Cei trei pasi  principali dintr-o campanie de email

Email marketingul a ajuns o unealta foarte folositoare si esentiala pentru conversia clientilor si pentru construirea loialitatii. Este cea mai folosita unealta de catre cei care au magazine online si nu numai. Este si cea mai veche unealta. Intre timp au aparut Messenger marketing, sms marketing, marketing prin apeluri si multe altele. Noi te putem ajuta cu orice tip de campanie de marketing doresti, incepand cu construirea site-ului pentru care faci campania respectiva.

1. Destinatari de calitate

Pentru a porni cu dreptul o campanie de email trebuie sa te asiguri ca ai destinatari de calitate. Daca introduci adrese de e-mail intr-o lista mailchimp, poti observa notele fiecarei adrese si iti poti da seama de calitatea acestora. Asigura-te ca iti faci o lista cat mai buna de adrese de e-mail. Desi obiectivul principal este sa maresti lista cat mai mult, nu uita si de calitate. Pentru a mari lista, poti folosi elemente care indeamna la actiuni cum ar fi butoane, formulare, imagini si asa mai departe.

Poti veni si cu o strategie prin care sa poti sa oferi ceva gratuit cu conditia de a prelua adrese de e-mail. Asigura-te ca formularul nu este prea mare si ca nu ceri informatii inutile. Nu ai nevoie de numar de telefon pentru a trimite mail. In plus, numarul de telefon poate fi prea personal si multi vor refuza sa il trimita. Ce poti oferi in schimbul preluarii datelor? Este simplu. De la reduceri, la ebook-uri, acces la anumite produse, acces mai rapid si asa mai departe.

A doua parte a acestui pas este sa imbunatatesti calitatea listei. Asigura-te ca cei din lista sunt interesati de continutul pe care vrei sa il trimiti. Asigura-te ca adresele lor sunt de calitate si nu au fost raportate pentru spam. Sterge adresele care nu se potrivesc si asigura-te ca nu le mai adaugi din nou. Adauga alte adrese. Asigura-te ca respecti si legile GDPR care se refera doar la persoanele fizice. Adresele de e-mail ale persoanelor juridice pot fi preluate chiar de pe site-urile proprii din sectiunea contact. Asigura-te ca intretii baza de date corect.

Ultima parte din primul pas este sa filtrezi lista pe care o ai in mai multe liste mai mici. Poti chiar sa folosesti unelte cum ar fi MailChimp care te lasa sa filtrezi lista si sa creezi altele dupa cuvinte cheie.

2. Continut proaspat, original si cu efect pentru o campanie de email corecta

Pentru a tine oameni interesati de mail-urile pe care le trimiti, asigura-te ca realizezi continut proaspat, original si cu efect. Pentru a crea un asemenea continut, trebuie sa setezi obiectivul campaniei tale. Apoi selecteaza segmentul si / sau subcategoria listei care va fi tinta campaniei tale. Asigura-te ca trimiti continutul din campanie  odata pe saptamana. Nu trimite prea des pentru ca vei fi raportat pentru spam, iar daca trimiti prea rar, oamenii vor uita de tine. 

Obiectivele pe care le poti alege sunt de la conversii pentru vanzari, la imbunatatirea relatiei cu clientii pana la incalzirea clientilor sau activarea celor inactivi.

Doar dupa ce ai trimis primul mail, conform statisticilor, poti sa  modifici frecventa cu care trimiti mail-urile, dar chiar si continutul. Verifica statisticle dupa fiecare mail trimis, dar si raspunsurile primite. Cei mai importanti indicatori sunt: procentul de deschidere a mail-urilor, procentul de raspuns si procentul de click pe elementele din mail.

Foloseste un subiect direct si scurt. Gandeste-te la timpul si data cand trimiti mail-ul. Pentru a imbunatati rata de deschidere a mail-urilor trimise. Continutul trebuie neaparat sa fie relevant si concis. Limiteaza textul ingrosat, inclinat sau stilizat altfel decat cel normal. Stilizarile foloseste-le doar pentru a evidentia anumite lucruri. Foloseste imagini si link-uri catre imagini, site-uri si video-uri. Nu uita de butoane neaparat. Acestea trebuie sa tirmita catre site-ul tau, catre un produs sau un articol. Trebuie sa trimita catre ceva foarte specific.

Asigura-te ca mentii un calendar editorial de la inceput pe care sa il respecti mereu. Astfel vei putea mentine ritmul si poti sa te asiguri ca vei posta chiar si cand sunt evenimente cum ar fi Craciunul si asa mai departe. Tine cont de toate actiunile pe care le vei face, dar si de evenimentele care nu tin de tine, dar de care poti profita.

3. Landing page

O pagina dedicata unde vizitatorii site-ului tau vor „ateriza” si unde isi vor lasa adresa de e-mail este mai mult decat perfecta. Poti folosi aceasta pagina, numita landing page, cu reclamele Google. Daca formularul de colectare se afla in antetul site-ului, colectarea datelor va fi mai rapida si mai sugestiva. Nu uita de butoanele care indeamna la actiunea de a colecta datele. Asigura-te ca esti subtil la fiecare pas pe care il faci. Continutul aflat pe aceasta pagina, iti ofera posibilitatea sa fie vazut rapid si sa produca si vanzari. Asigura-te ca landing page-ul este facut conform obiectivului campaniei pe care l-ai setat. 

Daca vrei sa iti prezinti serviciile sau produsele rapid, atunci landing page-ul este perfect pentru tine. Atunci cand informezi destinarii despre o vanzare sau un element nou, asigura-te ca link-urile trimit catre landing page-ul tocmai facut. Design-ul si continutul trebuie sa fie relevante. Ofera-le vizitatorilor exact ceea ce trebuie facandu-i sa se simta ca acasa. Satisfactia clientului conteaza cel mai mult.

Printre uneltele pe care le poti folosi pentru a crea o asemenea pagina mentionam: Elementor, Optimizely, Instapage sau Unbounce.

Concluzie

 

Este important sa analizezi fiecare pas si mini-pas pe care il faci. Uita-te dupa raspunsuri, feedback, dar si dupa statistici. Pregateste-te sa modifici campania astfel incat sa o optimizezi si sa o faci mult mai eficienta. Odata lansata campania, trebuie doar sa o modifici pentru a o imbunatatii. Pregateste-te sa ai raspunsuri la reply-urile pe care le vrei primi si nu lasa nici o portitia deschisa.

Daca pregatesti totul asa cum trebuie, vei avea o campanie de succes, mai ales dupa ce ai inceput deja optimizarea. Asigura-te ca nu faci greseli nici la telefon sau pe site. Foloseste o semnatura la e-mail astfel incat sa aibe destinatarii tai mai multe date de contact si informatii despre cine trimite mail-urile. Pregateste si optiunea pentru unsubscribe.

 

Leave a Reply

Call Now ButtonSUNA