Daca vrei sa faci un magazin online asa cum trebuie atunci trebuie sa faci o politica de livrare asa cum trebuie. In acest articol iti vom prezenta 6 trucuri despre politica de livrare. Acestea pot atrage clienti si construi loialitate.
O politica de livrare bine pusa la punct, clara si frumos compusa pentru un magazin online poate indemna vizitatorul sa cumpere. Procesul de vanzare poate fi usor de activat si livrarea poate fi decisiva in construirea loialitatii printre clienti.
Primul truc pentru un magazin online
Nu redu costurile livrarii la zero. Nu ieftini acest cost prea mult. Gandeste-te la nevoile clientilor. Pretul livrarii este al doilea lucru dupa care clientii se uita, dupa pretul produsului. Alte elemente vor fi mult mai importante pentru client atunci cand doreste sa comande. Pretul livrarii poate fi normal, dar mai mult va conta experienta livrarii. Metoda de livrare, timpul livrarii si alti factori sunt mai importanti. Daca optimizezi acesti factori vei reusi sa maximizezi vanzarile tale.
Al doilea truc pentru politica de livrare
Comunica corect si clar oferta si toate informatiile legate de livrare. Mai mult de jumatate dintre cei care cumpara online se plang de lipsa informatiilor in ceea ce priveste politica de livrare. Clientii trebuie sa fie informati din timp in legatura cu politica de livrare. Acestia trebuie sa poata usor accesa pagina respectiva pentru a fi asigurati. Trebuie sa le oferi siguranta. Astfel vei inlatura potentialele obstacole care pot fi in procesul de cumparare. Cel mai bun si rapid mod de a comunica modalitatea de livrare este sa pui logo-ul partenerului chiar pe prima pagina. Poti sa pui acest logo in subsol, ca o piesa globala valabila pe tot site-ul. Si link-ul catre pagina dedicata livrarii poate fi afisat in subsol. Numeste curierii cu care lucrezi, timpul de livrare, procesul de returnare a produsului si toate informatiile necesare. Ofera informatii specifice. Scrie exact costul si ofera si functionalitatea de a putea urmari in timp real livrarea.
Daca reusesti sa scrii toate aceste informatii, vei oferi un sentiment de siguranta clientului. Dar ai grija. Odata ce ai stabilit clar politica de livrare, trebuie sa te asiguri ca faci ceea ce ai promis.
Al treilea truc pentru livrare
Ofera mai multe optiuni de livrare. 9 din 10 clientii online se plang din cauza lipsei optiunilor de livrare ale magazinelor online. Imbunatateste experienta de navigare si cumparare a clientilor. Nu ii limita cu optiuni putine. De exemplu, lasa-i sa decida daca vor livrare printr-un curier, prin posta sau vor ei sa mearga sa ridice produsele de la posta sau un sediu secundar. Ofera solutii de livrare aditionale cum ar fi livrarea acasa sau in puncte pick-up. Livrarea rapida este o alta metoda care iti va imbunatati vanzarile.
Al patrulea truc: securitatea pachetelor
Ai grija de produsele trimise. Ofera siguranta acestora. Pachetul in sine va fi prima preocupare a clientului. Este importanta experienta pe care magazinele online trebuie sa le ofere. Poti adauga in pachet o foaie in care multumesti. Poti chiar adauga un cadou surpriza simbolic. Aceste extra detalii vor imbunatati relatia cu clientul tau.
Cel mai important este ca pachetul sa absoarba impactul pe care produsul l-ar putea primi in timpul transportului. Cu cat e mai greu produsul, cu atat poate fi lovit mai usor si are nevoie de mai multe protectii. Trebuie sa te asiguri ca nu se distruge si nici macar nu se atinge produsul in procesul de transport. Daca produsele sunt mai fragile, atunci asigura protectie in plus.
Costurile pot sa creasca in functie de dimensiunea si greutatea produsului. Daca reduci dimensiunea pachetelor sunt sanse sa platesti mai putin, dar mare grija la protectie.
Al cincelea truc privind livrarea pentru un magazin online
Livrarea gratuita nu este obligatorie, este doar o investitie pentru marketing. Ca si orice investitie, trebuie sa ai bugetul si resursele care sa o acopere. Trebuie sa te asiguri ca oferi satisfactie clientului. Poti sa faci asta oferind livrare gratuita. Sugeram pentru inceput sa arati costul real al livrarii pentru a urmari vanzarile. Trebuie sa te asiguri ca ai rapoarte privind media valorii cosului de cumparaturi, numarul de produse din cos si cele mai populare produse. Apoi testeaza impactul pe care livrarea gratuita o poate avea. Ai putea face o campanie in functie de un eveniment sau de alte elemente. Poti sa oferi livrare gratuita pentru prima comanda sau pentru o suma minima. Analizeaza aceste statistici. Ca si regula generala, ar trebui sa limitezi livrarea gratuita pentru metoda de livrare cea mai ieftina. Ai grija cum oferi aceasta livrare pentru ca lucrurile pot sa se complice si tu sa ajungi pe minus. Promoveaza aceasta livrare pe internet, peste tot unde poti.
Ultimul truc
Asigura pachetele pe care le trimiti. Pachetele distruse, pierdute sau afectate de transport si impachetare vor avea un efect negativ pentru magazinul tau online. Toti curierii ar trebui sa ofere aceasta asigurare. Pentru mai multe informatii, poti trimite persoanele interesate pe site-ul curierului sau sa preiei informatiile lor. In functie de valoarea produsului, poti sa modifici anumiti parametri.
Toate aceste trucuri se pot realiza usor mai ales daca ai o agentie langa tine! Apeleaza cu incredere la noi. Ca si exemplu de pagina de livrare, poti sa studiezi cele mai mari magazine online. eMag este cel mai bun exemplu.
Odata ce ai magazinul online, asculta fiecare feedback primit de la clienti, dar nu si de la cei care sunt falsi clienti. Trimite mailuri cand pachetul a fost trimis si poti chiar sa suni clientul. Poti sa ceri un feedback prin email si telefonic cand a ajuns pachetul.
Tine cont de aceste pareri si modifica magazinul tau online astfel incat sa optimizezi tot ceea ce poti, nu doar livrarea.
In orice situatie, experienta vizitatoriilor magazinului online conteaza cel mai mult. Trebuie sa nu uiti asta, indiferent de livrare, metode de plata, pagina produsului sau alte informatii si situatii. Pregateste-te sa preiei atat pareri negative, cat si pareri pozitive. Nu pierde timp in construirea discutiilor care iti pot dauna mental. Fa doar o lista cu parerile care crezi ca te ajuta si care te pot face sa modifici magazinul conform acestora.