Avem un site, sau vrem sa facem unul. Cea mai populara solutie este sa pornim la drum cu WordPress. Uneori cea mai populara solutie nu este cea mai buna, dar aici nu este cazul unui asemenea paradox. WordPress este perfect pentru nevoile obisnuite ale unui blogger, chiar si pentru un magazin online nu prea mare, dar serios. Asa ca punem tara la cale, intr-un material din 8 parti. Totul incepe cu inceputul: Partea 1/8 – tehnici si plugins SEO pentru WordPress. Continuarea, in randurile de mai jos.

SEO pentru WordPress - partea 75. Optimizarea conversiilor

Cereti cititorilor sa se aboneze!

Multi bloggeri inca cred ca, din moment ce site-ul lor este un blog, nu au nimic de optimizat. Fals. Pentru a-i determina pe oameni sa faca legatura cu tine, trebuie sa-ti citeasca blogul. Și ce credeti ca este cel mai usor: cereti cuiva care viziteaza deja blogul sa revina acolo in mod regulat.

Construirea unei audiente bine targetate este un deziderat foarte important. Si vizitatorii care vin din search reprezinta targetari bune, dar abonatii sunt perfecti. Abonatii nu sunt doar cei care apreziaza ceea ce faci, ci mai ales sunt cei care au incredere in tine. Si cand exista incredere, multe se pot realiza.

Unele dintre lucrurile pe care consideram foarte importante si tot mai multi bloggeri par sa gandeasca la fel, sunt un buton de abonare RSS, precum si o modalitate de a se abona prin e-mail.

Un alt lucru de luat in considerare este momentul in care oamenii ar putea dori sa se aboneze la blog. Daca tocmai au terminat de citit unul dintre articole si chiar le-a placut, acesta ar fi momentul perfect, nu? De aceea, tot mai multi oameni adauga linii de genul acesta la sfarsitul mesajului lor: „V-a placut acest articol? Abonati-va la newsletter-ul nostru si primiti multe altele!”

Un alt moment bun pentru ca oamenii sa se aboneze este atunci cand oamenii au comentat pe blog pentru prima data. Desi nu mai este chiar o noutate de ultima ora, trebuie reamintit elementul GDPR. Abonarea la newsletter trebuie sa fie voluntara, facuta separat de alte actiuni, si cu opt-in pozitiv. Concret, oamenii trebuie sa bifeze o casuta individuala „Vreau sa ma abonez”.

Comentariile nu sunt doar placute atunci cand oamenii iti spun cat de special esti. Nu sunt nici neplacute atunci cand cititorii iti spun ca ai facut o greseala sau ca nu sunt de acord cu ceva dinc e ai spus. Mai presus de toate, cei care comenteaza sunt draguti pentru ca arata angajament. Iar implicarea este unul dintre cei mai importanti factori in a-i determina pe oameni sa se conecteze cu tine: iti arata interesul lor, deschid conversatia, trebuie doar sa reactionezi si sa construiesti o relatie!

6. Comments

6.a Cum sa-i determini pe oameni sa comenteze

Cel mai simplu mod de a determina oamenii sa faca orice este sa le ceri sa o faca. Scrieti intr-un stil captivant, apoi cereti cititorilor blogului parerea lor, punctul lor de vedere, ideile lor etc.

Un alt lucru important este textul legat de comentarii. Poate fi un text tip „Nu exista comentarii”. Sau se poate ceva ca „Nu exista niciun comentariu, gandurile voastre sunt binevenite”. Uneori e si mai bine cu „Niciun comentariu pana acum, fii primul care isi spune parerea”. Simtiti diferenta?

6.b. Legatura cu comentatorii

Un alt lucru de facut este sa le multumesti oamenilor care au comentat pe blogul tau. Nu de fiecare data, pentru ca devine enervant, dar a face acest lucru cel putin prima data este o idee foarte buna.

In WordPress se pot instala nmeroase pluginuri care sa va ajute cu asemenea sarcini. Se poate ca la fiecare prim comentariu aprobat unei persoane sa ii se trimita un email, de exemplu. Din nou insa, atentie la aspectele GDPR.

6.c. Mentineti oamenii in conversatie

Acum, ca oamenii s-au alaturat conversatiei pe blog, trebuie sa va asigurati ca vor ramane in conversatie. De aceea, este bine sa aveti si aici un plugin special, care sa permita utilizatorilor sa se aboneze la feed-ul de comentarilor. Este foarte greu sa vizitezi frecvent un blog doar ca sa vezi daca a mai adaugat cineva ceva la un comentariu al tau. Este greu sa tii minte toate blogurile pe unde ai comentat cate ceva. Dar sa poti primi un email de cate ori cineva raspunde la comentarul tau, asta sigur functioneaza – vei readuce vizitatorul in site, il vei determina sa interactioneze din nou.

Leave a Reply

Call Now ButtonSUNA