Content writing sau copywriting? De multe ori aceste două concepte sunt încurcate sau considerate chiar sinonime.
Este important așadar să cunoști diferența dintre cele două pentru a ști ce să ceri de la specialiști și să folosești conținutul strict pentru nevoile brand-ului tău.
Pentru a înțelege mai bine, ne vom ghida după câteva întrebări la care tu ca antreprenor trebuie să cunoști răspunsurile înainte de a trece la crearea de conținut.
01. Care este scopul de comunicare al brand-ului meu?
Cea mai mare distincție între content writing și copywriting constă în scopul acestora – la ce rezultate și la cine vrei să ajungi folosind această tactică de marketing?
Copywriting-ul are rolul de a ”vinde” produsul sau serviciul tău către publicul țintă, pe când prin content writing furnizezi conținut valoros pentru oricine este interesat de un anumit subiect, implicând partea de prezentare foarte subtil sau chiar deloc.
Prin copywriting vinzi – o idee, un brand sau o ideologie. Spre exemplu, reclamele de pe rețelele sociale, Ad-urile din Google, sloganurile sau advertorialele folosesc copywriting.
De obicei nu este ”vândut” direct un anumit produs sau serviciu, ci emoții sau idei legate de acestea.
Content writing este arta de a crea conținut valoros pentru cititor. Acesta are rolul de a informa, educa sau distra. De exemplu, cele mai reprezentative material sunt textele pentru website, articolul de blog, textele pentru postările rețelelor sociale, reviste online, etc.
De obicei acest conșinut nu are ca scop vânzarea, ci comunicarea de calitate, aliniată obiectivelor stategice pentru a atrage audiențe și potențiali clienți generând informație transparentă.
02. Care dintre cele două mă ajută la să urc în primele pagini ale căutării Google?
Dacă scopul tău este să ai un website optimizat SEO, atunci răspunsul este cu siguranță să apelezi la Content Writing! Printr-un conținut bun, atragi potențiali clienți în mod organic (fără să plătești reclame).
Conținutul trebuie să se bazeze pe cuvinte cheie și să fie informativ și de calitate – atât cel general de pe website, cât și articolele de la secțiunea blog.
Conținut excelent poate duce la multe distribuiri în Social Media, poate menține mai mult timp pe site-ul tău și, bineînțeles, poate îmbunătăți conversiile.
De asemenea, te poate ajuta să stabilești autoritate în nișa ta de activare și brand-ul tău să devină vizibil și consacrat.
03. Pot folosi în același timp copywriting și content writing?
Desigur – chiar dacă sunt câteva diferențe dintre cele două, sunt interconectate. Ba chiar este recomandat să începi un business online cu ambele tactici.
Un content writert va crea conținut SEO pentru blogul sau site-ul tău educând oamenii despre brand.
Un copywriter va crea ”cârlige” care atrag vizitatori noi. Poți gândi cele două noțiuni ca fețe ale unei monede – nu poți avea una fără celalată!
04. Cum poți identifica un copywriter, respectiv content writer bun?
Un copywriter cu adevărat bun va înțelege ceea ce o anumită piață țintă are nevoie să audă și va combina un limbaj inteligent și persuasiv pentru a constrânge cititorii să ia o anumită acțiune.
● Înțelege nevoile publicului țintă și folosește limbajul potrivit pentru a inspira încredere în brand
● Folosește „vocea” corespunzătoare brand-ului pentru a se conecta cu cititorii
● Face research despre afacere, domeniu și înțelege obiectivele de marketing
● Explică simplu idei complicate
● Știe să folosească storytelling pentru a stârni emoții
● Înțelege SEO
Spre deosebire de un copywriter, un content writer este mai preocupat de conținutul care informează, educă, distrează sau instruiește cititorii.
Are experiență în strategiile de marketing online și poate crea conținut pentru mai multe canale, inclusiv site-uri web, bloguri, social media și e-mail. Conținutul este de obicei conceput pentru a consolida relația dintre cititor și brand.
● Utilizează cuvinte cheie adecvate pentru a maximiza vizibilitatea motorului de căutare
● E experimentat în producerea de conținut lung dar antrenant
● Știe să structureze conținutul pentru a fi ușor de citit
● Știe să folosească limbajul pentru a menține cititorul interesat
● Folosește cercetarea pentru a crește credibilitatea conținutului
● Poate să vină cu idei proaspete de conținut
Sperăm că acum poți face diferența dintre cele 2 entități și că poți cere specialistului exact ceea ce business-ul tău are nevoie!
Din punctul nostru de vedere, mix-ul dintre cele două îți va aduce cu siguranță succesul!
Află mai multe despre marketing-ul online care ți se potrivește – programează o dicuție cu specialiștii Digital Craft Agency – https://digitalcraft.ro/