Ok, stim cu totii ca Regulamentul UE privind protectia generala a datelor (GDPR) va intra in vigoare la 25 mai 2018.

Cele doua intrebari principale sunt:

Ce schimbari trebuie sa facem pe site-ul WooCommerce pentru a deveni conformi?

Cum afecteaza GDPR site-urile non-europene WooCommerce?

In acest articol, va vom spune exact ceea ce trebuie sa faceti. Exista un milion de articole si plugin-uri pe WordPress GDPR, dar nu exista nici un blog „ultim” care sa va spuna ce ar trebui sa faceti.

Daca nu stiti ce este GDPR sau aveti nevoie de o recapitulare, cititi pagina GDPR a Wikipedia, „Introducere in respectarea GDPR pentru magazinele WooCommerce” pe blogul oficial WooCommerce sau „Cum va pregatiti afacerea pentru GDPR?” pe blogul nostru.

Sa vedem ce schimbari trebuie sa faceti!

Va rugam sa retineti: Nu suntem avocati si nu va putem garanta ca acest articol va va face 100% compatibili. Asigurati-va ca ati verificat conformitatea cu GDPR si cu un consultant calificat.

Compatibilitate WooCommerce GDPR

Pentru a fi compatibil cu GDPR, va trebui sa va analizati site-ul WooCommerce si procedurile de marketing.

Retineti: EU GDPR va afecta atat companiile din interiorul, cat si in exteriorul UE.

Orice companie din afara UE, care colaboreaza cu clienti din UE, va trebui sa respecte GDPR.

Pentru a va asigura ca sunteti pe deplin compatibli pana la sfarsitul lunii mai 2018, cei care detineti site-uri care folosesc WooCommerce veti trebui sa puneti in aplicare urmatoarele:

  1. Sa spuneti utlizatorilor cine sunteti, ce datecolectati, de ce colectati datele, cat timp le pastrati si ce terte parti le primesc (daca exista);
  2. Sa obtineti un consimtamantclar inainte de colectarea datelor;
  3. Sa permiteti utilizatorilor accesulla datele lor;
  4. Sa permiteti utilizatorilor descarcareadatelor;
  5. Sa permiteti utilizatorilor stergereadatelor;
  6. Sa permiteti utilizatorilor sa afle daca  a avut loc o incalcarea datelor;

Daca nu respectati cu strictete aceste reguli, este foarte probabil sa primiti amenzi de pana la 20 milioane euro sau 4% din cifra de afaceri anuala globala.

Cea mai importanta intrebare este: ce schimbari trebuie sa faceti pe site-ul dumneavoastra WordPress / WooCommerce ?

Ei bine, cele 6 reguli prezentate mai sus vor avea influenta si asupra:

  • WooCommerce Termeni si conditii (pagina de verificare);
  • WooCommerce Politica de confidentialitate (pagina de plata);
  • WooCommerce abandonare cos de cumparaturi (pagina de Finalizare comanda)
  • WooCommerce inregistrare utilizator (pagina Contul meu);
  • Pagina de cos;
  • Recenzii despre produs WooCommerce (pagina Produsului);
  • Comentariile WordPress (pagini de Blog);
  • Formularele de inscriere WordPress & WooCommerce (Newsletter, etc.);
  • Formulare de contact WordPress (Pagina de Contact, Widget-uri, etc.);
  • Analiza WooCommerce (Google AnalyticsMetorik, etc.);
  • Pluginurile WordPress si WooCommerce si API-urile (plati, marketing prin e-mail, etc.);
  • Indicatii privind incalcarea.

In cele ce urmeaza, va prezentam cei 12 pasi de conformitate GDPR, pe care ar trebui  sa puneti accentul pentru a va face magazinul WooCommerce compatibil GDPR.

 

Viitoarele modificari GDPR pentru WordPress si WooCommerce

Echipa WooCommerce lucreaza pentru a implementa eliminarea datelor și exportul de date pentru clienti (a se vedea statutul pe GitHub), asa ca nu va trebui sa ne facem griji pentru asta. Este posibil sa adaugati aceste noi functionalitati in pagina „Contul meu”.

De asemenea, echipa de dezvoltare WooCommerce a publicat in data de 10 aprilie un articol intitulat „Cum abordam GDPR in WooCommerce„,  prin care informeaza ca lucreaza la lansarea unor imbunatatiri pe pagina de finalizare a comenzii (in special in ceea ce priveste termenii si conditiile dar si politica de confidentialitate).

Inclusiv WordPress lucreaza la dezvoltarea unor noi functionalitati (sarcini GDPR complete) cum ar fi:

  1. Generatorul politicii de confidentialitate
  2. Formularul pentru comentarii
  3. Functia care va ajuta laanonimizarea datelor

Pasul 1: Termeni si conditii WooCommerce

Bazat pe articolul lui Quora, ” Care este diferența dintre Politica de confidențialitate și Termenii și condițiile? „, Politica de confidentialitate este de a informa utilizatorul cu privire la datele pe care le colectati, in timp ce Termenii si conditiile (denumiti si T&C, Termenii serviciului sau ToS) includ termenii legali si regulile care leaga clientul de afacerea dvs.

Avand in vedere ca cele mai mari modificari vor fi facute in Politica de confidentialitate, totodata trebuie sa modificati si pagina dvs. Termeni si Conditii, actualizand-o cu informatiile cu noua terminologie GDPR si colectarea datelor despre clienti Comanda WooCommerce.

Consideram ca este suficient sa adaugati un paragraf la Termeni si Conditii care sa se lege de pagina Politica de confidentialitate revizuita, prin urmare, de intregul document de utilizare a datelor cu caracter personal.

Daca nu aveti nicio pagina Termeni si Conditii, puteti utiliza o parte din generatoarele online (Google „Generator de termeni si conditii” sau „sablon de termeni si conditii”), suplimentar puteti arunca o privire la paginile Termeni si Conditii ale altor site-uri de comert electronic populare pentru a obtine o inspiratie.

Cu siguranta aveti nevoie de o pagina Termeni si Conditii si de o casuta pentru bifare, pe care utilizatorii trebuie sa faca click (dar care sa nu fie „bifata” in mod implicit).

Din fericire, puteti face acest lucru din setarile WooCommerce ( Tabloul de bord WordPress> WooCommerce> Setari> Checkout> Termeni si conditii> Selectati o pagina

image1

WordPress Tablou de bord> WooCommerce> Setari> Checkout> Termeni si conditii> Selectati o pagina

Odata ce acest lucru este facut, comanda WooCommerce va afisa o caseta de selectare pe pagina de plata cu text implicit si un link catre pagina Termeni si Conditii pe care ati selectat-o in etapa anterioara:

image2

Pagina WooCommerce Checkout: „Am citit si accept termenii si conditiile”

De facut:

  • Creati o pagina Termeni si Conditii daca nu aveti deja una (puteti utiliza un generator Termeni si Conditii sauputeti arunca o privire asupra paginilor de Termeni si Conditii a site-urilor populare de comert electronic – nu uitati sa personalizati documentul cu datele dvs. si specificatiile dvs. juridice impreuna cu un consultant/avocat)
  • Adaugati un nou paragraf GDPR in pagina pentru Termeni si Conditii, care sa se lege de pagina privind Politica de Confidentialitate
  • Utilizati setarile WooCommerce Checkout pentru a adauga o casuta de selectare in pagina Checkout

 

Pasul 2: Politica de confidentialitate WooCommerce

Pagina Politica de Confidentialitate este cea care necesita cea mai multa editare si copywriting. In plus, va trebui sa afisati mesajul de optiune pentru Politica de confidentialitate pe pagina de Acasa si alte locuri, cum ar fi formularele de contact si formularele de inscriere.

In ceea ce priveste continutul paginii privind Politica de confidentialitate, trebuie sa informati utilizatorul cu privire la datele pe care le colectati, stocati si utilizati.

Va trebui sa cuprinda urmatoarele:

  • cine sunteti(companie, adresa, etc)
  • ce date colectati(adrese IP, nume, e-mail, telefon, adresa etc.)
  • din ce motivcolectati datele (facturare, urmarire, comunicare prin e-mail etc.)
  • pentru cat timpil pastrati (de exemplu, pastrati facturile timp de 6 ani in scopuri contabile)
  • care terte parti leprimesc (MailChimp, Google, CRM, etc)
  • modul de descarcare aldatelor (fie in mod automat, fie prin trimiterea de e-mail catre responsabilul cu protectia datelor)
  • modul de stergere aldatelor (fie in mod automat, fie prin trimiterea e-mail-urilor catre responsabilul cu protectia datelor)
  • cum sa va contactezepentru probleme legate de date (datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor atribuite, probabil dvs.)

Acum, dupa ce ati terminat de scris pagina Politica de confidentialitate, trebuie sa afisati link-ul paginii pe fiecare pagina a site-ului (de exemplu: legatura in subsolul acestuia), in plus, trebuie sa afisati si o caseta de acceptare a Politicii de confidentialitate cu privire la toate optiunile de inscriere si formularele de checkout.

Utilizatorii trebuie sa „verifice” sau sa „accepte” in mod activ Politica de confidentialitate (exact in acelasi mod in care oamenii fac acest lucru cu T&C), astfel incat trebuie sa afisati o caseta de selectare.

Cum adaugati o caseta de selectare „Politica de confidentialitate” pe pagina de finalizare a comenzii?

Ei bine, in acest caz, puteti adauga o a doua caseta de selectare, langa „Am citit si accept termenii si conditiile”. Aceasta a doua caseta de selectare ar putea fi ceva de genul „Am citit si accept Politica de confidentialitate ” (sau o eticheta mai usor de utilizat, cum ar fi „Datele dvs. personale ne vor ajuta sa va cream contul si sa sustinem experienta utilizatorilor pe intregul site web. Acceptati documentul privind politica de confidentialitate, unde puteti gasi informatii suplimentare despre modul in care folosim datele dvs. personale.”).

De facut:

  • Creati o pagina de Politica de confidentialitate, asta daca nu aveti deja una, sau asteptati ca WordPress sa elibereze generatorul PC.
  • Adaugati cine – ce – cum – de ce – cand la Politica de confidentialitate
  • Afisati linkul pentru Politica de confidentialitate in subsolul tuturor paginilor

 

Pasul 3: Inregistrarea utilizatorilor WooCommerce

Acum ca sunteti mai familiarizati cu GDPR, vom trece prin urmatoarele modificari ale site-ului WooCommerce.

Pagina WooCommerce „Contul meu” are un formular de inregistrare cu numele de utilizator si parola, daca ati activat acest lucru din setarile WooCommerce ( Tabloul de bord WordPress> WooCommerce> Setari> Conturi> Activati inregistrarea clientilor pe pagina „Contul meu” ):

image3

WordPress Tablou de bord> WooCommerce> Setari> Conturi> Activati inregistrarea clientului pe pagina „Contul meu”

 

Deoarece aceste date colectate prin intermediul acestor formulare sunt date personale, trebuie sa afisati si caseta de validare a Politicii de confidentialitate in cadrul formularului, similar cu ce ati facut in pagina pentru finalizarea cumparaturilor.

Este recomandat sa solicitati si sa colectati doar informatiile care va sunt strict necesare.

imagegdpr

De facut:

  • Verificati de doua ori daca ati activat inregistrarile WooCommerce – Contul meu
  • Daca da, adaugati o caseta de selectare Politica de confidentialitate la formularul de inregistrare

 

Pasul 4: Abandonarea cosului WooCommerce

Aceasta este o imensa, foarte importanta, foarte afectata functionalitate WooCommerce. Plugurile de abandon a cosului de cumparaturi colecteaza adrese de e-mail fara consimtamant. De fapt, atunci cand un utilizator se afla pe pagina si isi introduce adresa de e-mail fara sa efectueze plata, neavand timp sa bifeze si sa accepte Termenii si conditiile si sa citeasca Politica de confidentialitate.

Aceasta este impotriva GDPR, care necesita consimtamantul explicit (adica bifand o caseta).

In orice caz – ma tem ca ar trebui sa adaugam o legatura de politica de confidentialitate sau chiar mai rau o caseta de selectare sub campul de adresa de e-mail de facturare WooCommerce Checkout .

Iata cum ne imaginam:

image5

 O posibila solutie pentru pluginurile pentru abandonul cosurilor de cumparaturi compatibile cu GDPR

Daca doriti sa faceti o schimbare, urmati acest tutorial WooCommerce:  https://docs.woocommerce.com/document/tutorial-customising-checkout-fields-using-actions-and-filters/#section-2

De facut:

  • Cereti dezvoltatorilor plug-in WooCommerce Cart Abandonment sa va explice cum vor implementa implementarea GDPR

 

Pasul 5: Recenzii de produse WooCommerce

In comertul electronic, recenziile au o importanta destul de mare.

Desigur, ele contin date cu caracter personal, deci aveti nevoie de consimtamantul utilizatorului.

O modalitate buna de a evita acest „consimtamant” este sa permiteti clientilor conectati care au achizitionat produsul sa lase o recenzie (sub WordPress Dashboard> WooCommerce> Setari> Produse> General> Recenzii pot fi lasate de „proprietari verificati” ):

image6

WordPress Tablou de bord> WooCommerce> Setari> Produse> General> Recenzii pot fi lasate de „proprietari verificati”

 

Acesta este un compromis bun. Clientii au bifat deja acordul pentru T&C si Politica de confidentialitate, deci nu trebuie sa adaugati nimic in formularul de examinare a produselor daca acestia sunt deja conectati.

Daca permiteti recenzii de la utilizatori nelogati, non-cumparatori, aceasta este o alta poveste. In acest caz va trebui sa adaugati caseta de validare Politica de confidentialitate in formularul de examinare a produsului.

De facut:

  • Bifati optiunea „Recenzile pot fi lasate doar de ‘clienti verificati’“ in setarile WooCommerce

 

Pasul 6: Comentarii despre WordPress

Daca paginile si postarile WordPress au activat comentarii, aici vine si o alta problema de compatibilitate cu GDPR.

Utilizatorii sunt de obicei rugati sa introduca numele, adresa de e-mail si adresa URL a site-ului impreuna cu mesajul lor fara a fi nevoie sa isi inregistreze un cont. Aceasta informatie (care include adresa IP a utilizatorului si cookie-urile pentru a „aminti” campurile de introducere a comentariilor utilizatorului daca doreste sa trimita un al doilea comentariu) este apoi stocata in WordPress Dashboard (Comentarii), pagini unice WordPress si mesaje individuale > Comentarii) si bineinteles in baza de date WordPress .

Din nou, acest lucru este destul de simplu – va trebui sa adaugati un mesaj de consimtamant privind Politica de confidentialitate in formularul „Lasati un comentariu” si un “pop-up pentru cookie-uri” .

Folosesc comentariile WordPress implicite si lucreaza la crearea formularului de comentarii UX mai usor si mai prietenos cu GDPR.

De facut:

  • Utilizati comentariile WordPress implicite (actualizarile GDPR vor aparea in curand) sau selectati un plugin WordPress Comments Compliant cu GDPR
  • Asigurati-va ca ati afisat caseta de validare Politica de confidentialitate inainte ca utilizatorii sa trimita un comentariu

Pasul 7: Formulare de inscriere WordPress si WooCommerce

Formularul de inscriere este un formular de contact in care utilizatorii introduc numele si adresa de e-mail (de obicei) pentru a se alatura listei de marketing prin e-mail (sau baza de date cu contacte) .

In primul rand, trebuie sa eliminati toate optiunile automate pe site.

Toate casetele de selectare nu trebuie sa fie bifate in mod prestabilit (o caseta de selectare „bifata” in mod implicit nu poate indica acceptarea).

 

Oricum, utilizatorii trebuie:

  • Sa ofere consimtamantul
  • Sa stie de cesunt necesare datele personale („Introduceti adresa de e-mail pentru a primi noutati saptamanal „)
  • Sa le oferiti informatii relevante(sa se aboneze la newsletter-ul dvs. nu aveti nevoie sa cereti data nasterii, cu exceptia cazului in care doriti sa le trimiteti un cadou de ziua lor! In acest caz, trebuie sa il informezi clar de ce vrei aceste date personale
  • Sa stie cum sa sterarga / descarcedatele in orice moment
  • Sa stie cum sa renunte

 

De obicei, o forma de inscriere este legata de un software specific, de exemplu, Mailchimp. In acest caz, Mailchimp ar trebui sa va furnizeze formularul „revizuit”, compatibil cu GDRP, intr-o versiune viitoare a plugin-ului .

Oricui trimiteti acele adrese de e-mail, asigurati-va ca acestea sunt de incredere (Mailchimp, ConvertKit, Aweber etc.) si ca actioneaza activ pentru a va ajuta sa va pregatiti pentru GDPR.

De facut:

  • Verificati toate formularele de inscriere
  • Verificati daca furnizorul dvs. de formular optional / newsletter / e-mail marketing are compatibilitate GDPR
  • Asigurati-va ca ati afisat caseta de validare Politica de confidentialitate inainte ca utilizatorii sa se inscrie

 

Pasul 8: Formulare de contact WordPress

Multi dintre noi folosesc Formularul de Contact 7, Formularele Ninja, Gravity Forms etc., pe paginile de Contact si alte pagini WordPress.

Aceste forme necesita acum aprobarea Politica de confidentialitate .

Pur si simplu, ar trebui sa adaugati o caseta de selectare aproape de butonul „Trimitere”, pentru a va asigura ca utilizatorii sunt de acord cu politica de confidentialitate.

Pentru a adauga o caseta de selectare acceptata in Contact Form 7, de exemplu, consultati  https://contactform7.com/acceptance-checkbox/

De facut:

  • Adaugati caseta de selectare Politica de confidentialitate la toate formularele de contact
  • Daca formularul de contact va stoca date personale intr-o baza de date si / sau va fi legat de un software de marketing prin e-mail, trebuie sa transmiteti utilizatorilor aceasta informatie si de ce si unde stocati toate datele.

 

Paul 9: WooCommerce Analytics

Indiferent daca utilizati Google Analytics, Metorik sau ambele, acestea inregistreaza datele utilizatorilor si utilizati cookie-urile fara consimtamant. Acelasi lucru este valabil si pentru Google AdWords, Pixel Facebook si altele similare.

Cel mai bun lucru pe care il puteti face in acest caz este sa verificati politica GDPR a fiecarui furnizor, deoarece acestia colecteaza datele si nu dumneavoastra. Doar transferati datele catre acestia : „Sub GDPR, daca utilizati Google Analytics, atunci Google este procesorul de date. Organizatia dvs. este controlorul de date deoarece va controlati ce date sunt trimise la Google Analytics„.

Potrivit echipei Google Analytics, care au trimis un e-mail tuturor detinatorilor de cont in data de 11 aprilie 2018:

  • GDPR necesita atentia si actiunea dvs., chiar daca utilizatorii dvs. nu au sediul in Spatiul Economic European (SEE)
  • Au introdus controale de retentie a datelor inregistratecare va permit sa gestionati cat timp datele dvs. de utilizator si evenimente sunt tinute pe serverele lor. Google Analytics va sterge automat datele despre utilizatori si evenimentele care sunt mai vechi decat perioada de pastrare pe care ati selectat-o.
  • Inainte de 25 mai, Google Analytics va introduce, de asemenea, un nouinstrument de stergere a utilizatorilorcare va permite sa stergeti toate datele asociate unui utilizator individual (de exemplu, vizitator de site) din conturile dvs. Google Analytics
  • GA se angajeaza sa furnizeze functii pentru setarile personalizabile pentru cookie-uri, controalele de confidentialitate, setarile de partajare a datelor, stergerea datelor la terminarea contului si anonimizarea adreselor IP
  • De asemenea, isi actualizeaza politicile ca procesoare de date

intr-adevar, tocmai am gasit aceasta sectiune noua in contul GA:

image7

Noua sectiune GDPR @ Admin Google Analytics

De asemenea, daca utilizati Metorik pentru urmarire si raportare, atunci aruncati o privire la articolul lor „Metorik & GDPR”, unde veti gasi informatii detaliate.

De facut:

  • Utilizati doar programe de urmarire sigure, compatibile cu GDPR
  • Cereti furnizorilor termenii in care gestioneaza respectarea standardelor GDPR
  • Adaugati la politica de confidentialitate care gestioneaza datele dvs. de urmarire

 

Pasul 10: Plugin-uri WordPress si WooCommerce

Aceasta este o sectiune foarte importanta, dar si usoara.

Pluginul _____ obtine, citeste, stocheaza, foloseste, editeaza, manipuleaza, acceseaza datele personale ale utilizatorilor?

Pur si simplu puneti-va aceasta intrebare pentru fiecare plugin.

Daca raspunsul este da:

  • asigurati-va ca este un plugin sigur
  • asigurati-va ca este pregatit pentru GDPR
  • asigurati-va ca adaugati plugin-ul la lista „tertilor” care obtin acces la datele utilizatorului in Politica dvs. de confidentialitate

Daca raspunsul este nu:

  • esti 100% sigur?
  • intr-adevar, intr-adevar sigur?
  • bine, atunci nu trebuie sa faceti nimic

Frumusetea GDPR este ca ecosistemul WordPress se va imbunatati exponential in ceea ce priveste manipularea datelor, securitatea si transparenta.

Cine se gandea ca, de fapt, GDPR este un lucru chiar bun?

De facut:

  • puneti—va intrebarea „magica” GDPR despre fiecare plugin si tema
  • Selectati pluginurile compatibile cu GDPR
  • Aruncati pluginurile non-GDPR compatibile

Pasul 11: API-uri WordPress si WooCommerce

Am mentionat deja acest lucru, dar „API” acopera o multime de aplicatii diferite. Dar, mai intai, ce este un API (in limbajul simplu)?

Un API (Application Programming Interface) este de fapt „o bucata de cod“ care va permite sa accesati un software extern, fara a parasi site-ul dumneavoastra.

API este utilizat pentru transmiterea datelor intre doua parti. O analogie buna este sa te gandesti la un autobuz care calatoreste de la un oras la altul, inainte si inapoi, mutand oamenii intre cele doua puncte (date). Un alt exemplu bun este sa te gandesti la API ca un chelner care iti ia comanda de pizza si lasa bucataria sa stie ce topping vrei. Oricum, un API este un „conector de date” – datele private ar putea fi transmise de pe site-ul dvs. web catre un alt software si viceversa, drept urmare, se aplica GDPR si in acest caz.

Exemple:

  • utilizatorii se pot alatura listei dvs. Mailchimp fara a parasi vreodata site-ul dvs. web, datorita API-ului Mailchimp
  • utilizatorii pot face checkout cu Stripe fara sa paraseasca site-ul dvs., gratie Stripe API
  • si asa mai departe…

Facebook, Twitter, orice tip de software terta parte va ofera API-uri. Aceste interfete API va conecteaza magazinul WooCommerce catre lumea exterioara, transmitand date catre el – eventual datele personale.

Atata timp cat stiti:

  • ce API utilizati
  • ce date sunt trimise
  • daca API este compatibil cu GDPR

Ca de obicei, trebuie sa adaugati in politica de confidentialitate lista detaliata a API-urilor care gestioneaza datele utilizatorului.

De facut:

  • Auditati toate API-urile dvs.
  • Eliminati API-urile care nu respecta standardele GDPR
  • Adaugati API-uri in politica de confidentialitate

 

Pasul 12: Notificari privind incalcarea

In cazul GDPR, daca site-ul dvs. inregistreaza o incalcare a datelor, acest lucru trebuie comunicat imediat acelor utilizatori afectati de incalcare. O notificare trebuie trimisa in termen de 72 de ore.

Ce este o incalcare a datelor ?

Aceasta se intampla atunci cand informatiile personale sunt transmise la:

  • un procesator de date sau un subcontractant neautorizat
  • un organism compatibil cu GDPR
  • o terta parte fara cunostinta persoanei vizate
  • un hacker

In plus, va trebui sa aveti  un plan de raspuns la incalcarea datelor privind securitatea si o procedura de urmat.

De facut:

  • Asigurati-va site-ul WordPress / WooCommerce!
  • Abonati-va la toti furnizorii dvs. de software/API/terta parte, astfel incat sa puteti fi informati de indata daca apare o incalcare a datelor care afecteaza utilizatorii dvs.
  • Reduceti cantitatea de date stocate.
  • Sa aveti un plan de urgenta pentru incalcarea datelor

 

Pasul 13: Consimtamantul de la clientii / abonatii existenti in WooCommerce

Noile schimbari de confidentialitate ar trebui sa fie retroactive sau nu?

Da GDPR este retroactiv.

Trebuie sa va re-contactati toti abonatii, clientii si utilizatorii existenti si sa ii solicitati sa va dea „consimtamantul” activ, precum si sa le spuneti cum se pot descarca, sterge sau accesa datele lor personale.

Se pare ca, totul depinde de modul in care ati capturat datele de utilizator pre-GDPR :

  1. Consimtamantul a fost oferit si solicitat intr-o maniera compatibila cu GDPR
  2. Consimtamantul a fost oferit, dar a fost cerut intr-o maniera neconforma cu GDPR
  3. Nu a fost acordat consimtamantul

Daca va aflati in situatia 2) sau 3), aveti doua optiuni:

  • Trimiteti-le utilizatorilor existenti o solicitare de acceptare a noii politici
  • Stergeti utilizatorii existenti

Puteti utiliza platforma de marketing prin e-mail pentru a ajunge la clientii / abonatii dvs. existenti, daca ati importat utilizatorii WordPress in acel moment.

In caz contrar, puteti descarca clientii WooCommerce cu un plugin de export / import sau chiar utilizati o aplicatie pentru a ajunge la baza de date a clientilor.

 

Folosirea instrumentelor de marketing

Ati vazut pana acum ce ar trebui sa faceti si sa modificati, dar cum ramane cu acele strategii pe care unii oameni le-au utilizat pana acum pe site-urile WordPress / WooCommerce?

Ei bine, urmatoarele strategii incep sa nu mai functioneze:

  • Trimiterea e-mailurilor nesolicitate(nu mai aveti voie sa folositi liste de e-mail-uri cumparate)
  • Trimiterea de e-mailuri cu exceptia cazului in care cumparatorul s-a abonat (bun venit, abandon de carucior, etc.)
  • Trimiterea de mesaje text nesolicitate (aveti nevoie de consimtamant si pentru acest lucru)
  • Facand orice tip de marketing “ascuns”

Compatibilitatea GDPR pentru WooCommerce: Permisiuni

GDPR nu este simplu, este oarecum complex si putin complicat.

Daca aveti experienta in cadrul UE cu vanzarile digitale, TVA, legi privind cookie-urile si asa mai departe – stiti deja ca aceasta este nebunie. Fiecare contabil crede asta diferit.

Va puteti astepta la fel cu GDPR. Fiecare avocat, companie, utilizator va gandi altfel. Interpretarile vor fi complet contrastante.

Deci, in loc sa asteptati, ar trebui sa luati masuri!

Completati cei 12 pasi pentru site-ul dvs. WooCommerce si solicitati cateva sfaturi juridice, indiferent daca aveti sau nu sediul in cadrul UE. Cel putin asigurati-va ca utilizati numai pluginurile si API-urile compatibile cu GPDR si scrieti acea politica de confidentialitate pe care ati amanat-o in ultimii 20 de ani.

Mult succes cu GDPR!

Leave a Reply