Avem un site sau vrem sa facem unul. Cea mai populara solutie este sa pornim la drum cu WordPress. Uneori cea mai populara solutie nu este cea mai buna, dar aici nu este cazul unui asemenea paradox. WordPress este perfect pentru nevoile obisnuite ale unui blogger, chiar si pentru un magazin online nu prea mare, dar serios. Asa ca punem tara la cale, intr-un material din 8 parti. Totul incepe cu inceputul: Partea 1/8 – cum sa faci SEO pe WordPress. Continuarea, in randurile de mai jos.

SEO pentru WordPress - partea 63.a. Noindex intern, unde?

Cand utilizati un plugin SEO, asigurati-va ca evitati indexarea paginilor de arhiva care nu sunt principale. Spre exemplu, taxonomia Category este bine sa fie indexabila, in timp ce Author, Tag sau Date, nu. Asta nu inseamna nofollow pe link-urile catre respectivele pagini, ar intrerupe vizitarea site-ului de catre crawler.

Mai sunt si alte tipuri de pagini care este de preferat sa ramana Noindex, cum ar fi, de pilda, rezultatele salvate ale cautarilor frecvente.

3.b. Dezactivarea arhivelor inutile

Cei mai multi bloggeri cu SEO bun au dezactivat complet arhivele bazate pe date, deoarece nu le folosesc. Arhivele calendaristice pot fi insa foarte utile intr-un site de stiri.

Daca blogul dvs. este un blog cu un singur autor sau daca credeti ca nu aveti nevoie de arhivele autorului, puteti dezactiva arhivele autorului.

Mai ramane problema taxonomiilor de tip Tag. In timp ce acestea pot fi deosebit de utile vizitatorului pentru a gasi subiecte de interes suplimentare sau complementare in site, pentru ranking-ul in motoarele de cautare indexarea unor asemenea pagini poate fi chiar contraproductiva. In afara elementelor deja expuse de duplicate content, mai luam in calcul un aspect: de foarte multe ori Tag-ul reprezinta trimiteri la brand-uri, persoane, evenimente – adica elemente in care competitia in search este deja substantiala, facand incercarea noastra de a avea o asemenea pagina indexata destul de inutila.

3.c. Paginarea

In al treilea rand, veti dori sa va asigurati ca daca un robot (crawler) merge pe o pagina de categorie, acesta poate accesa toate paginile de baza fara probleme. In caz contrar, daca aveti o multime de postari dintr-o categorie, impartite in pagini numerotate la care accesul se face doar prin „Prev” si „Next”, un robot ar putea fi nevoit sa se intoarca cu 10 pagini inapoi de a gasi link-ul catre una dintre postarile anterioare.

3.d. Canonical

Acesta este o alta functionalitate care va ajuta sa combateti efectele continutului duplicat. WordPress accepta fara probleme elemente de legatura canonica in paginile create, dar nu are o functie integrata care sa permita ca o pagina sa aiba rel canonical catre o alta. In cazul in care acelasi continut poate fi accesat prin 2 sau mai multe URL-uri, trebuie gasita o cale de a mentine adresa canonical catre una singura.

4. Structura site

Blogurile WordPress au capacitatea de a-si lua zborul in rankings foarte usor si cu putine eforturi, datorita structurii clare sau a interlinkarilor clare intre elementele de continut. Disponiblitatea unor pluginuri de SEO face iarasi mult mai lejera munca de optimizare on-page decat in orice alta platforma. Dar cu toate avantajele, vin si posibile dezavantaje: structura de blog vine „la pachet” cu motorul diluarii puterii de clasare: comentariile. Si foarte aproape vine o alta sursa de avantaje plus dezavantaje: structura bazata pe cele mai recente postari.

Comentariile, desi de foarte multe ori sunt aditii utile articolelor publicate, putand chiar sa marcheze un semnal pozitiv pentru motoarele de cautare. In afara de avantajul interactivitatii, mai apare si plusul dat de update-ul permanent al textului. Dar o data cu plusurile, apar si minusurile: un text bine optimizat se bazeaza pe cuvinte cheie, pe un curs al subiectului, pe abordarea de teme complementare. Dar atunci cand peste acest text se adauga de cateva ori mai multe texte mici cu un cu totul alt continut, este posibil ca toata munca sa devina invizibila.

Cum procedam? Sa renuntam complet la comentarii? Acela nu mai este blog.. Atunci?

4.a. Pagini in loc de postari

Poate ati observat deja – pe site-urile WordPress, de multe ori rezultate mai bune in cautari au paginile, nu postarile. De ce? Ei bine din mai multe motive. In primul rand, asemenea articole, publicate ca Page, nu Post, pot sa devina o pagina de intrare pentru un site WordPress. In al doilea rand, pentru a clasifica termenul principal, un articol trebuie sa aiba densitatea corecta de cuvinte cheie. De ce nu s-ar putea face acelasi lucru intr-un Post? Din cauza comentariilor. Postarile admit comentarii, iar acestea dau peste cap orice statistica interna.

De aceea, multi publisheri decid sa transforme articolele cele mai importante in pagini. In acest fel, se pot actualiza cu usurinta si se pot de asemenea crea postari in sustinere despre ceea ce s-a schimbat.

4.b. Ierarhizarea linkurilor interne

Cum spuneam in preamblul, tipic blogurilor WordPress este structura ierarhica cu cel mai recent Post prezentat primul. Dar pe masura ce se adauga alte postari, fiecare in parte se misca spre coada.

In paginile de categorie, orice articol ajunge dupa o vreme in afara primei pagini. In widget-urile de Recent Posts, o vreme, cat e nou, un post are link intern din toate paginile. Cand ii vine vremea, dispare si de acolo. De aceea, articolele care trebuie sustinute au nevoie de internal linking bine sustinut. Cum articolele structurate ca Page pot fi mult mai lesne folosite in meniuri si widgets, gasim inca un motiv pentru avantajul Page in fata Post.

Leave a Reply

Call Now ButtonSUNA