Skip to main content

Ce este Modulul de Consimțământ v2 de la Google și de ce este absolut necesar pentru o strategie de marketing de succes pentru oricine folosește Google Ads și Analytics în 2024.

Ce este Modulul de Consimțământ v2 de la Google?

Modulul de Consimțământ v2 de la Google este mecanismul actualizat care permite afacerilor să ajusteze funcționalitatea tagurilor Google în funcție de consimțământul utilizatorului pentru cookie-urile de publicitate și analize.

Acest lucru asigură că urmărirea campaniilor publicitare are loc doar cu consimțământul utilizatorului, așa cum este semnalat prin Modulul de Consimțământ v2. Google îl descrie ca pe un mecanism care permite site-urilor să colecteze date despre conversiile pe site respectând setările de confidențialitate ale utilizatorilor.

Cum diferă Modulul de Consimțământ v2 de versiunea anterioară?

Spre deosebire de versiunea anterioară, Modulul de Consimțământ v2 este o versiune mai avansată care necesită consimțământul explicit al utilizatorului pentru cookie-uri și utilizarea datelor – în special pentru publicitatea personalizată și analize. Această actualizare se aliniază cu normele și reglementările mai stricte privind confidențialitatea. Scopul său este să asigure că datele sunt gestionate într-un mod care respectă alegerile utilizatorilor și cerințele legale, în special în cadrul Spațiului Economic European (SEE).

Principala îmbunătățire în versiunea actualizată constă în activarea a două stări suplimentare de consimțământ legate de publicitate: ad_user_data și ad_personalization. Noul Mod de Consimțământ de la Google este mai mult o necesitate decât o opțiune pentru site-urile web care doresc să urmărească cu exactitate conversiile și să-și optimizeze eficient cheltuielile de publicitate în viitor. Modul de Consimțământ v2 de la Google este complet operațional acum. Dacă nu este implementat, efectele negative pentru advertiseri vor apărea începând cu martie 2024.

Care sunt noile caracteristici cheie ale Modulului de Consimțământ v2 de la Google?

După cum am menționat, Modulul de Consimțământ v2 nou și avansat prezintă două setări cheie legate de publicitate și personalizare:

  1. ad_user_data
  2. ad_personalization

ad_user_data în Modulul de Consimțământ v2

Setarea ad_user_data determină dacă datele personale sunt trimise către Google în funcție de consimțământul utilizatorului. „Google” în acest context se referă la servicii precum Google Ads, Google Shopping și Google Play.

ad_user_data poate avea două valori, în funcție de faptul dacă un utilizator acordă consimțământul: „acordat” sau „refuzat”.

Dacă un utilizator este de acord cu cookie-urile de publicitate pe bannerul cu cookie-uri, consimțind astfel să împărtășească datele lor cu Google, ad_user_data va fi setat la „acordat”.

Cu toate acestea, acest lucru funcționează doar dacă limba bannerului este în conformitate cu standardele Google pentru conformitate.

ad_personalization în Modulul de Consimțământ v2

Setarea ad_personalization controlează dacă datele personale pot fi utilizate în scopuri precum remarketingul.

Similar cu ad_user_data, ad_personalization are două valori posibile în funcție de consimțământul utilizatorului: „acordat” sau „refuzat”.

Dacă un utilizator este de acord cu cookie-urile de publicitate pe bannerul cu cookie-uri, consimțind astfel ca datele lor să fie utilizate de Google pentru personalizarea anunțurilor, ad_personalization va fi setat la „acordat”.

Cu toate acestea, la fel ca ad_user_data, această funcționalitate este condiționată de faptul ca limba bannerului să fie în conformitate cu standardele Google pentru conformitate.

De ce actualizează Google Modul de Consimțământ?

Un ecosistem publicitar bazat pe web, care beneficiază atât de advertiseri, cât și de utilizatori, trebuie să se bazeze pe încredere în respectarea preferințelor de confidențialitate ale utilizatorilor finali

Google ia în considerare efectele reglementărilor privind confidențialitatea, cum ar fi GDPR și Directiva ePrivacy, precum și noile legislații precum Legea privind piețele digitale (DMA).

Directiva ePrivacy și GDPR-ul guvernează stocarea și accesul datelor pe dispozitivele utilizatorilor, cerând o bază legală, în principal consimțământul, pentru toate activitățile de prelucrare a datelor personale.

Legea privind piețele digitale va obliga Google și alte companii majore de platforme online să facă diverse modificări în produsele și serviciile lor.

Modulul de Consimțământ v2 de la Google reprezintă una dintre inițiativele Google de a promova și asigura conformitatea pe web, inclusiv respectarea lor propriilor reglementări.

Cum ajută Modulul de Consimțământ v2 de la Google advertiserii

Când respectă reglementările privind confidențialitatea și oferă utilizatorilor posibilitatea de a consimți la prelucrarea datelor, unii utilizatori vor alege să nu consimtă. Acest lipsă de consimțământ poate reprezenta o provocare pentru marketeri și advertiseri în înțelegerea performanței campaniilor lor, deoarece nu vor avea „imaginea completă”.

Cu toate acestea, Modulul de Consimțământ v2 ajută advertiserii să recupereze o parte semnificativă din aceste date „pierdute” într-un mod conform cu confidențialitatea, prin raportarea datelor aggregate și anonimizate. În timp ce datele individuale de la utilizatorii care nu au consimțit nu sunt disponibile, datele agregate pot oferi încă informații valoroase despre performanța campaniilor și tendințele de comportament ale utilizatorilor. În plus, datele de conversie sunt îmbunătățite folosind modelarea conversiilor pentru utilizatorii care nu acordă consimțământ. Pentru a asigura calitatea audiențelor și a măsurătorilor în Google Ads, este crucial să implementați corect Modulul de Consimțământ v2 înainte de martie 2024.

Folosește Modulul de Consimțământ v2 de la Google inteligență artificială?

Modulul de Consimțământ v2 de la Google incorporează inteligență artificială, în special în abordarea Modelării Conversiilor.

Atunci când utilizatorii consimt la cookie-uri, colectarea de date cuprinzătoare pentru o direcționare precisă a anunțurilor și analizele este simplă. Cu toate acestea, atunci când utilizatorii resping cookie-urile, datele devin limitate și anonimizate, ducând la lacune în analize.

Google folosește Învățarea Automată în Modelarea Conversiilor pentru a acoperi aceste lacune. Analizează date și tendințe de la utilizatorii care au consimțit pentru a estima comportamentul utilizatorilor care nu au consimțit.

Această metodă bazată pe IA utilizează date observabile și tendințe istorice, comparându-le cu datele utilizatorilor care au consimțit. Acest proces ajută la modelarea și recuperarea unei părți semnificative a căilor de conversie din clicurile pe anunțuri care altfel ar fi pierdute.

Deși nu este 100% precisă, această abordare condusă de IA îmbunătățește în mod semnificativ analiza datelor de conversie, oferind mai multe informații decât să te bazezi doar pe datele de la utilizatorii care au consimțit.

Înlocuiește Modulul de Consimțământ v2 nevoia unui banner de cookie-uri?

Nu. Dimpotrivă.

Pentru a utiliza Modulul de Consimțământ v2 de la Google, trebuie să aveți un banner de cookie-uri în loc. Acest lucru înseamnă că trebuie să aveți sau să obțineți o platformă de gestionare a consimțământului (CMP) care să se alinieze standardelor Google, precum și GDPR-ului și directivei privind e-privacy.

Modulul de Consimțământ v2 de la Google „rulează” prin CMP, ceea ce înseamnă că primește semnalele de la utilizator dacă a dat sau nu consimțământ prin banner.

De asemenea, dumneavoastră, ca proprietar de site web, sunteți responsabil pentru colectarea consimțămintelor pentru toate cookie-urile și tehnologiile de urmărire utilizate pe site în conformitate cu GDPR-ul și alte legi privind confidențialitatea datelor.

După aceasta, puteți alege să utilizați Modulul de Consimțământ v2 de la Google pentru a obține cea mai bună experiență din Google Analytics 4 și serviciile de publicitate ale Google.

Ai nevoie de un banner de cookie-uri pentru a utiliza Modulul de Consimțământ v2?

Da.

Trebuie să aveți un banner de cookie-uri, adică o platformă de gestionare a consimțământului pe site-ul web și/sau aplicația dvs. mobilă.

Acest lucru se datorează faptului că API-ul pentru Modulul de Consimțământ v2 este asociat cu Platforma de Gestionare a Consimțământului (CMP), astfel încât aplicația sau site-ul dvs. să poată indica Google dacă un utilizator a dat consimțământ pentru analize și/sau publicitate.

Modulul de Consimțământ v2 de la Google nu este o caracteristică sau program independent.

De exemplu, dacă un utilizator al site-ului decide să respingă utilizarea cookie-urilor sau a urmăritorilor pentru anumite tehnologii de marketing pe bannerul cu cookie-uri, Modulul de Consimțământ va reacționa în consecință. Pe baza acestui status de consimțământ, va afișa numai publicitate bazată pe context pe site, fără a utiliza date personale.

Ce se întâmplă dacă nu implementez Modulul de Consimțământ v2 de la Google?

Modulul de Consimțământ v2 de la Google este în primul rând relevant pentru companiile care vizează utilizatorii din SEE. Fără Modul de Consimțământ v2, nu vor fi capturate date despre noii utilizatori din SEE de către platformele dvs. de publicitate, cum ar fi Google Ads și GA4, după martie 2024.

Prin urmare, fără Modul de Consimțământ v2, măsurarea și raportarea dvs., lista de audiență și capacitatea de a face remarketing în SEE vor fi aproape inutile.

Algoritmii dvs. de ofertare vor funcționa pe date inexacte și incomplete, ceea ce duce la o cheltuire mai puțin eficientă a bugetului.

De exemplu, dacă rulați o campanie „Maximizați conversiile” cu un CPA țintă, măsurarea precisă a conversiilor este crucială pentru ca algoritmul să funcționeze corect și să liciteze eficient. Cu mai puține conversii înregistrate (fără Modul de Consimțământ v2), strategia poate subevalua unele oportunități, ducând la ofertare incorectă și alocare mai puțin profitabilă a bugetului.

Cum implementez Modulul de Consimțământ v2 de la Google?

Procesul de implementare poate fi descris în 4 pași. În primul rând, determinați cea mai bună modalitate de a obține consimțământul, fie printr-un partener certificat CMP pentru Google, fie printr-o soluție internă pe care o construiți de la zero. Apoi, asigurați-vă că bannerul este configurat pentru a colecta consimțământul utilizatorului și îndeplinește propria politica de confidențialitate a utilizatorului UE a Google, precum și cerințele legale din reglementările privind confidențialitatea din SEE.

Acest lucru este mai puțin complicat dacă alegeți o soluție certificată de la un partener Google. În al treilea pas, implementați Modulul de Consimțământ v2. Cea mai simplă modalitate este prin intermediul soluției CMP certificate. Integrarea este foarte simplă. O implementare manuală este în mare parte necesară dacă ați construit și utilizați propria soluție CMP. În al patrulea și ultimul pas, verificați implementarea prin instrumentele de diagnosticare și de stare din contul dvs. Ads.

Lasa un comentariu

Suna
Whatsapp