Skip to main content

In aceasta parte vom mentiona si Black Friday Online. Nu vom uita nici de ultimele doua elemente din cum sa incepi un blog WordPress din domeniul modei. Ar

Ce inseamna un blog WordPress de nisa

Pentru a incepe orice proiect ai nevoie sa cercetezi mai intai. Cand vorbim despre bloguri de nisa, este si mai indicat sa ai experienta in domeniul respectiv. In cazul de fata, vorbim despre moda (fashion). Un alt aspect important cand vorbim despre nisa este imaginatia. Cum putem folosi combinatia de site web cu domeniul de activitate ales cat mai bine? Ce elemente putem aduce din lumea modei in lumea internetului, a site-urilor? Dar invers? Sunt doar cateva din intrebarile la care ar trebui sa raspunzi. Nu uita, ca important este si bugetul si ar trebui luat in vedere prima oara si nu ultima oara. In functie de acest buget, atat imaginatia dar  si site-ul pot capata noi aripi.

Prin urmare, ca sa incepi un blog pentru moda cu ajutorul lui WordPress, un sistem de management al continutului foarte popular, ai nevoie de :

  • cercetare;
  • buget;
  • experienta in domeniul respectiv;
  • imaginatie.

Cercetarea pentru un blog WordPress

Primul pas pentru un proiect de acest gen este cercetarea. Este indicat sa stii cat buget vei dispune, pentru ce vei cheltui bugetul respectiv si alte elemente financiare. Dar nu uita si de site-ul in sine. Ce culori preferi, ce continut vrei pe el, ce functionalitati vrei, ce domeniu si asa mai departe. Mai trebuie sa cercetezi si echipa cu care vei lucra. Ai nevoie de un programator web? Dar de un consultant SEO? Tine cont de toate aspectele.

Competitia si marketingul

Cea mai mare parte din cercetare ar trebui sa se desfasoare pe competitie si pe strategia de marketing. Cum are competia site-ul? Ce a pus, ce design ce functionalitati are acest site? Cum au gandit ei strategia de marketing? Pe ce cuvinte cheie se axeaza? Tu cum vrei sa faci marketingul? Organic, SEO, FB ads, Google ads, social media? 

Partea tehnica a unui blog WordPress

Partea tehnica trebuie si ea gandita si cercetata. Te descurci sa faci tu totul sau doar o parte? Ai timp de aceasta parte sau nu prea? Angajezi pe cineva? Odata ce ai luat gazduirea si domeniul, poti instala WordPress in doar cateva clickuri prin Softaculous sau alt script auto-installer valabil in cPanel. Noi am scris nenumarate articole pe WordPress si am prezentat si panoul sau de control si nu numai. (1) (2) Pentru a alege o tema potrivita poti folosi cuvantul cheie fashion si cauta fie pe ThemeForest, unde temele nu sunt gratuite, dar sunt bine lucrate, fie in biblioteca WordPress, unde sunt gratuite.

Iti recomandam tema Fashionistas, daca mergi pe varianta gratuita. Culoarea predominanta este albul si vine cu functionalitati importante cum ar fi compatibilitatea cu stilul revista si cu Bootstrap.

Nu uita si de pluginurile care iti pot imbunatati relatia cu vizitatorii, oferindu-le o experienta pe cinste. Printre cele mai potrivite iti recomandam:

  • Yoast SEO – pentru optimizarea Google si o crestere organica in pagina de rezultate dupa anumite cuvinte cheie;
  • Captcha  – pentru protectie anti-spam la formulare;
  • Contact Form 7 – un constructor de formulare;
  • Flamingo – o adaugare la Contact Form 7 care iti permite sa ai o agenda cu toate datele persoanelor care ti-au scris prin formularul de contact;
  • WP Pagenavi – paginatie avansata;
  • Adrotate – pentru a monetariza site-ul folosind reclame.

Incearca sa tii site-ul cat mai simplu posibil, dar in acelasi timp si atractiv, indemnand oameni sa faca actiuni care iti sunt de folos. Nu uita ca la un blog fashion poti foarte usor sa pui un magazin online de haine.

Concluzia

Toate aceste elemente pe care trebuie sa le cercetezi se pot face citind mult pe internet, de la bloguri specializate, la grupuri de FB unde poti cere idei si sfaturi pana la forumuri si recenzii. Compara tot ce citesti si ia cea mai buna decizie posibila intre pachete de gazduire web si firme de gazduire web pentru site-ul tau. Poti alege un nume de domeniu unic si personalizat care sa cuprinda inceputului unui brand alaturi de numele tau chiar si un cuvant cheie. Sau poti sa alegi numele site-ului sa fie format doar dintr-un grup de cuvinte cheie sugestive ce definesc activitatea ta. Primul exemplu ar fi rochitele-ioanei.ro, al doilea rochitele-fashion.ro. Pregateste-te sa fi creativ.

Bugetul pentru un blog WordPress

Acesta va afecta toate elementele discutate pe scurt mai sus. Prin urmare, daca nu ai un buget stabil si constant, dar si suficient de mare incat sa le acopere pe toate, totul va merge rau. Bugetul nu trebuie sa fie neaparat unul financiar, ci si unul bazat pe timp. Tine cont ca poti invata singur sa faci anumite lucruri si ca in cazul cercetarii ai nevoie doar de timp. Cu ajutorul timpului, poti sa gasesti idei creative pentru blogul tau.

Pe partea financiara, trebuie sa stii cat iti convine sa cheltuiesti pe acest proiect tinand cont de banii pe care ii primesti lunar. Pot incepe cu o suma micuta, dar bine distribuita doar pe o bucatica din proiect sau poti sa investesti o suma mare din economiile tale. Totul depinde strict de tine. Pentru partea de gazduire web si domeniu nu ar trebui sa cheltui mai mult de 250 de lei pe an. Daca platesti in avans poti primi reduceri si chiar si oferte cum ar fi un domeniu gratuit la plata pe un an in avans a pachetului de gazduire.

In mod normal, daca te descurci sa faci singur celelalte parti din site, alte cheltuieli nu ar mai fi la crearea blogului. Daca insa vrei o tema profesionista de pe ThemeForest, lucrurile se schimba. La fel si pentru scripturi profesionale de pe CodeCanyon sau alte elemente similare web cumparate din alte parti. Pretul acestora ar trebui sa fie intre 1 euro si 250 euro, in functie de unde iei, ce fac si pentru cate site-uri sunt. Asigura-te ca nu ai variante gratuite inainte de a achizitiona asa ceva. Poate mai bine colaborezi cu cineva sa iti faca functionalitati similare, dar mai ieftine.

Ai grija pe cine si cum contactezi pentru a te ajuta cu blogul tau. Un programator web poate fi foarte scump. Este indicat sa apelezi la freelanceri sau la o agentie care stie ce face si are preturile corecte.

blog WordPress din domeniul modei

trebui sa stii ca toate elementele se regasesc in orice tip de site, mai ales daca acesta este unul nisat. Oricand ai nevoie de ajutor, poti apela la noi pentru web design, seo si nu numai. Urmatoarele doua elemente foarte importante sunt:

Experienta

Experienta face lucrurile mult mai usoare din toate punctele de vedere, in functie de cata ai. In functie si de ce loc de munca ai mai avut, in ce grupuri te-ai invartit, poti aduce ceva unic la blog si la campania de Black Friday online. Daca esti bun pe partea tehnica, atunci lucrurile vor merge mai usor in acest domeniu. Daca esti mai bun in relationarea cu oamenii, atunci s-ar putea sa ii intelegi cum gandesc. Si partea de marketing ar trebui sa fie floare la ureche.

Chiar poti sa iti imbunatatesti conversia de cumparaturi, click-uri si vizite de Black Friday online. Si poti si sa iti imbunatatesti design-ul, continutul si functionalitatile blogului in functie de experienta ta. Chiar daca nu te pricepi pe partea tehnica, poate stii ce vrea sa cumpere lumea si ai idee ce functionalitati ar vrea.

Inainte de a incepe site-ul, este recomandat sa ai experienta in domeniul modei (fashion). Chiar daca ai scris doar cateva articole pentru un alt site sau o revista, cunostintele sunt bine venite. Experienta in moda sau in domeniul nisat de tine este foarte importanta. Este cea mai importanta experienta dintre toate. Trebuie sa fi capabil si creativ suficient de mult incat sa oferi continut original si de interes. Trebuie sa ai bun gust si sa stii ce tip de haine se potriveste unui tip de persoana. Tine cont de gusturi, dar si de fizic, culori, anotimp si alte elemente. Practic, ar trebui sa fi un mic psiholog, dar in acelasi timp si un ziarist. Poti face si cursuri pentru a primi o diploma pe care o poti afisa subtil pe blog, pentru a oferi veridicitate proiectului tau.

Ai foarte multe optiuni de ales. Daca nu ai experienta in nimic altceva decat moda, poti angaja pe cineva asa cum am mai scris si in articolul trecut. Dar experienta din moda ar trebui sa o ai. Nu neaparat la un nivel foarte mare, dar suficient cat sa incepi cu dreptul. Pe parcurs ai putea angaja ajutoare si pe domeniul principal al blogului tau.

Tinand cont de experienta ta, ar trebui sa te folosesti si de relatiile pe care le ai cu oamenii, nu doar de cunostinte. Raspandeste aparitia blogului tau prin cea mai naturala cale si anume oral. In acest capitol, poti folosi atat experienta dobandita in moda sau in oricare alt domeniu, cat si experienta de viata. Foloseste-ti prietenii pentru a te ajuta cu o parere, o cercetare sau un proces creativ. Poate ei te pot ajuta si pe partea financiara.

Imaginatia

Dupa ce ai stabilit bugetul, te-ai documentat si ai analizat experienta, este timpul sa iti folosesti imaginatia. Cu ajutorul ei vei reusi sa oferi blogului articole noi proaspete si constant. Poti chiar si sa rezolvi micile probleme cum ar fi schimbarea culorilor, tipul fontului sau chiar structura paginilor.

Imaginatia poate fi cea mai puternica arma in online, pentru ca se poate  aplica extrem de usor. Cu ajutorul ei, iti poti crea o campanie de Black Friday originala si atragatoare si un blog special si diferit. Asa cum si ar trebui. Combina culorile imaginilor si lucrurilor din imagine cu cele ale site-ului.  Foloseste imagini si clip-uri video bune calitativ. Printre categoriile de articole pe care le-ai putea realiza amintesc:

  • sfaturi si trucuri din moda
  • recenzii haine;
  • recenzii evenimente;
  • mini-tutoriale – cum sa faci un anumit lucru.

Poti combina foarte usor articolele despre moda cu cele de frumusete (machiaj, coafura), sanatate (alimentatie) si chiar cu cele lifestyle. Ca si exemplu, vezi site-ul AndreeaRaicu.ro.

Black Friday online

Daca tot ai mers pe calea modei si in special a unui blog de moda, ar fi indicat sa te gandesti cum poti singur sau fie prin colaborare sa deschizi un magazin online. Daca ai talentul potrivit, ai putea sa faci chiar tu produsele. Nu trebuie neaparat sa fie haine. Poti folosi ca si produse bijuterii, accesorii sau haine mai putin pretentioase. Depinde din nou bugetul tau si publicul tau.

In timp, poti adauga noi produse si magazinul iti va produce profit incet. Ca si idee, pe langa produse facute de mana, poti sa mergi si pe varianta de dropshipping unde iei produse din alta parte.

Pentru campania de Black Friday online, ca si pentru campania de Craciun, de exemplu, trebuie sa te pregatesti cat mai bine posibil. Pe langa ca anunti din timp data campaniei, asigura-te ca ai deja articole scrise pe aceasta tema. Astfel cei care cauta produsele sau blogul tau alaturi de grupul de cuvinte Black Friday sa te gaseasca rapid si prima oara pe tine. Cu cat mentiunile despre eveniment sunt mai vechi cu atat sansele sa fi gasit mai usor sunt mai mari, dar nu uita de articolele constante. Sa opresti fluxul de articole este cea mai mare greseala pentru ca vei deveni irelevant.

Tot pentru campania de Black Friday, pregateste niste imagini atragatoare care indeamna la actiune si imbraca, macar putin, site-ul in haine nou, de BF. Asigura-te ca esti pregatit sa ai un buget pentru acest eveniment si sa ii dai drumul la o campanie de marketing pe Google Ads si pe FB ADS. Nu ai decat de castigat.

Black Friday inseamna oportunitati noi si ar trebui sa ai si stocul din magazin pregatit. Poate chiar un produs vedeta sau unul nou care sa faca exact ceea ce trebuie si anume sa atraga privitorul. Nu uita de preturile scazute, care nu trebuie sa fie false, ci reale, altfel oamenii se vor fustra si iti vor face recenzii negative. Pregateste din timp si asigura-te ca nu pierzi nici macar un client indiferent cat de micut este acesta.

Leave a Reply

Suna
Whatsapp