Skip to main content

Optimizarea pentru Google News are doar cateva detalii diferite de practica SEO pentru site-uri mari sau bloguri.

Vom trece in revista aici principalele puncte de urmarit, revenind in mare asupra strategiei SEO clasice, si punand accent pe specificul zonei de site de stiri.

Optimizare titlu si URL

Asigurati-va ca titlul articolului este corect formatat pentru tag-ul <titlu>, si includeti apoi categoria si numele site-ului: <titlu> – <categorie> – <nume site> functioneaza cel mai bine.

Titlul articolului – fara adaugirea de categorie – nume site, este bine sa fie si tag-ul H1. Oricand aveti text mai mult, care presupune sectiuni, utilizati H2 si H3 pentru subtitluri.

Atat in titlu, cat si in URL, includeti cuvinte cheie, de exemplu, titlul mesajului. In timp ce categoria si numele site-ului se vor adauga la titlu formand tag-ul <title> publicat, URL-ul va ramane simplu si mai scurt.

Important: inserati un sistem de numere in adresa URL. Potrivit Google News, „URL-ul fiecarui articol trebuie sa contina un numar unic format din cel putin trei cifre”. NU stim de ce, dar asta e…

Optimizarea continutului pentru stiri

SEO pentru Google NewsStergeti cat mai mult continut fara legatura cu subiectul si nu plasati niciun link catre un continut fara legatura cu respectivul subiect. Mutati continutul cat mai sus posibil in template, in special pentru vizualizarea mobila.

Cand lucrezi un proiect SEO pe site-uri obisnuite, primul lucru care te preocupa sunt cuvintele cheie. Intr-un site de stiri insa, importanta acestora are o greutate diferita. Sigur, depinde si despre ce tip de stiri este vorba. Unele stiri isi pastreaza importanta perioade lungi, altele devin lipsite de interes in cateva zile. De aceea este dificil de lucrat o optimizare clasica, margand pe verticala categorii – articole.

Ce am afirmat aici are o dubla importanta. Pe de o parte, spunem ca odata ce ati publicat o stire, nu mai aveti mare lucru de facut. On-page optimization pe o stire dupa publicarea acesteia este un concept amuzant, old-news sunt old news. De aceea, cautarea si folosirea corecta a cuvintelor cheie potrivite trebuie facuta cu o dubla atentie inca din faza de scriere. Si cum vorbim de stiri, sigur nu vom avea la dispozitie cateva zile pentru o cercetare minutioasa.

Putin off-topic la sectiunea continut:

  • Mutati toate liniile js si CSS in fisiere externe. Mai bine pentru vizitatorii dvs. obisnuiti, deoarece browserul le va memora in cache ceea ce va creste viteza de incarcare;
  • Utilizati imagini in text, si asigurati-va ca sunt optimizate pentru viteza.

Imbunatatirea structurii legaturilor interne

Nu este dificil sa obtineti indexarea unuia sau mai multor articole in prima pagina. Partea dificila a unui site de stiri este ca publica o cantitate atat de mare de articole, incat problema consta in indexarea completa a arhivelor.

Cum se poate face asta? Exista cateva metode si este recomandabil sa nu va limitati la una singura. Este important ca un om ajuns in site sa nu citeasca o singura stire. Dar cum interesele sunt extrem de diverse, iar structura publicului este rareori cunoscuta, foarte greu de desenat o structura simpla de internal linking.

De aceea, este bine sa puneti la dispozitie in site cat mai multe structuri paralele diferite. Organizati stirile pe categorii, dupa subiectul principal. Atasati fiecarui articol un numar rezonabil de etichete, dupa subiecte secundare, dupa numele, institutiile sau brandurile prezentate in text. Asigurati de asemenea arhive calendaristice.

Preveniti continutul duplicat

O problema majora cu site-urile de stiri este stergerea continutului duplicat. Un risc foarte mare este ca CMS-ul sa nu fie perfectionat, si la plasarea unui articol in mai multe categorii, sa genereze URL-uri diferite. Fiecare text publicat trebuie sa aiba o categorie principala si sa redirectionati toate celelalte puncte de intrare catre aceasta adresa URL principala.

O alta potentiala sursa de continut duplicat este setarea unui numar mult prea mare de etichete, pe subiecte extrem de inguste, si plasarea unui numar mare de asemenea etichete pe cate un articol. Astfel, riscati sa aveti mai multe pagini de Tag cu acelasi continut.

Indexarea in Google News

Cum spuneam la inceput, SEO pentru Google News difera in cateva specificitati de indexarea pentru SERP. In proiectele SEO obisnuite, de obicei, timpul necesar pentru a indexa continut nou se masoara in zile. Pentru proiectele news, discutam de cateva minute. Ce trebuie sa retinem din asta? In primul rand, este foarte important sa fii primul. In al doilea rand, daca alegi sa fii primul, in detrimentul calitatii, mai mult ca sigur vei avea de pierdut destul de curand.

Indexarea stirilor, din punct de vedere tehnic, inseamna ca trebuie sa creati un news XML sitemap, si sa il actualizati continuu. Iar paginile in sine este bine sa aiba markup-urile corespunzatoare stirilor.

Leave a Reply

Suna
Whatsapp