat castigi pentru fiecare leu utilizat in reclama

Stim ca in prezent publicitatea este esentiala dezvoltarii fiecarei afaceri. Putem crea pentru tine anunturi text care sa fie vazute doar de cei care cauta produsele tale si doar din locatiile alese de tine. Platesti doar atunci cand iti acestia iti viziteaza site-ul iar sumele platite sunt controlate prin stabilirea unui buget lunar. Prin promovarea Google Adwords vei avea acces la un nou segment de clienti, in plus fata de business-ul tau obisnuit. Acestia vor fi inregistrati separat fata de vizitatorii care vin din alte surse – de pe alte site-uri, cautari organice Google, care intra direct pe site-ul tau s.a. – si vei sti ce produse sau servicii au cumparat de la tine.
Pentru ca si noi avem o afacere stim ca este esential sa stii exact cat castigi pentru fiecare suma cheltuita . De aceea iubim PPC.

Ce este remarketing-ul

Ti s-a intamplat ca in timp ce navigai pe internet sa fii urmarit de o reclama a unui site pe care l-ai vizitat recent? Daca da, inseamna ca ai facut deja cunostinta cu remarketing-ul.
Prin remarketing poti alege ca reclama ta sa apara doar celor care ti-au vizitat site-ul in trecut. Atunci cand acestia intra pe alte pagini de internet vor vedea reclame la site-ul tau. Asa cum un proces de vanzare nu se finalizeaza de cele mai multe ori din prima intalnire, la fel si majoritatea celor care ti-au vizitat site-ul vor pleca fara sa cumpere. Fie ca vor sa mai vada si alte oferte sau doar s-au interesat pentru a face achizitia mai tarziu. Prin remarketing le vei pastra in minte site-ul tau iar ei se vor putea reintoarce sa faca o achizitie printr-un singur clic. Remarketing-ul este ieftin, eficient si functioneaza.

Iata cateva dintre avantajele oferite de colaborarea cu DigitalCraft

1. Cresterea conversiilor si scaderea costurilor

Nu toti vizitatorii site-ului tau vor cumpara. De fapt doar intre 2% si 20% vor finaliza o tranzactie. Este evident ca daca vei avea o rata de conversie a vizitatorilor in clienti de 8% fata de 4% volumul tau de vanzari va fi dublu. De aceea intr-o campanie de PPC directionam reclamele catre profilul de clienti potentiali cu cea mai mare sansa de conversie. Atat prin alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru vanzare, eliminarea cuvintelor negative, cat si prin setarile din cadrul campaniilor. Astfel tu vei avea vanzari mai mari si costuri reduse, deoarece pe reclama ta vor da click doar cei cu un real interes in produsele tale.

2. Iti economisim timpul

Crearea unei campanii de Google Adwords include multe etape, fiecare avand importanta majora in succesul campaniei. Analiza cuvintelor cheie, optimizarea paginilor site-ului (daca este cazul), setarea corespunzatoare a Google Adwords, Google Analytics, crearea ad-urilor (reclamelor) potrivite, monitorizarea si modificarea periodica a campaniei pentru cresterea conversiilor si reducerea costurilor. Prin colaborarea cu DigitalCraft ai avantajul ca nu iti vei consuma timpul pentru a implementa toti pasii sau pentru a indrepta erorilor ce pot aparea in lipsa unei experiente ample.

3. Tarife clare, stabilite la inceput

Incheierea unui contract este optionala. Daca doresti sa renunti oricand la campania de PPC, o poti face fara niciun cost suplimentar. Percepem doar o taxa initiala (pentru analiza initiala a site-ului, cuvintelor cheie, competitiei si pentru a face setarile efective ale campaniei) si o taxa lunara pentru monitorizarea zilnica si modificarile ulterioare, atunci cand vor fi necesare. Ambele sunt stabilite din start, garantam ca nu vor fi costuri suplimentare.

Ce include o campanie de PPC

Analiza initiala si setarile campaniei

Discutia initiala. Stabilim obiectivele pe care ni le propunem, discutam bugetul campaniei, iti raspundem la orice intrebari ai legate de desfasurarea campaniei.

Analiza cuvintelor cheie. Vom face o analiza a cuvintelor cheie prin care este cautata afacerea ta. Facem un studiu al concurentei si al reclamelor pe care le folosesc (daca este cazul). Scopul principal este de a gasi cuvintele sau frazele care te vor costa cel mai putin dar vor avea o rata de conversie cat mai ridicata.

Analiza site-ului. Verificam paginile spre care vor fi redirectionati vizitatorii in urma click-ului pe anunt (ad). Daca este cazul stabilim de comun acord modificarea acestora sau putem crea noi pagini specifice pentru primirea vizitatorilor.

Setarea instrumentelor de monitorizare. In general lucram cu Google Analytics deoarece se integreaza foarte usor cu Google Adwords iar informatiile prezentate sunt complete si corecte. Astfel vom avea o situatie completa vizitatorilor, provenienta lor si a conversiilor.

Crearea campaniei. In functie de cele discut vom crea o campanie de tip “search” (cautare) si/sau remarketing. Dupa caz, putem crea campanii video, mobile sau alte tipuri. Setam criterii specifice pentru reclame astfel incat sa apara doar vizitatorilor din anumite locatii, stabilim strategia de bid (licitatie) si setam programul orar in care sa apara reclamele.

Crearea reclamelor. Cream reclamele text, poza sau video, dupa caz. Acestea trebuie concepute astfel incat sa raspunda nevoilor clientilor care cauta un produs sau, in cazul remarketing-ului, sa ii determine sa reviziteze site-ul si sa faca o achizitie.

Scorul de calitate. Vom colabora impreuna pentru imbunatatirea scorului de calitate (qulity score) care este folosit de Google pentru a determina relevanta unei reclame de tip text, a paginii catre care duce acesta si alti factori. Acesta reprezinta o prioritate pentru noi deoarece cu cat acest scor este mai mare cu atat reclama ta va aparea mai des, mai sus in pozitiile unei cautari si costul pe clic va fi mai mic.

Gestionarea ulterioara a campaniei PPC

Initializarea corecta a unei campanii Google Adwords nu garanteaza maximizarea rezultatelor obtinute. Aceasta deoarece sunt multe elemente care variaza in timp precum costul pe clic si modificarile pe care le face concurenta.
Optimizari. Pentru a avea succes deplin o campanie trebuie monitorizata in permanenta. In cadrul unei campanii luam toate masurile necesare pentru a ne asigura de succesul ei.

Astfel vom:
→ seta cuvinte cheie negative (cuvinte care nu vor genera reclama atunci cand apar in cautarea unui utilizator) si reducem astfel costurile prin evitara clicurilor inutile
→ adauga expresii cheie lungi (expresii de cautare formate din 3, 4 sau mai multe cuvinte) deoarece costul pe clic pentru acestea este mai redus
→ face teste cu noi ad-uri si comparam rezultatele
→ inlaturam ad-urile care nu performeaza
→ adauga sau modifica extensiile reclamei (telefon, adresa, review-uri, s.a. pentru ca utilizatorii sa te poata contacta mai usor sau pentru a creste increderea
→ seta localizarea geografica – facem reclamele vizibile doar utilizatorilor din zonele geografice alese de tine
seta campanii multiple in functie de grupuri de cuvinte cheie si reclame pentru a alinia anumite cuvinte cheie cu anumite reclame
→ stabilirea unui orar de afisare a reclamelor pentru ca acestea sa nu apara, spre exemplu, in afara orelor de program ale afacerii tale
→ modificarea periodica a bid-ului pentru ca reclamele tale sa fie tot timpul in top
→ studiu de caz cum afecteaza modificarile de mai sus bugetul cu exemple samd