Intre optimizare site web si optimizare magazin online diferentele nu sunt mari, dar exista particularitati ale site-urilor de e-commerce care necesita abordari specifice.

Am adunat in continuare din experienta noastra 5 puncte pe care trebuie sa le aveti in vedere la punerea pe picioare sau la imbunatatirea ulterioara a unui site de comert electronic.

Pasul 1: Asigurati-va ca inventarul este explorabil

Majoritatea modulelor obsnuite de magazin online incep sa esueze din punct de vedere SEO inca de la inceput. De exemplu, insereaza links care nu pot fi accesate cu crawlere. Sau seteaza adrese URL care contin parametri speciali care nu au sens pentru un utilizator normal. Incepand cu acest ultim punct: este foarte util sa va asigurati ca adresele URL din cosul de cumparaturi sunt usor de retinut sau, cel putin, de inteles. Este valabil nu numai pentru motoarele de cautare, ci si pentru utilizatori. Pentru motoarele de cautare, o idee ar fi sa includeti categorii, nume de produse sau marci in URL-uri. Nimic mai mult, pastrati-le frumoase si scurte.

Alte „neplaceri”, link-urile tip javascript, sau alte metode de acelasi tip. Mai bine cautati de la inceput un modul care va utiliza legaturi directe si simple catre paginile interioare din site. Ce trebuie urmarit? Link-uri clare, simple, inteligibile si chiar usor de memorat.

Pasul 2: Reduceti continutul duplicat

Multe platforme va permit sa adaugati un produs in mai multe categorii. In principiu, nimic nu este gresit cu acest lucru. Cu exceptia cazului in care pagina produsului X, cu exact acelasi continut, apare ca pagini diferite: exemplu.ro/categoria-1/produs-X si exemplu.com/categoria-2/produs-X. Aceasta este ceea ce numim continut duplicat. Are tot felul de efecte secundare neplacute.

Un alt loc in care continutul duplicat apare adesea este cand 3-4-5 de produse la rand sunt toate in aceleasi doua categorii. Aceste pagini de categorii ar putea arata acum foarte asemanator, cu exceptia catorva titluri ici si colo.

Cea mai simpla metoda de a evita problema continutului duplicat la nivelul paginii de produs este folosirea corecta a rel canonical. In principiu, indiferent la cate categorii este asociat un produs, una dintre ele ar trebui sa fie cea principala, si aceasta sa dea adresa unica de baza.

In principiu, continutul duplicat nu duce la penalizari din partea motoarelor de cautare. Adica nu duce direct la eliminarea unei pagini din index, sau la trimiterea acesteia pe ultimul loc. Dar efectele nedorite exista si sunt simplu de anticipat. In primul rand, avand acelasi continut, cele „doua pagini” vor imparti aceleasi chei de cautare, pe care mai mult ca sigur isi vor imparti pozitia. Adica in loc de o pagina pe locul 6, puteti avea doua pagini, locurile 11 si 12.

Pasul 3: Aflati ce cauta clientii potentiali

In lumea cautarilor online, lucrurile stau destul de simplu. Oamenii cauta cuvinte care le sunt comune. Daca produsul este un scaun, faceti tot posiblul sa folositi acest cuvant pentru a-l descrie. Nu este ceva deosebit, care sa insemne baza unei optimizari magazin online, este pur si simplu o chestiune simpla, de bun simt. Daca intr-un magazin fizic, scaunul se vede, si putem pune ce nume dorim acolo, in online este altceva.

Daca nu sunteti sigur, cereti unui specialist sa faca keyword research, acesta este unul dintre cele mai importante aspecte ale unui bun SEO pentru un cos de cumparaturi.

Daca aveti gata analiza cuvintelor cheie, folositi-o pentru a scrie descrieri de produs bune. Stiti de acolo si cum sa numiti mai bine paginile de produse si categorii.

Pasul 4: Optimizare magazin online – On-Page SEO

Cateva indicii pentru acest lucru:

– asigurati-va ca folositi corect title tag: includeti produsul si marca, precum si numele si numarul modelului;

– scrieti o meta descriere atragatoare pentru a determina oamenii sa faca clic in SERP pe produsul vostru; descrierea trebuie sa fie unica pentru fiecare pagina;

– folositi cum trebuie titlurile corespunzatoare (H1, H2 etc.);

– scrieti texte descriptive unice si de calitate despre fiecare produs si categorie.

Dupa cum vedeti, nimic special fata de o actiune obisnuite de on-page SEO.

Pasul 5: Incepeti aducerea de backlinks

Toate cele de mai sus au fost axate pe ceea ce puteti face pe site. Cu toate acestea, pentru ca motoarele de cautare sa va gaseasca si sa va claseze bine in cautari, aveti nevoie de linkuri dinspre exterior. Daca in zone de Optimizare SEO in general, prea multi specialisti se gandesc aproape exclusiv la campanii de backlinks, in partea de optimizare magazin online toti sunt de acord ca on-page are o importanta cel putin egala cu off-page.

optimizare magazin onlineYour search engine optimization strategy can be divided into two different categories: on-page SEO and off-page SEO. Both are crucial to the success of an SEO campaign, but they’re on completely different sides of the fence when it comes to improving your search engine rankings.

 

Aceasta parte este locul in care puteti utiliza din nou cercetarea cuvintelor cheie. Probabil ati selectat unele dintre cele mai bune cuvinte cheie. Dati o cautare. Intre rezultatele gasite, vor fi magazinele online concurente, cu care nu prea aveti ce face, dar si alte site-uri. Exista comparatoare de preturi, site-uri de review-uri, bloguri, stiri etc. In oricare dintre acestea, un backlink inserat catre produsul dorit pentru acea cheie de cautare, ar fi binevenit.

Cum faceti asta? Cel mai simplu, trimiteti un e-mail proprietarului site-ului, sugerati un text informativ bun, care sa includa link-ul pe care il doriti.

Leave a Reply

Call Now ButtonSUNA