Skip to main content

Optimizarea orientata catre utilizator

In acest an, lansarea noului algoritm BERT de la Google a atras multa atentie. Desigur, fiecare profesionist SEO vrea sa invete cum se optimizeaza pentru BERT.

Ei bine, mai degraba decat sa va concentrati asupra modului de a optimiza pentru un algoritm specific, ramaneti mai bine orientati catre optimizarea centrata pe utilizator si livrarea tehnica de continut.

Pe scurt, aceasta inseamna reevaluarea punctelor de acces ale utilizatorilor pentru a cauta si alinia continutul cu acestea.

SEO in 2020 - Optimizarea pentru noul GoogleReevaluarea punctelor de acces ale utilizatorului in cautari

Uitati-va la mecanica modului in care un site este crawled, indexat si servit intr-o varietate de setari de cautare diferite. Cu utilizatorii care au mai multe optiuni ca niciodata in modul in care cauta lucruri, va fi si mai important pentru SEO sa tina cont de elementele fundamentale ale arhitecturii curate si de livrare a continutului.

Odata cu incorporarea BERT in acest an in clasamente si in algoritmul de featured snippets, Google a facut un salt imens inainte cu privire la potrivirea intentiilor in rezultatele cautarilor, mai degraba decat cu potrivirea de siruri de caractere.

Continutul va trebui cu adevarat scris inspre intentia utilizatorului, mai degraba decat doar siruri pe care un utilizator le-ar putea cauta. Instrumentele de keyword research pot deveni chiar mai putin relevante cu setul de date principal pentru crearea de continut provenind din interogarile sugerate. In 2020, specialistii SEO cu adevarat inteligenti se vor ridica de la birourile lor pentru a discuta cu clientii, astfel incat sa poata afla ce isi doreste cu adevarat publicul lor de la ei.

NLP si Deep Learning

Nu exista niciun semn ca NLP (prelucrarea limbajului natural) si deep learning research isi vor incetini prea curand adoptarea tot mai larga, asa ca va puteti astepta ca motoarele de cautare duca si mai departe trecerea de la cuvintele cheie la intentie in 2020. Atat practicienii cat si furnizorii de instrumente vor trebui sa-si indrepte eforturile catre cercetarea intentiei si satisfacerea nevoilor utilizatorilor.

Google se actualizeaza continuu pentru a optimiza rezultatele cautarii bazate pe intentia utilizatorului, mai degraba decat pe un accent pe continut / pagina pentru potrivirea cuvintelor cheie. Secialistii SEO trebuie sa inteleaga nuanta a ceea ce inseamna acest lucru pentru continutul lor, precum si sa aiba o intelegere ferma asupra actualizarilor anterioare ale Google care duc la aceasta tendinta.

Cu totii am dorit sa ne concentram pe intentia utilizatorului, de ani buni deja, si sa intelegem mai bine cum arata calatoria clientilor nostri. Acum a devenit o parte atat de importanta a peisajului, incat a devenit esentiala pentru supravietuirea si cresterea majoritatii afacerilor online.

Daca va concentrati pe intentia clientului, veti intelege clar unde va incadrati pe acea cale. Oferind cele mai bune raspunsuri pentru intrebari pe acea cale, puteti capta si converti mai fiabil clientii.

Ce inseamna Search Intent in 2020?

Concentrati-va asupra modului in care utilizatorii vorbesc despre problemele si nevoile lor. In plus, va trebui sa ne extindem eforturile mult dincolo de achizitie in aceasta calatorie, pentru a include continut care sa raspunda nevoilor dupa vanzare – suport, oportunitati, construirea comunitatii si pastrarea relevantei pentru achizitiile viitoare.

Orientati-va intotdeauna spre clienti. Prea multe branduri uita sau nu reusesc sa realizeze ceea ce este nevoie pentru a atrage si impresiona potentialii clienti. Acestia vor valoare reala. Ca si intr-un magazin fizic, clientii vor sa stie ca sunteti de partea lor, ca pot avea incredere in voi si ca sunteti un partener de incredere pe termen lung.

Atat de multi marketeri isi comercializeaza produsele si serviciile fara sa vorbeasca niciodata fata in fata cu publicul lor tinta. Fara sa vorbim cu clientii nostri si sa intelegem de ce se comporta asa cum o fac, ne limitam capacitatea de a crea o strategie inteligenta si holistica. Asadar, in 2020, va recomandam sa mergeti si sa va asezati la vorba cu clientii. Discutati cu ei, rugati-i sa va povesteasca despre calatoria lor de cumparare, cum au folosit cautarea, ce au crezut despre site-ul vostru. Utilizati aceste date in fiecare decizie luata.

Optimizarea orientata catre utilizator poate fi realizata cu adevarat doar prin integrarea SEO intr-o strategie holistica de marketing. Acum, mai mult ca oricand, companiile vor trebui sa inceteze tratarea SEO ca pe un condiment pe care doar il adauga strategiei lor digitale si, in schimb, il vor trata ca un ingredient cheie al planului lor de afaceri. Specialistii SEO vor trebui sa-si dezvolte competentele pentru a intelege intregul set de marketing si digital. Anul 2020 va fi mai putin despre solutionarea problemelor SEO si mai multe despre remedierea problemelor de marketing si de afaceri.

Optimizarea Entity & Knowledge Graph

Cautarea viitorului este din ce in ce mai mult despre obiecte din lumea reala. Google gaseste modalitati de a include informatii legate de entitati in rezultatele cautarii prin intermediul unor chestiuni precum interogari de augmentare. Puteti optimiza entitatile despre care este vorba site, facand lucruri precum optimizarea pentru Graficul de cunostinte Google si asigurati-va ca acestea apar in Panourile de cunostinte.

Cautarea locala este fruntasul cautarii bazate pe entitati, asa ca toata lumea ar trebui sa fie atenta la ceea ce se intampla in acest spatiu. SEO local este bazat pe entitati de ani buni – de aceea este posibil sa clasificati intreprinderile locale chiar daca nu au un site web. Google urmareste vizita din lumea reala – a primit deja si recent un brevet pentru utilizarea „vizite de calitate” ca semnal de clasare.

Trebuie sa legati cantitati mari din continut la entitatile definite, pe care Google le recunoaste sau nu. Scrierea in jurul unor entitati apropiate semantic contribuie rezultate mai bune nu doar printr-un continut mai bun, ci si continut pe care Google il poate vedea ca fiind un rezultat bun. Credem ca in 2020, legaturile interne (internal linking) va trece in prim plan, dar bazate pe lucruri, nu pe siruri. Intelegerea graficului unic de cunostinte pe care il face prezenta noastra pe web ne va permite sa putem conecta mai bine aceste concepte in cadrul continutului sub controlul nostru, in beneficiul utilizatorilor si al crawler-urilor deopotriva.

V-am speriat? Nu am sc ris acest text cu aceasta intentie. Am citit la randul nostru opiniile greilor industriei SEO, am selectat ce am considerat relevant pentru munca noastra, si am expus totul aici, transparent. Important este sa stim cu ce ne confruntam. Mai departe, facem ce putem face, invatat cum sa afcem mai mult, si unde ne prindem urechile, apelam cu incredere la un pachet bine ales de servicii SEO.

Noi standarde pentru calitatea continutului

Continut optimizat de inalta calitate

Exista un lucru care a fost si va continua sa fie elementul vital al SEO: Continutul. Continutul afecteaza totul in SEO. De la structura site-ului si strategia de conectare interna la tipurile de backlinks pe care le construiti.

Noi standarde pentru calitatea continutului - SEO in 2020

Pentru a reusi in 2020, va trebui sa scrieti ceva relevant si valoros. Aceasta inseamna ca specialistii SEO trebuie sa invete cum sa scrie cu adevarat bine, sau sa angajeze oameni care stiu sa scrie cu adevarat bine. Discretia editoriala a Google nu este inca perfecta – va ramane totusi continut care nu ar trebui sa aiba ce cauta sus in cautari. Dar va veni ziua in care va castiga cel mai bun continut. Si deja din ultima parte a anului curent, incep sa se vada aceste semne.

Faceti ca obiectivul sa fie sa aveti cel mai bun continut pe web pentru subiectul tratat, sau cel putin un subset important al subiectului. Facand acest lucru, veti sustine afacerea in viitor. Acest lucru va permite sa concurati eficient pentru cautari long-tail si va va ajuta sa va construiti autoritatea site-ului. In plus, acest tip de abordare a continutului este exact ceea ce Google cauta pentru a satisface nevoile utilizatorilor.

Calitatea continutului, din nou? Pe bune?

Se pare ca 2020 este momentul sa va indepartati de obsesia cu cuvintele cheie. Incetati sa vizati cuvintele cheie individuale, sa urmariti afisarile de pagini si apoi sa aruncati cu continut in acea directie. Concentrati-va mai mult pe subiecte. Obiectivul de a trece spre mentalitatea de subiect-focus este de a crea continut care sa abordeze o intreaga conversatie in mod holistic, spre deosebire de a va face doar griji pentru un singur cuvant cheie pe care o pagina ar trebui sa vizeze. Iar abordarea holistica inseamna mult mai mult decat sa selectati un cuvant cheie principal si cateva secundare.

Este timpul sa adoptati un grup de continut deliberat si organizat metodic, care ofera experiente de actualitate cuprinzatoare si intuitive in timp ce indepliniti obiectivele de afaceri. Trebuie sa aflati ce raspunsuri un utilizator va avea nevoie in continuare:

  • Intelegeti cine este publicul si cum cauta.
  • Intelegeti intentia din spatele intrebarilor sau problemele pe care trebuie sa le rezolve.
  • Dati solutii sau raspunsuri in formatele pe care le prefera prin continut on-line, de calitate si cu autoritate.
  • Respectati acest mod pentru fiecare etapa a calatoriei lor pentru a crea o experienta de actualitate satisfacatoare care sa le serveasca nevoile din nou si din nou.
  • Repetati acesti pasi pentru ca daca ati nimerit-o o data, nu inseamna ca asa este de fiecare data, sau ca intentiile de cautare nu se schimba niciodata.

Continutul duplicat si canibalizarea continutului

Un alt lucru de care trebuie sa aveti grija: canibalizarea continutului. Va recomandam sa verificati intregul continut pentru a se suprapune clasificari. Optiunile sunt de a contopi, redirectiona sau arhiva, dupa cum este necesar, astfel incat fiecare pagina sa fie clasata pentru un set unic de cuvinte cheie. Daca site-ul web acopera de cine stie cate ori aceleasi subiecte, chiar daca acoperiti aceste subiecte din unghiuri diferite, paginile se vor impinge in jos reciproc in rezultate.

Dar ce este calitatea continutului?

Intr-un fel, cheia pentru a avea succes in marketingul de cautare in 2020 este aceeasi ca pana acum – scoateti continut bun, cu mesaje de brand constante pe toate canalele. Pe masura ce motoarele de cautare se adapteaza tot mai mult la intelegerea limbajului natural, continutul cel mai bine scris – sub toate formele – va castiga locurile cele mai bune.

Un alt lucru: in lumea SEO-ului international, a venit momentul sa investim intr-o localizare mai buna a continutului. Multe site-uri globale au continut slab tradus, care nu a fost editat corespunzator pentru limba locala. Nu este vorba de plasarea cuvintelor cheie, ci despre cat de bine este scris continutul pentru publicul local.

Noi abordari – Technical SEO in 2020

UX si SEO tehnic in 2020

Cea mai importanta tendinta la care ar trebui sa se concentreze profesionistii SEO inteligenti in 2020 pentru un succes mai mare este UX – experienta utilizatorului.

Aceasta include experienta generala de la interactiunea initiala in SERP-uri, pana la experienta generala a paginii de destinatie si chiar experienta dupa ce vizitatorii parasesc site-ul (remarketingul, drip campaigns, personalizarea pentru utilizatorii care revin in site). Ganditi-va cum puteti ajuta utilizatorii sa aiba cea mai buna experienta posibila, in timp ce reflectati cu adevarat ce valoare le puteti oferi in timpul vizitei.

SEO-ul tehnic este o piesa cheie a discutiei UX. Desi credem ca Google va face multe pentru a compensa unele baze tehnice slabe ale site-ului nostru (corectii canonice, corectii hreflang etc), va deveni din ce in ce mai important pentru specialistii SEO sa se concentreze pe imbunatatirea ermanenta a fundamentelor lor tehnice.

Noi abordari tehnice - SEO in 2020SEO mobil

Surprinsi sa vedeti SEO mobil ca o tendinta importanta in 2020? Nu fiti.

Viteza de incarcare

Cand vorbim despre SEO tehnic si UX, trebuie sa abordam despre viteza site-ului si viteza paginii. Google a revigorat discutiile si le-a concentrat in jurul vitezei site-ului, cu noile „insigne de avertizare lenta” Chrome si cu rapoartele de viteza din Google Search Console. Acest lucru pentru multi va reaprinde conversatiile cu dezvoltatorii si, in unele cazuri, va conduce la sisteme care necesita o reproiectare aproape completa a sabloanelor de pagini si o reproiectare a modului de incarcare.

Mergand mai departe pe taramul tehnic, ne asteptam sa vedem o schimbare suplimentara catre un ecosistem SEO mai tehnic, alimentat de mai multe utilizari de cadre JavaScript, PWA si de nevoia de automatizare SEO pentru site-uri web mai mari. Acest lucru a inceput deja de acum cativa ani, dar a devenit mult mai evident anul acesta. In 2020, va creste si mai mult.

Ce trebuie sa faceti in 2020? Creati site-uri mobile-first, abia apoi faceti-le compatibile pentru desktop. In acest fel, site-ul nu trebuie optimizat pentru viteza dupa lansare, luand astfel un start intarziat. Dar oricum, daca nu aveti un site web mobil si optimizat pentru mobil, trebuie sa luati masuri imediat, nu mai puteti astepta.

Toate raportarile online trebuie sa reflecte cu prioritate detaliile privind performanta mobila. In locul vizualizarii unei persoane care sta la un computer desktop, trebuie sa va dati seama ca de cele mai multe ori oamenii vor gasi site-ul vostru prin intermediul unui dispozitiv mobil.

Dar SEO-ul mobil nu se opreste la viteza. Studiati SERP-urile mobile. Specialistii SEO trebuie sa se uite la rezultatele cautarii reale, mobile, sa stie cu ce se confrunta, ce fel de trafic se pot astepta si ce fel de optimizare va avea de fapt succes.

Programare SEO

In 2020, ar trebui sa utilizati limbaje de programare precum Python si R pentru a elimina sarcinile redundante si care consuma cel mai mult timp. Automatizarea SEO va va elibera cu adevarat pentru a putea valorifica fundamentele de marketing:

  • Branding.
  • Crearea de experiente excelente pentru clienti.
  • Povestirea.
  • Vorbire pe limba clientului.
  • Ascultarea publicului tinta si oferirea de raspunsuri atente si la timp.
  • Furnizarea de continut usor de consumat (in modul in care utilizatorii il doresc).
  • A fi om.

Programarea ii face pe specialistii SEO sa fie mai buni specialisti SEO. Și incepem sa vedem cu adevarat cresterea adoptarii acestor tehnici. Exista avantaje reale de a trece dincolo de Excel pentru analiza. Permite o analiza mai sofisticata a propriilor date, precum si capacitatea de a:

  • Incorpora alte surse de date pentru informatii.
  • Aplica invatarea automata pentru a rezolva probleme complexe.
  • Lua deciziile care, in mod normal, ar fi dificile si ar necesita o contributie umana.

Noua lume a OffPage

Link Building & Brand Building in 2020

Doriti sa obtineti link-uri de top in 2020? Este timpul sa mutati procesele de link building din era intunecata intr-o abordare mai noua si mai curata, bazata pe a concepte de consumer-first. Asta inseamna sa va concentrati pe trei tipuri de scriere jurnalistica:

  • Politica editoriala planificata: subiecte care sunt acoperite de jurnalisti in fiecare an la un moment dat (de exemplu, Black Friday, Valentine’s Day).
  • Politica editoriala reactiva planificata: Caracteristici scrise de jurnalisti pe un subiect care se leaga de un eveniment sau tema sezoniere pe care stim ca este acoperita datorita intervalului de timp, doar ca nu stim povestea exacta pana in ziua cu pricina.
  • Politica editoriala reactiva: Caracteristici scrise aici si acum, care nu sunt planificate si nu pot fi prezise, tip breaking news.

Link building-ul va fi mai mult despre construirea marcilor in 2020. Responsabilitatea va cadea pe specialistii SEO pentru a construi link-uri si destinatii de plasare media care conduc traficul si imping in sus brandul, nu doar link-uri care ajuta la clasamentele de cautare. Acum, activitatea noastra de link building trebuie sa fie on-brand.

Construirea unui brand in care oamenii au incredere si cu care doresc sa faca afaceri este esentiala. Clientii devin mai destepti si se asteapta la mai mult cand vine vorba de marketing. Cu cat au mai multa incredere in tine, cu atat sunt mai dispusi sa impartaseasca continutul tau, sa vorbeasca despre tine si sa-ti cumpere produsele. Sens: Incredere > Linkuri > Valoare > Venituri.

Noua lume a OffPage - SEO in 2020E-A-T 2020

In 2020, Google va continua sa analizeze reputatia generala si E-A-T (expertiza, autoritate si incredere) a unei anumite companii si a persoanelor care publica continut in numele companiei respective. Companiile care se confrunta cu o reputatie slaba, probleme de customer service sau alte probleme de incredere, vor avea si mai multe probleme in competite. Aceste probleme de incredere nu se manifesta doar prin recenzii si feedback, dar iau si forma unor probleme tehnice sau de securitate pe site-ul vostru.

O nota speciala in zona E-A-T o fac domeniile si nisele cele mai vizate. Va deveni din ce in ce mai dificil sa primesti vizibilitate organica pentru interogarile YMYL (Your Money, Your Life) fara expertiza si acreditarile corespunzatoare pentru a scrie pe aceste subiecte. Increderea va fi foarte importanta pentru editori in 2020.

Se va pune accentul puternic pe continutul de calitate si mai ales, pe lupta impotriva stirilor false. Va fi mai important ca niciodata sa ne concentram asupra valorii de incredere a autorilor (verificarea autorilor si aratarea autoritatii lor pentru anumite subiecte) si a site-urilor in ansamblu.

Deschiderea nofollow ca hint a fost o incercare a Google de a intelege mai bine sursele de stiri, sursele si referintele din lucrarile mari si studiul academic. Potriviti-o cu datele de acreditare ale autorului (care pot fi definite prin marcarea structurata a datelor) si cu orice schema orientata spre verificarea faptelor si avem o modalitate mai usoara pentru Google de a cantari autoritatea si increderea unei bucati de continut, fie ca este o stire sau o poveste publicata.

Prin cautarea bazata pe entitati, Graficul cunostintelor si cresterea E-A-T, capacitatea noastra de a crea o reprezentare online precisa si convingatoare a lumii noastre offline va deveni un factor major de diferentiere. Toate acele evenimente offline, conferinte, premii, parteneriate etc, pe care Google nu le poate vedea, prind dintr-o data o importanta enorma. Trageti-le in online si impingeti-le catre Google pentru a-si alimenta nevoia de intelegere si credibilitate.

Folosirea E-A-T pentru avantaj competitiv

Cateva moduri de a avea un avantaj competitiv bazat pe digital:

  • Excelenta lantului de aprovizionare (de exemplu, livrarea in termen de 2 zile sau mai putin cu actualizari relevante ale starii).
  • Serviciul pentru clienti (de exemplu, capacitatea de a raspunde la intrebarea utilizatorului cu antagonizare minima).
  • Carisma digitala / branding (de exemplu, utilizatorii va cauta pentru ca vor sa faca afaceri cu voi? Arata majoritatea recenziilor mai mult ca niste scrisori de dragoste?).
  • Experienta utilizatorului (de exemplu, experienta voastra este mai convenabila / utila / simpla?).
  • Pret.
  • Produse de nisa.

Infruntarea noilor provocari SEO in 2021

Focus pe vizibilitate

Cautarile cu zero clic au fost o realitate mare in 2019. SEO on-SERP va continua sa creasca in importanta in 2020. Astfel, adaptarea la cautarile cu clic zero va fi esentiala.

Tot mai multe marketing-uri de brand se intampla acum direct pe Google, si nu neaparat pe site-ul vostru web. Marketerii inteligenti vor trebui sa invete cum sa se adapteze si sa profite de acest lucru. Aceasta include tactici de baza pentru a creste clicurile reale peste afisari, cum ar fi optimizarea featured snippet, folosind scheme mai noi (de ex. Intrebari frecvente si HowTo), targetarea imaginii si optimizarea favicon.

Dar ceea ce trebuie sa planificam pentru 2020 este mai mult mai mult decat despre cautarile cu zero clic.

Clasarea pe locul 1 sub un Knowledge Graph, Found on the Web sau un Featured Snippet este diferita foarte mult fata de clasarea pe locul 1 fara toate aceste lucruri. In mod similar, chiar daca nu sunteti pe pozitia 1, clasandu-va chiar sub un rezultat People Also Ask result sau Interesting Finds nu veti primi la fel de mult trafic, deoarece acele elemente arata mai bine si, astfel, conduc mai multe clicuri in rezultatul cautarii.

Mai departe, credem ca vom continua sa vedem mai multe localizari in rezultatele cautarii, cu mai multe Map Packs, stiri si evenimente, toate acestea luand clicuri din clasamentele organice traditionale.

Infruntarea noilor provocari - SEO in 2020Datele structurate in 2020

Am spus deja ca un continut de inalta calitate va fi important in 2020. Cu toate acestea, algoritmii inca nu inteleg complet contextul. Asadar, trebuie sa oferim „indicii” motoarelor de cautare pentru ca acestea sa poata intelege si a oferi rezultate mai bune, pe baza intentiei cautatorului.

Aceasta inseamna structurarea datelor intr-un mod care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine nu numai ce se afla pe o pagina, ci si modul in care fiecare element se raporteaza la alte elemente din pagina si modul in care pagina respectiva se raporteaza la alte pagini din cadrul site-ului.

Implementate bine, datele structurate devin stratul de date de marketing. Acesta va va permite sa publicati continutul pentru orice masina / motor de cautare / asistent vocal / chatbot cu un context ce va oferi servicii clientilor pe orice suprafata si in orice moment de interactiune.

Specialistii SEO inteligenti vor incepe sa foloseasca datele structurate pentru a-si imbunatati analizele, astfel incat sa poata evalua ce parte din continutul lor conduce la rezultate si sa utilizeze aceste date pentru a influenta strategia de continut, strategia de marketing, caracteristicile produsului si multe altele, in cadrul companiilor lor. De asemenea, nu presupune ca, daca ai marcat cele mai comune date la inceputul anului trecut, totul e bine si acum.

Noi tipuri de marcaj sunt adaugate sau imbunatatite continuu. De asemenea, ne asteptam sa vedem mult mai multe sanctiuni manuale legate de implementarile neconforme ale datelor structurate. Nu aveti incredere automat in orice plugin-uri instalate pentru a va structura corect datele.

Noile canale de search

Am abordat in acest mediu deja cu multa atentie doua linii de imensa perspectiva in lumea SEO: cautarea vocala si cautarile bazate pe imagine si video. Tehnologia, desi nu este noua, abia acum incepe sa atinga un nivel la care sa poata fi luata in considerare la un mod mult mai seris. Da, cautarile pe imagine incep sa aduca mult mai mult trafic decat in trecut si pe continut general, nu doar pe produse. Si da, cautarea vocala incepe sa insemne ceva si din punct de vedere procentual.

Cautarea vocala in 2020

Estimarea noastra ramane neschimbata: 2020 nu va aduce o proponderenta a cautarilor vocale, dar cu certitudine ritmul de crestere va ramane unul al progresiei geometrice accelerate.

SEO pentru imagini si video

Optimizarea imagine si video pentru SEO nu a adus nimic nou in ultima perioada, dar capacitatea motoarelor de cautare de a intelege, clasifica si corela la alte entitati elementele reprezentate de catre o imagine sau chiar un video au crescut substantial. Nu mai este suficient sa punem o imagine originala, la care sa optimizam titlu si Alt, acum acea imagine trebuie cu adevarat sa contina elemente care sa o lege de continutul catre care ar putea sa conduca trafic.

Lasa un comentariu

Suna
Whatsapp