Skip to main content

Statistici WooCommerce si Shopify

Stiai ca in 2016 in Statele Unite ale Americii, cumparatorul obisnuit cheltuia 488 de dolari folosind magazine online? Astfel, depasea cu 79 de dolari cumparaturile facute fara aceste magazine online. 

51 la suta din cumparatorii din America, prefera online shoppingul. Ecommerce va creste cu aproximativ 23% in fiecare an.

Daca ai o afacere de acest gen, atunci lucrurile se vor imbunatati simtitor pentru tine. Daca vrei sa fi sigur ca profiti de oportunitati la maxim trebuie sa incepi acum un site eCommerce. Cel mai usor mod este sa creezi site printr-o platforma deja existenta si special creata pentru asa ceva.

Sunt mai multe platforme de acest fel si am discutat si despre alternativele WooCommerce care este cea mai populara platforma. In acest articol vom compara Shopify si WooCommerce.

Care platforma de eCommerce ar trebui sa o folosesti in construirea site-ului tau?

Batalia dintre WooCommerce si Shopify este una mare si incepe chiar din momentul construirii site-ului. Vom prezenta ambele platforme impreuna cu functii, beneficii, preturi, avantaje si dezavantaje.

Cat de usor este sa folosesti aceste platforme?

Una dintre prioritatile oricarei platforme web ar trebui sa fie usurinta cu care o poti folosi. Este prietenoasa? Intuitiva? Are toate functiile la indemana? Designul nu te impiedica sa vezi ceea ce te intereseaza? Daca raspunsurile la aceste intrebari este da, atunci folosesti exact ceea ce trebuie. 

Shopify

Trebuie sa stii sa Shopify este o unealta bazata pe abonament cu plata. Asta inseamna, ca platforma in sine, ca avea grija de orice detaliu tehnic care conteaza in construirea unui magazin. Nu trebuie sa iti bati capul cu instalari sau cu ce gazduirea sa iti cumperi. Este necesar doar un cont si de raspunsurile la cateva intrebari legate de afacerea ta.

Shopify are un panou de control care include  control asupra produselor, comenzilor, clientilor, rapoartelor si reducerilor. Setarile se afla in partea de jos in stanga.

Serviciul Shopify este bine realizat astfel incat poti controla si administra magazinul tau online fara nici o problema. De exemplu, daca vrei sa adaugi un produs, vei gasi optiuni cum ar fi titlu, descriere, pret, imagine, tip, fabricant, cuvinte cheie, transport, greutate, variante si SEO.

WooCommerce

Cand vine vorba de administrarea unui magazin online, cu WooCommerce poti sa faci asta aproape la fel de usor ca si cu Shopify. Inceputul necesita mai mult timp si efort. Trebuie sa stii ca WooCommerce este gratuit si este un plugin pentru WordPress. Prin urmare, trebuie sa il cauti, sa il instalezi, sa il activezi si sa il configurezi. Sunt cel putin doi pasi in plus fara de Shopify. In plus, trebuie sa cauti o gazduire potrivita. WordPress si WooCommerce nu vin cu gazduire proprie. 

Pluginul te va ajuta sa setezi bazele site-ului, dar personalizarile vor necesita cunostinte tehnice. Printre setarile de baza mentionam: paginile necesare, locatia magazinului, taxele, transportul si modalitatile de plata. 

In acest punct, vei avea doua noi meniuri in partea stanga si anume WooCommerce si Products. Primul te va ajuta sa vezi comenzile, cupoane, rapoarte si setarile magazinului. Al doilea te ajuta sa adaugi produse. Zona de produse este similara cu cea din Shopify. Aici ai optiuni pentru cuvinte cheie, categorii, atribute, titlu, imagini, descrieri, inventar, transport si pret.

La acest capitol, castigatorul este Shopify. Desi ambele platforme sunt usor de folosit, Shopify are gazduirea integrata si nu faci nici un efort la instalarea sa.

Design-ul

Modul cum arata magazinul online va influenta drastic posibilii clienti. Ai nevoie de un design intuitiv, modern si responsive. Doar asa poti sa iti popularizezi brandul si sa imbunatatesti rata de conversie intre vizitator si client.

Shopify

Ambele platforme au teme gata facute pentru a te ajuta si pe aceasta parte cat mai repede posibil. Shopify are disponibile mai multe teme dedicate pentru magazinele online. Unele sunt gratuite altele sunt cu plata. Majoritatea au diverse variatii si se pot adapta mai multor nise.

Poti sa rasfoiesti printre temele disponibile tinand cont de stilul sau afacerea ta. Toate temele sunt optimizate si responsive in totalitate. Ele vor functiona corect pe dispozitive mobile si la diferite variatii de monitor.

Temele premium pot fi gasite si pe ThemeForest la adresa: https://themeforest.net/category/ecommerce/shopify. Folosirea temelor traditionale poate duce la o problema neasteptata. Exista unelte prin care poti construi mai usor site-uri mai originale. Am mentionat in alte articole de builderele Elementor si Divi. Trebuie sa te pregatesti de personalizarea temei daca vrei sa ai succes.

Iata cateva dintre cele mai populare teme Shopify:

  • Ella
  • Handy

WooCommerce

La WooCommerce, optiunile de design sunt practic nelimitate. Fie ca folosesti in plus un builder, fie ca folosesti o tema. Trebuie sa stii ca si temele pot avea buildere integrate. Ai din start teme gratuite in libraria WordPress, dar si cele premium de pe ThemeForest. Chiar programatorii WooCommerce au cateva teme si teme copil.

Iata cateva dintre cele mai folosite teme pentru WooCommerce:

  • Divi – vine cu propriul builder de tip drag and drop.
  • Avada – are un backend builder puternic.
  • Enfold.
  • Flatsome

La aceasta categorie castiga WooCommerce datorita numarului foarte mare de optiuni pentru design.

Metodele de plata

Magazinul tau online are nevoie de solutii sigure pentru a acepta plati de la diversi procesatori. Trebuie sa iei in considerare banci, Paypal, Stripe si chiar si plata ramburs. Este critical sa ai un magazin online care suporta carti de credit fara a plati comisioane excesive.

Ambele platforme au metode de plata implementate. Majoritatea sunt configurabile si exista si extensii care pot fi adaugate ulterior.

Shopify

Shopify vine din start cu o metoda de plata pentru Paypal. Aceasta este metoda sa implicita. Pentru platile cu cardul trebuie sa folosesti Shopify Payments, o metoda gratuita. Totusi aceasta metoda de plata este restrictionata pentru Canada, Marea Britanie, Australia si Statele Unite ale Americii. Trebuie sa folosesti o extensie pentru aceste tari. In acest caz, vei plati un comision mic din fiecare plata.

WooCommerce

WooCommerce este mai generos cand vine vorba de metodele de plata si de integrarile lor. Incepi din start cu plati pentru PayPal, Stripe, Amazon si altele. In plus exista extensii premium care te ajuta sa integrezi sute.

La acest capitol castiga WooCommerce cu siguranta.

Alte caracteristici WooCommerce si Shopify

In aceasta a doua si finala parte de articol vom prezenta alte functionalitati ale platformei WooCommerce si Shopify pentru magazine online.

Suportul multilingual

Daca te adresezi clientilor din mai multe tari, care vorbesc limbi diferite sau pur si simplu fac parte dintr-o audienta internationala, atunci site-ul tau trebuie sa fie multilingual.

Shopify

O solutie directa privind aceasta problema nu este folosita de Shopify magazinelor online. Poti sa creezi site-uri separate pentru fiecare limba si pe domenii diferite sau pe subdomenii diferite. Dar aceasta solutie nu este avantajoasa pentru afacerile mici. Cheltuielile se dubleaza in cazul a doua limbi straine si se tripleaza in cazul a trei limbi straine.

O solutie mai buna ar fi folosirea unei aplicatii numite Langify pentru a crea versiuni ale magazinului tau online. Aplicatia este una premium si suporta atat limbi traditionale cum sunt cele europene dar si limbi RTL cum sunt cele arabe. Poate detecta limba vizitatorului si poti tu sa personalizezi schimbatorul de limbi. Singurul minus ar fi pretul de 17.5 dolari pe luna. Exista o versiune gratuita pentru 3 zile prin care poti testa aplicatia.

WooCommerce

Un magazin online creat in WooCommerce poate fi tradus prin nenumarate moduri prin pluginurile gratuite puse la dispozitie din libraria WordPress. In plus, exista si versiuni premium sau pluginuri doar premium care te pot ajuta cu aceasta problema. Noi recomanda Polylang impreuna cu extensia sa pentru WooCommerce. Alte pluginuri care merita mentionate sunt WPML, TranslatePress si Weglot Translate.

La acest capitol, al traducerii site-ului, castiga WooCommerce, datorita numarului mare de variante si datorita pretului avantajos.

SEO (optimizarea motorului de cautare)

SEO este un factor cheie in special cand vrei sa ai un magazin mai bun decat competitia.

Vei dori sa fi sigur ca platforma ta online sa poata fi clasata cat mai sus in Google si sa surclaseze competitia. Cu SEO onpage poti sa faci asta destul de usor.

Shopify

Toate caracteristicile de baza pentru SEO sunt oferite de Shopify cum ar fi titlu, descrieri, personalizarea url-ului, alt tag pentru imagini. Genereaza automat cuvinte cheie, fisierul robots.txt si sitemapul. Restul depinde de tine. Ai nevoie de continut original si de calitate si de o experienta a utilizatorului tintita pe actiune. 

Shopify este cunoscut pentru codul curat si logic si de strategia naturala de link-uri cu care vine. Si la viteza Shopify se descurca de minune.

WooCommerce

WooCommerce insusi nu are caracteristici care te poate ajuta prea mult la SEO. Dar este un plugin bazat pe WordPress care are propriile sale caracteristici SEO. 

In plus, exista multe pluginuri care te pot ajuta pe partea de SEO. Recomandam Yoast SEO care are si o versiune Premium. Merita mentionate si pluginurile All in one SEO Pack si RankMath.

In plus, Yoast are si o extensie doar pentru magazine online numita Yoast WooCommerce SEO.

La aceasta categorie castiga tot WooCommerce datorita puterii mari pe care o ofera pluginurile SEO.

Extensibilitate

In functie de domeniul magazinului online, s-ar putea sa ai nevoie de anumite functii specifice. Sansele ca ele sa existe deja in platforma aleasa sunt mici, dar poti folosi aplicatii, extensii sau pluginuri.

Shopify

Shopify are un magazin de aplicatii dedicat si ofera pe categorii diverse aplicatii. In plus, afiseaza si aplicatiile reprezentative.  Categoriile majore sunt: marketing, vanzari, contabilitate, transport, inventar, social media, unelte, suport clienti si altele. Poti sorta aplicatiile dupa pret sau popularitate.

Exista si colectii gata facute chiar de echipa platformei dedicate lansarii magazinului online. Fiecare aplicatie are propria pagina cu informatiile necesare ca sa iti dai seama daca este ceea ce tu ai nevoie. Poti sa citesti descrierea sa, recenziile, notele si chiar sa veiz pretul, informatii de la programator sau sa vezi imagini.

WooCommerce

WooCommerce are un numar foarte mare de extensii. Aproximativ 383 de extensii iti dau la dispozitie pentru a adauga functionalitati specifice magazinului tau online. Exista o intreaga nisa si poti cauta dupa extensia dorita sau doar sa rasfoiesti pe categorii cum ar fi: inventar, marketing, produse, rapoarte, abonamente, suport. Toate acestea se gasesc in magazinul WooCommerce, dar mai poti accesa si extensii gratuite din libraria WordPress sau cele premium din Themeforest.  Poti sorta extensiile dupa popularitate, pret si data publicarii. La fel ca si in cazul Shopify, poti citi descrieri, lista de caracteristici, tutoriale video, preturi si sa vezi imagini.

La aceasta categorie castiga WooCommerce datorita numarului foarte mare de extensii disponibile sa iti faca magazinul online unic.

Suportul

Intotdeauna conteaza sa ai un suport rapid care sa iti rezolve problemele corect. Un suport profesional este ceea ce are nevoie orice afacere mai ales la inceput de drum si mai ales cand magazinul tau se afla la limita resurselor tehnice.

Shopify

Cum Shopify este un serviciu pe baza de abonament, ai la dispozitie un suport profesional si dedicat. Poti accesa chatul, sa trimiti un mail sau sa discuti la telefon cu un specialist. Timpul de asteptare pentru chat si apel este intre doua si cinci minute. Pentru email, timpul pana cand primesti un raspuns poate ajunge pana la 21 de ore.

In plus, ai la dispozitie o zona de ajutor cu pasi si ghiduri pe care le poti folosi pentru a administra magazinul tau online. Toate acestea fiind filtrate dupa categorii.

WooCommerce

Cum bine stii WooCommerce este un plugin gratuit si asta inseamna ca nu ai un suport dedicat. Singurul suport disponibil este cel de pe forum. O alta varianta ar fi sa iti faci un cont la WordPress.com si sa pui un tichet la WooCommerce direct. WooCommerce are si el un centru de documentare stufos disponibil la https://docs.woocommerce.com/

Castigatorul acestei sectiuni este Shopify datorita suportului puternic, rapid si dedicat, desi WooCommerce are propriile canale de suport destul de bune.

Pretul

Shopify este o platforma cu plata periodica, pe cand WooCommerce este gratuit.

Shopify

Platforma vine cu trei abonamente lunare si anume de baza la pretul de 29 de dolari, Shopify cu pretul de 79 de dolari si avansat cu pretul de 299 de dolari. In plus exista si comisioane din vanzari. Cu cat este planul mai scump cu atat aceste comisioane scad. Nu exista comisioane pentru platile facute prin metodele de plata Shopify.

Toate planurile vin cu  posibilitatea de a adauga produse nelimitate si de a stoca fisiere nelimitate. In plus, exista suport 24/7, analiza fraudei, listarea actelor pentru transport, crearea manuala a comenzilor, coduri de discount, website si blog, certificat de securitate.

Primul plan vine cu comisione de 2.9% + 30 de centi pentru platile online, iar in persoana 2.7%. Daca se folosesc metode de plata externe se mai aplica un comision de 2%. Poti sa ai doar 2 conturi pentru membri echipei tale si nu ai acces la functionalitati ca si carduri cadou, rapoarte profesionale, recuperarea cosurilor abandonate, constructor de rapoarte sa calcularea transportului.

Al doilea plan are comisioane de 2.6% + 30 de centi pentru platile online cu cardul si pentru cele in persoana de 2.5%. Comisionul pentru platile folosind metode externe este de 1%. Poti crea 5 conturi pentru echipa ta  si ai acces si la cardurile cadou, rapoarte profesionale, recuperarea cosurilor abandonate.

Ultimul plan are comisioane de 2.4% + 30 de centi pentru platile cu cardul si 2.4% pentru platile in persoana.  Se aplica si un comision de 0.5% pentru platile facute prin metode externe. Poti face 15 conturi pentru echipa ta  si ai toate functionalitatile pe care primul plan nu le are.

Mai exista un plan numit Plus, care este unul personalizabil pentru nevoile afacerii tale.

WooCommerce

Costurile directe pentru platforma nu exista, dar sunt costuri pentru domeniu, gazduire sau chiar un programator. Majoritatea costurile sunt lunare sau anuale. Trebuie sa te asiguri ca alegi variantele cele mai potrivite pentru tine. Exista si pluginuri cu plata si s-ar putea sa ai nevoie si de specialisti SEO sau copywriteri.

La aceasta sectiune avem o egalitate, desi la prima vedere pare ca WooCommerce ar castiga datorita gratuitatii cu care vine. 

Leave a Reply

Suna
Whatsapp