Află topul celor mai bune strategii de link building pentru creșterea autorității, cum să faci optimizare SEO off page și cum obții backlinkuri de calitate.
Link building-ul este una dintre cele mai eficiente metode de a-ți atinge obiectivele tale de SEO și de a-ți asigura o expunere către clienții tăi.
Ce înseamnă Link Building în România și de ce este necesar
Atunci când o campanie de link building este făcută corect există mai multe avantaje pentru website-ul tău aceasta fiind o metodă bună pentru a putea deveni o autoritate pe o nișă. Principalele avantaje ale campaniilor de backlinks sunt următoarele:
- Folosirea de backlinkuri va oferii site-ului o creștere constantă a vizibilității în motoarele de căutare.
- Website-ul va fi afișat pentru un număr mai mare de cuvinte cheie
- Pozițiile organice de afișare a website-ului vor crește odată cu creșterea în autoritate
- Paginile noi se vor indexa mai rapid
De asemenea strategiile slabe de seo linkbuilding vor aduce dezavantaje, astfel este indicat să construiești o strategie care să dureze în timp și care să minimizeze riscurile unei penalizări atunci când se face un update în algorithm.
Peste 95% din toate penalizările Google sunt legate de profilul de backlink-uri al website-ului, astfel riscurile unei campanii off-page sunt următoarele:
- Scăderea în ranking
- Scăderi majore de trafic și poziții în Google
- Penalizări la următorul update al algoritmului
- De-indexarea din google a website-ului
Ce trebuie să faci înainte de a implementa o strategie de SEO Link Building în 2021
Conținutul nu trebuie sa fie supra optimizat
Pentru a evita acest tip de problemă trebuie să urmați câteva reguli atunci când lucrați la conținutul website-ului:
- Atunci când alegeți domeniile trebuie să diversificați, adică alegeți și domenii fără autoritate majoră iar sursa nișei trebuie să fie și alta în afară de cea pe care lucrați.
- Nu folosiți prea multe backlinks către același domeniu într-o singură pagină și nu inserati backlinkuri doar către paginile unde doriți creșterea în ranking.
- Nu construiți prea multe backlink-uri într-o perioada prea scurtă de timp
Câteva reguli de bază pentru crearea unei campanii de link building
- Conținutul trebuie să fie relevant și de calitate – conținutul trebuie să abordeze subiecte din nișa pe care tu o abordezi iar distribuția acestuia în pagini trebuie să fie organizată și grupată în topicuri și subtopicuri iar cuvintele cheie trebuie să fie inserate în mod natural pentru a da textului cursivitate.
- Alege backlinkuri de calitate făcând analiza profilului de linkuri ai competitorilor – aici trebuie să studiați domeniile competitorilor în ceea ce privește numărul de linkuri, domeniile de referință, procentul de linkuri de tip nofollow, tipurile de ancore folosite etc. În urma acestei analize trebuie să obțineți backlinkuri de calitate pe care le are și competiția.
- Efectuează analiza cuvintelor cheie și stabilește textul pentru Ancore –
Trebuie stabilit cuvantul cheie principal și cele secundare plus alte tipuri de interogari populare, acestea fiind folosite în articolul ce urmează pus pe pagina pe care doriți să creați backlink-uri. Distribuția de text pentru ancore trebuie să fie făcută în modul următor: 50% Brand/URL, 25% cu topicuri relevante, 10% trebuie să folosească cuvântul cheie principal și cuvinte secundare iar 15% trebuie să conțină text mixt.
- Relevanța unui domeniu pentru backlinkuri – Relevanța unui domeniu este dată de o multitudine de factori cum ar fi: vechimea site-ului, traficul, calitatea conținutului, cercetarea competiției etc.
Cele mai folosite strategii de link building
Pentru Google linkurile reprezinta un factor de ranking principal utilizat pentru determinarea poziționării în SERP. Pentru a face o campanie de linkuri de succes veți avea nevoie de linkuri relevante către website-ul dvs. de pe alte site-uri de preferat care se clasifică în primele rezultate pe Google.
Linkbuilding prin Advertoriale
Advertorialele SEO generează multe avantaje deoarece linkurile au un aspect natural și astfel transferă autoritate aducând un plus de relevanță către paginile website-ului. Se
folosesc pentru îmbunătățirea poziționării în motoarele de căutare, fiind construite în mod relevant pe un anumit subiect de interes pentru publicul țintă.
Acestea sunt folosite în general pentru link building în campaniile de promovare SEO dar și pentru brand awareness, leaduri și conversii.
Advertorialele pentru brand awareness sunt articolele publicitare prin care se promovează un produs, un serviciu, o persoană publică sau brandul unui business. Aceste articole se folosesc pentru lansarea unui produs, promovarea unui eveniment sau a unui serviciu.
Advertorialele pentru leaduri și conversii sunt folosite pentru a obține trafic targetat pe termen lung folosind cuvinte cheie de interes care au un volum mare de căutări sau care au dovedit în trecut că au adus o rata de conversie bună și stabilă.
Guest posting
Această strategie presupune identificarea blogurilor populare care scriu conținut relevant pentru domeniul tău de activitate. Apoi trebuie construită o listă de bloguri nișate și trebuie contactați administratorii blogurilor în scopul de a face propuneri de colaborare.
Pentru o colaborare de succes trebuie să respecți câteva reguli simple:
- Articolele trebuie să fie pe subiecte relevante
- Articolele trebuie să fie scrie corect gramatical și să fie însoțite de imagini, videouri, grafice etc.
- Articolele trebuie să conțină informații care sunt utile și folosesc cititorilor
SEO Networking
Presupune să te duci la conferințe sau alte evenimente din industria ta cu scopul de a cunoaște personalități, experți, colaboratori sau clienți pentru a face link building.
Trebuie să te faci cunoscut, să creezi relații strânse și de lungă durată și să-ți formezi o imagine care inspiră încredere. Cele mai importante evenimente de marketing, ecommerce și business sunt următoarele:
- GPeC – este un eveniment ecommerce în care se pot înscrie magazine online pentru a fi jurizate de specialisti în domeniu pe baza unor criterii de evaluare. Proprietarii magazinelor participante vor primi rapoarte de optimizare pentru vizitatori și clienți împreuna cu audituri de securitate. De asemenea aceștia vor avea ocazia să cunoască personalități precum Cyrus Shepard și Neil Patel.
- TeCOMM – este un eveniment de tip workshop dedicat industriei de ecommerce unde au loc dezbateri susținute de speakeri naționali și internaționali.
- Business Days – este o conferință de evenimente mari de business și corporate unde pot participa antreprenorii locali. Vor fi prezenți speakeri din toate domeniile de business posibile și în funcție de biletul cumparat antreprenorii vor avea acces la prezentările acestora.
Linkuri de la sursele competiției
Aceasta metoda presupune sa iti copiezi competiția prin obținerea de link-uri din domenii care au linkat către competiție. Asta presupune sa folosesti tool-uri de SEO pentru a putea identifica acele domenii de la care se merita sa obtii linkuri.
Aceste domenii trebuie sa fie analizate pentru a putea alege linkuri de calitate, astfel urmărind anumiți indicatori de performanta ca de exemplu relevanța conținutului, traficul, numărul de cuvinte cheie pentru care obține rezultate pe prima pagina etc. , putem începe o campanie de outreach către administratorii website-urilor respective.
Concluzie
Procesul de link building este unul esențial pentru website-ul tău și are ca scop creșterea în autoritate, creșteri de trafic și poziții în SERP, astfel te ajuta enorm în atingerea obiectivelor tale de SEO. Scopul final este de a fi găsit cât mai ușor de utilizatorii care sunt interesați de serviciile tale iar modalitățile de a face link building sunt multe si diverse.