Sunt o groaza de bloguri pe internet care reprezinta diferite tipuri de afaceri de la constructii de case, pana la platforme online de cursuri pana la vanzari de produse. Mai sunt si alte tipuri de site-uri reprezentative cum ar fi site-urile de prezentare, magazinele online, forumurile care insa nu au si un blog adaugat sau care au si un blog.
Blogurile pot fi folosite pentru unul sau mai multe lucruri, depinde de planul pe care il ai in cap. Acest plan ar trebui sa fie unul de marketing si anteprenoriat. Mai jos sunt doua cele mai importante motive pentru care afacerea ta ar trebui sa aibe un blog.
SEO
Daca ai bani si mai ales timp, poti chiar sa incepi mai multe bloguri folosindu-le pentru o retea de bloguri satelit sau ca o panza de paianjen care se raspandeste prin tot internetul. O idee excelenta ar fi sa ai mai multe bloguri active pe care postezi diferite articole din acelasi domeniu al afacerii tale, dar cu alte cuvinte cheie, sinonime, care in final trimit catre afacerea ta crescand conversia.
Articolele ar trebui sa fie originale, de minim 500 de cuvinte, bine structurate conform normelor SEO pe care le puteti vedea usor daca folositi platforma WordPress si pluginul Yoast SEO. Ele pot cuprinde ghiduri, sfaturi, trucuri, prezentari si alte trucuri asemanatoare, iar la sfarsitul articolul un link direct catre produsul sau serviciu pe care il ofera afacerea ta.
Pentru a atrage oameni pe site sau pentru a evidentia este indicat sa formatezi textul folosind ingrosari, inclinari, sublinieri sau chiar schimbarea culorii sau marimii. De asemenea, foloseste link-uri prietenoase pentru accesarea articolelor, dar si titluri, antete, descrierii si cuvinte sugestive.
Linkurile catre produsele si serviciile afacerii trebuie sa fie afisate nu doar la fiecare sfarsit de articol, dar si in bara laterala, in subsol sau in antet. Incercati sa faceti in asa fel incat blogul sa para ca este integrat in site-ul principal.
Ideea principala este sa construiesti un plan de seo off-page folosind un alt site decat cel principal si anume un blog care trimite link-uri unde trebuie si care in timp cu seo on page creste si el insusi.
Branding
Folosirea unui blog te ajuta sa cresti popularitatea si vizibilitatea brandului pe care incerci sa il construiesti. Totodata creste si autoritatea asa ca ar fi indicat sa folosesti un logo bine definit, si acelasi, pe toate site-urile conectate cu afacerea ta. Nu uita sa folosesti acelasi slogan, dar si titlu. Pozitia acestora poate fi mai ales in antet si in subsol.
Poti sa construiesti si bloguri anonime in care recomanzi propriile produse sau servicii care apartin brandului tau. Internetul, atat Google-ul cat si vizitatorii acelui blog nu isi vor putea da seama de conexiunea directa, dar vor fi incantati de recomandari.
Daca folosesti un blog poti mai usor sa indemni persoanele la discutii atat pe propriul blog cat si pe canalele de socializare media. Poti chiar folosi unelte care sa publice direct articolele de pe blog pe aceste canale. Cele mai importante canale sociale sunt Facebook, Instagram, Linkedin si Twitter.
Adresa blogului poate fi folosita si pentru a te inscrie in anumite directoare si poti chiar da fiecarui blog un nume sugestiv si un domeniu sugestiv care sa contina atat brandul tau, dar si un substantiv care sa reprezinte afacerea ta.
Cu un blog bine facut poti sa spui o povestea ta, povestea echipei tale si povestea afacerii tale unde iti alegi cuvintele cheie, interesele si tot ce este important pentru oameni ca sa il cunoasca pe cel din spatele scenei mai bine.





© 2025 - Toate drepturile rezervate.