Cand incepi o aventura sau un proiect ca si un magazin online, trebuie sa te pregatesti serios. Pentru crearea fundatiei tale, poti sa ne contactezi usor. In acest articol vom scrie despre patru capcane de care trebuie sa te feresti.

Prima capcana de evitat cand faci un magazin online

Sa intelegi oferta pe care tu o ai este foarte important. Nu supraestima oferta produselor tale. Fie ca ai o campanie de marketing care vinde foarte bine produse in magazine online sau incepi direct online, nu te supraestima. Trebuie sa alegi ofertele potrivite pentru a avea succes. Chiar daca tu esti sigur ca produselor se vor vinde, asta nu inseamna ca este adevarat. Atunci cand iti lansezi un magazin online trebuie sa stii ca vei intra pe o piata foarte competitiva. Sunt sute de magazine online de care nimeni nu stie absolut nimic. Vizibilitatea este esentiala pentru a ajunge acolo unde trebuie.

Intreaba-te daca oferta ta s-ar vinde pe internet. Daca deja ai produsele intr-un magazin fizic, cloneaza ofertele in mediul online, dar vezi ca nu este neaparat cea mai buna solutie. In online, sunt cateva elemente specifice cum ar fi  platile online, livrarea catre client si asa mai departe. Acesti factori pot influenta decizia de cumparare. Ele pot fi un obstacol real in procesul de cumparare, mai ales daca oferta ta nu se potriveste cu posibilul client. Poate fi prea scumpa, sau poate necesita prea multa interactiune.

Pentru inceput trebuie sa faci o analiza indelungata privind competitorii tai. Identifica liderii de pe piata online din domeniul tau. Numarul si pozitia reclamelor poate sa ii dea de gol. De asemenea, si cautarile dupa cuvinte cheie sau grupe de cuvinte sugestive din domeniul tau poate sa te ajute sa ii gasesti. Cei care sunt afisati in primele randuri sunt cu adevarat cei care conteaza. Pozitioneaza-te intr-o piata de nisa pentru a fi mai unic si mai usor de marketat. Astfel, numarul competitiei scade si poti sa nu stai in umbra liderilor de pe piata. Odata ce ai ajuns intr-o pozitie superioara in nisa respectiva, poti sa te extinzi pe alta nisa si asa mai departe. 

Daca realizezi ca oferta ta nu este ceea ce trebuie, nu te panica. Foloseste oportunitatea de a-ti largi viziunea si de a gasi o oferta diversificata, noua, cum ar fi editii limitate, noi produse sau noi branduri.

A doua capcana de evitat la un magazin online

Faptul ca nu analizezi publicul tinta este o alta capcana. Cand lansezi oferta ta pe internet inseamna ca deja posibilii clienti sunt deja oarecum familizarizati cu cumparaturile online. Prin urmare, asigura-te ca faci o analiza a prezentei, a volumului si a obiceiurilor de cumparare a tintei tale. Determina cat de relevanta va fi oferta ta. Vor cumpara ei produsele tale? Unde isi petrec cel mai mult timp pe internet? Pe site-uri de specialitate? Pe canale sociale? Este identitatea ta potrivita cu cea a publicului? Analizand publicul vei reusi sa afli obiceiurile de cumparare si vei reusi chiar sa faci campanii de marketing pe baza acestora.

Trebuie sa fii atent ca in cazul consumatorului online cerintele si obiceiurile acestora pot fi foarte diferite si specifice in comparatie cu cei din magazinele fizice.  Vei reusi sa determini daca

  • trebuie sa schimbi valorile si pozitia companiei tale,
  • risti sa destabilizezi clientii existenti,
  • poti sa folosesti vreo oportunitate impotriva vreunui competitor,
  • esti suficient de cunoscut pentru viitorii tai clienti.

Trebuie sa te asiguri ca oferi experienta potrivita clientului. Daca deja ai o companie, atunci trebuie sa faci in asa fel incat clientii noi stiu de tine, dar si cei vechi vor reveni la tine. Construirea unei relatii de calitate digitala.

Intreaba in jurul tau, prietenii, familia si cunostintele despre ideea pe care o ai. Cere feedback si clientilor existenti despre magazinul online si despre ce vrei tu sa faci. Comunica si asculta parerile astfel incat sa modifici oferta corespunzator.

A treia capcana cand faci un magazin online

A treia capcana este sa nu investesti in proiectul tau. Trebuie sa faci investitii in magazinul online, chiar daca folosesti o platforma gratuita sau foarte ieftina. WordPress, PrestaShop, OpenCart, Magento sunt toate gratuite. Sa nu crezi ca lansarea unui magazin online nu inseamna ca trebuie sa ai un buget clar definit.

Pentru a oferi proiectului tau cea mai mare sansa pentru a avea succes, considera investirea banilor in mai multe nume de domenii de la inceput. Asa poti creste vizibilitatea si traficul. Designul si personalizarile sunt foarte importante. Sa faci tu singur totul poate fi provocator, chiar si cu platformele simple de folosit din zilele noastre. WordPress, Prestashop si alte platforme pot fi activate rapid, de oricine, oricand si de oriunde. In aceste cazuri nu ai nevoie de indemnari tehnice. Daca vrei sa lansezi magazinul online rapid sau cu functionalitati si design personalizat, ai nevoie de o agentie

Discuta cu mai multi prestatori de servicii si cere oferte. Compara atat portofoliul, cat si seriozitatea, rapiditatea si ofertele acestora. De exemplu, pentru SEO (optimizarea pentru motoare de cautare), pretul poate fi destul de mare, fiind un proces continuu de lunga durata care trebuie facut constant. Poti sa il faci tu gratuit, dar pentru profesionalism si rapiditate, ai nevoie de o agentie. Trebuie sa pui in bugetul tau atat costurile periodice cum ar fi SEO, mentenanta, domenii si gazduire, dar si cele cum ar fi crearea site-ului, care apar odata doar. Foloseste-te si de SEM (marketing pe motoare de cautare) care combina SEO cu  reclamele Google.

Daca iti setezi un plan de marketing trebuie sa tii cont de vizibilitatea magazinului tau online pe canale sociale, bloguri, spatii online, campanii de e-mail si asa mai departe. Costurile pot fi chiar mari. Asigura-te ca alegi curierii, metodele de plata si partenerii cei mai buni. 

Toate aceste cerinte vor fi in sectiunea financiara a planului tau de afacere. Scopul este de a analiza profitabilitatea proiectului astfel incat sa modelezi afacerea pentru optimizarea sa.

A patra capcana de evitat

Nu trebuie sa iti alegi ajutoarele prea rapid. Fie ca este vorba de o agentie sau de un singur om, nu face aceasta alegere instant. Dar nici nu prelungi procesul. Asigura-te ca alegi pe cine trebuie. Aici vei folosi marea parte a bugetului tau. Asa ca nu poti sa incepi cu stangul. Vezi care sunt specialitatile developerului. Cere solutii tehnice si portofoliu. Tu trebuie sa ai garantia crearii si personalizarii site-ului. Testeaza si verifica pentru eventualele erori. Ar trebui sa primesti chiar si un training.

Leave a Reply

Call Now ButtonSUNA