Despre magazinul tau online
Vrei sa iti construiesti un magazin online si nu stii cum? Acest articol este creat special pentru tine. Sa fi propriul tau sef poate fi o adevarata provocare, dar si foarte satisfacator. Castigurile ar trebuie sa fie direct proportionale cu munca depusa.
Sa vinzi produse fizice intr-un magazin fizic nu este mereu o solutie practica. Mai ales in aceste zile cand cumparaturile in online au ajuns sa fie tot mai populare. Conform statisticilor din 2016, mai mult de jumatate dintre cumparatori achizitioneaza lunar produse prin internet. Si mai mult de o treime dintre acestia, fac achizitiile folosindu-se de un telefon mobil. 67% dintre cumparatori sunt influentati de mediile sociale. Asta inseamna ca produsele tale trebuie sa aibe recenzii pozitive si sa se evidentieze printre competitie si printre celelalte produse.
Primii pasi in crearea unui magazin online
Poti sa citesti si articolul nostru care cuprinde pe scurt crearea unui magazin online.
Pentru inceput, ca si in cazul oricarui site web, sunt necesare doua lucruri. Odata domeniul si apoi gazduirea. O gazduire buna nu este ieftina. Pentru magazine online este recomandata o gazduire ceva mai puternica decat cea a unui site de prezentare. Practic, vor fi consumate mai multe resurse datorita numarului mare de produse, de clienti si de timp petrecut pe site de catre clienti. Ai grija cum alegi gazduirea, este indicat ca aceasta sa iti ofere si suport rapid si direct. In plus, poti sa beneficiezi de instalarea cu un click a platformei de management a continutului WordPress prin Softaculous sau alte unelte similare. Cu siguranta, ca ai nevoie si de un certificat de securitate, dar cu gazduirea potrivita poti primi unul gratuit prin Let’s Encrypt. Nu uita ca acest certificat de securitate te va clasa mai sus in clasamentele Google si in plus va oferi siguranta datelor clientilor tai.
Daca ai reusit sa faci tot ceea ce am scris mai sus, este cazul sa alegi un design pentru magazin. In functie de ce vinzi, design-ul poate fi diferit. Exista mii de teme WordPress gratuite sau poti alege teme cu plata de pe ThemeForest care au incorporate si anumite pluginuri. Daca reusesti sa faci site-ul interactiv, reusesti si sa convingi vizitatorii sa devina clienti. Temele premium vin si cu actualizari periodice si cu suport pentru aproximativ 6 luni. Daca crezi ca nu esti un incepator, poti folosi si buildere cum ar fi Elementor sau Divi pentru a construi un magazin online.
Iata cateva unelte pe care le poti folosi pentru design:
- Total Multipurpose WordPress Theme – o tema care iti ofera control total asupra paginilor, articolelor si produselor. Are un builder incorporat care are functia de drag and drop. In plus, vine cu doua slidere premium, culori si fonturi personalizabile.
- Chic – este o tema pentru blog, dar si pentru magazine online. Este dedicat bloggerilor care vor sa isi deschida un magazin online. Are optiuni pentru coloane, bari laterale, culori si fonturi. Are o pagina de logare personalizabila, un widget cu newsletter personalizabil, zone pentru reclame si distributie pe mediile sociale.
- Storefront este o tema simpla compatibila cu WooCommerce. Tema vine cu cateva optiuni interesante si este gratuita.
Crearea propriu-zisa a unui magazin online
Acum ca ai cam tot ceea ce ai nevoie sa incepi construirea magazinului si adaugarea produselor, poti sa instalezi pluginul gratuit si dedicat numit WooCommerce. Poti sa incerci si alternativele sale, dar noi iti recomandam acest plugin pentru ca este cel mai popular si cel mai intretinut.
Instalarea WooCommerce se face ca si in cazul oricarui plugin gratuit. Acesta poate fi gasit in libraria WordPress accesibila din sectiunea plugins. Odata instalat, activeaza pluginul. Vei fi condus intr-un configurator unde ti-se vor cere date cum ar fi: Tara si judetul locatiei magazinului tau, moneda, unitatile de masura pentru dimensiuni si greutate. Tot aici poti seta taxele si transportul. In functie de ce vinzi acestea pot sa fie diferite si poti chiar sa sari peste anumiti pasi. In final, ai si o sectiune pentru metode de plata. Poti adauga si mai tarziu alte pluginuri care sa completeze functiile WooCommerce mai ales in ceea ce priveste curieri si metode de plata.
Printre alte optiuni WooCommerce ai la dispozitie cele generale discutate in paragraful anterior plus separatorul pentru o mie, separatorul zecimal, numarul de zecimale afisate. In ceea ce priveste transportul ai mai multe optiuni iar pentru notificari ai optiuni pentru:
- comenzi noi;
- comenzi anulate;
- comenzi neprocesate;
- comenzi in procesare;
- comenzi complete;
- comenzi returnate;
- facturi pentru client;
- cont nou;
- parola resetata.
Nu uita sa setezi si optiunile pentru expetitor cum ar fi adresa de mail si numele.
WooCommerce are optiuni si pentru cupoane de reducere cum ar fi restrictii de folosire sau limitari conform unei perioade.
Ai foarte multe optiuni disponibile in WooCommerce. Ai nevoie doar de timp sa le explorezi si sa le testezi. Iar orice iti doresti in plus poti adauga cu alte pluginuri. De curand, baietii de la WooCommerce au venit si cu un plugin de administrare numit WooCommerce Admin. Acesta iti ofera rapoarte, notificari si unelte mai rapide.
Adaugarea de produse in magazinul online
Pentru inceput, este indicat sa creezi categoriile produselor impreuna cu subcategoriile ele. In functie de acestea poti sa iti creezi si meniul principal pe site. Pentru a adauga categorii, du-te la Products si apoi la categories. Aici poti adauga nume, parinte (in cazul subcategoriilor), descriere si o imagine reprezentativa. Urmatorul pas ar fi sa adaugi cuvinte cheie. Acestea sunt la Tags, sub categories. Nu uita sa nu scrii aceeasi categorie sau cuvant cheie de doua ori. Atributele trebuie si ele adauga dinainte de a adauga un produs si le gasesti la Attributes.
Pentru adaugarea unui produs, pur si simplu apasa pe un adauga un produs nou de la Products. Nu toate campurile sunt obligatorii, dar ajuta daca le completezi. Poti adauga titlu, descriere lunga si scurta, imagine reprezentativa, galerie de imagini. In plus bifezi categoriile si alegi cuvintele cheie. Pe partea de informatii a produsului ai codul produsului, pret intreg, pretul redus, optiuni pentru inventar si transport, produse care sunt compatibile cu cel pe care il editezi si atribute. Daca produsele tale sunt digitale si descarcabile atunci ai alte optiuni pentru ele.
Daca ai reusit sa faci toti acesti pasi, practic ai primul tau produs adaugat in noul magazin online creat.