Marketing OnlineSEO

Ce este o Strategie de Content Marketing?

Strategia de content marketing reprezintă planul pe care îl dezvolți pentru crearea și publicarea de conținut pentru website-ul tău. Ca de exemplu: un potențial client are o problema apoi accesează Google în speranța că va găsi o rezolvare pentru problema sa. Acesta de obicei va găsi articole care trebuie să ofere soluții adică să prezinte un produs, să descrie servicii sau un alt fel de procedură, prin care se dorește rezolvarea problemei sale.

strategii de content marketingPractic trebuie să anticipezi probleme și să oferi soluții utilizatorului într-un articol prin evidențierea avantajelor și dezavantajelor, astfel încât acesta să poată lua o decizie de care să fie multumit. Astfel planificarea conținutului este esențială pentru a putea satisface nevoile utilizatorilor.

Pașii Pentru Crearea unei Strategii de Content

Definirea unei strategii de marketing are multe beneficii deoarece te ajută să-ți organizezi eforturile de marketing și îți oferă o imagine de ansamblu astfel știi ce să prioritizezi și cum să o faci într-un mod cât mai practic. De asemenea crearea unui plan de acțiune te ajută să-ți organizezi resursele și oamenii implicați în acest proces.

  1. Stabilirea obiectivelor și a parametrilor de măsurare a performanței
  2. Stabilirea audienței țintă și cunoașterea acesteia (segmentare demografica,  obiceiuri de consum, interese etc.)
  3. Stabilirea canalelor de distribuție ale campaniei
  4. Analiza competiției
  5. Alegerea tipului de conținut
  6. Crearea unui calendar de conținut
  7. Implementarea soluțiilor de măsurare a rezultatelor

Cum alegi tipul de conținut pentru website-ul tău

alegerea tipului de continutTipul de conținut trebuie ales în funcție de obiectivele, audiența si canalele de distributie stabilite la crearea planului de marketing. Principalele tipuri de conținut ce trebuie folosite sunt:

  • Articole de blog – Pe blog se pot promova servicii sau se poate face branding. Prin articole de blog se pot dezvolta relații cu clientii deoarece se prezinta informatii de valoare cum ar fi solutiile unor probleme. Articolele de blog înseamnă conținut proaspăt, ceea ce înseamnă lucruri benefice din punct de vedere SEO. Prin intermediul blogului poți construi o comunitate formată din vizitatorii site-ului.
  • Newsletter – Este o forma de publicitate periodica trimisa prin email celor abonati si cuprinde oferte, promoții sau pur și simplu informații despre serviciile oferite de un website. Se pot genera vanzari sau se poate folosi ca un instrument de colectare de emailuri pentru eventuale campanii de email marketing.
  • Imagini, video, poze – Se pot descrie în detaliu produse, sau se pot face prezentări de servicii folosind exemple concrete.
  • Advertoriale – Se folosesc de obicei pentru campaniile de link building, dar si pentru brand awareness, lead-uri si conversii.
  • Comunicate de presa – Se folosesc cel mai des pentru a oferi informatii în legatura cu diverse subiecte cum ar fi angajați noi, rezultate financiare, diverse evenimente etc. Exista mai multe tipuri și anume: de informare, de invitatie, de anunțare și de reamintire.
  • Infografice – Sunt reprezentări vizuale ale unor informații(cifre, date), comportamente si evenimente. Acestea au avantajul de a prezenta date complexe într-un mod intuitiv și care sunt ușor de înțeles.
  • Ghiduri și tutoriale – Acestea sunt moduri de a explica un lucru pas cu pas, de obicei cu exemple și sunt folosite în toate ramurile educației indiferent de subiect.

Avantajele și Dezavantajele Unei Strategii de Content Marketing

Crearea unei strategii de conținut presupune crearea unui plan menit să atragă audiența potrivită pentru business-ul tău iar acest lucru se realizează prin publicarea și menținerea unui conținut potrivit pentru publicul tău țintă. Acest proces are avantaje și dezavantaje.

Cele mai importante avantaje sunt:

  • Dacă realizezi conținut de calitate vei deveni o sursă credibilă de informare
  • Motoarele de căutare răsplătesc conținutul de calitate și care satisface nevoile utilizatorilor, prin urmare website-ul tău va obține poziții mai bune în SERP și implicit trafic mai mult.
  • Domeniul tău va crește în autoritate deoarece conținutul de calitate va fi apreciat de utilizatori
  • Creșterea ratei de conversie și a vanzarilor – după ce vei obține poziții bune, trafic și autoritate pe nișa ta automat vei avea mai multe conversii.
  • Crește valoarea brandului tău

Principalele dezavantaje pentru strategia de content marketing sunt:

  • Durează mult timp pentru a vedea rezultatele
  • Poate fi o investiție substanțială deoarece trebuie creată o echipă de content writeri
  • Cel mai probabil nu o să poți face de unul singur deoarece trebuie să ai anumite cunoștințe și durează timp până le asimilezi și le pui în practică
  • Datele obținute pot fi dificil de măsurat dacă nu faci și o analiză a datelor

Stabilirea Etapelor Parcurse de Client Folosind un Content Funnel

Atunci când un utilizator caută rezolvarea unei probleme sau caută să cumpere un produs, acesta trece prin mai multe etape care formează un ciclu numit buyer’s journey. Acest proces trebuie adaptat fiecărui profil de client din momentul în care conștientizează ca are o problema și pana la acțiunea propriu-zisă de rezolvare a acestei nevoi, astfel trebuie utilizat modelul AIDA pentru a putea construi un funnel de marketing.

Modelul AIDA defineste pas cu pas etapele prin care un utilizator îl face înainte de procesul de achizitie și anume:

  1. Awareness – utilizatorul descoperă brandul
  2. Interest – utilizatorul acorda atenție ofertelor tale
  3. Decision – clientul decide să facă o achiziție
  4. Action – clientul adaugă produsul în coș sau plătește serviciile oferite

Folosește un Post Sales Content Funnel

Există un funnel de marketing de post sales adică după ce utilizatorul achiziționează serviciile sau produsele tale, astfel tu ar trebui să fii atent la următorii pași ai acestui funnel:

  1. Suport – aceasta este etapa în care trebuie să intervii pentru a oferi suport clientului pentru a fi sigur că acesta este mulțumit
  2. Loialitate – după ce clientul este multumit acesta va manifesta loialitate față de serviciile sau produsele tale
  3. Recomandare – este ultima etapă din funnel prin care clientul se implică în mod direct realizând recomandări apropiaților

Concluzie

Strategiile de content marketing au devenit o componentă vitală pentru orice plan de marketing – depășind chiar aria de servicii SEO, deoarece se pot atrage clienti, se pot face vanzari și se poate promova brandul.

Un alt avantaj îl presupune faptul că puteți să vă expuneți eficient în fața clienților astfel puteți să vă măriți și rata de conversie.

Conținutul trebuie să fie de calitate și relevant, astfel un plan de content vă va ajuta la identificarea celor mai potrivite mijloace de promovare și la creșterea în autoritate.

Leave a Reply

Call Now ButtonSUNA